ב.מ.וו
בשנת 1917, הופיע לראשונה השם "
BMW מפעלי מנועים בוואריים" כשם המחליף את שמה הישן של חברה שעסקה בייצור מנועי מטוסים במשך כמה שנים הקודמות לשם זה.
צבעי הלוגו של החברה, צבעי כחול לבן, מקורו בצבעי הדגל של מדינת בוואריה אך בפרסומים של BMW ייצג מדחף של מטוס.
בסיומה של המלחמה, הוטל על גרמניה איסור על ייצור מנועים למטוסים ובזמן זה
ב.מ.וו התחילה לפעול בכיוונים אחרים. תחילה,
ב.מ.וו עסקה בייצור
אופנועים כאשר כבר ב- 1923 החל ייצור משמעותי.
ב-1929 הוצגה המכונית הראשונה מבית ב.מ.וו.
לאחר
מלחמת העולם השנייה בה התפוצצו ונהרסו מפעלי ב.מ.וו, החלה החברה להשתקם ובהתאמה לתקופה הכלכלית הקשה ששררה באותם הזמנים, הציגה ב.מ.וו את המכונית הזעירה, האיזטה אשר מאפיינת את מכוניות הבועה והלא היא פרי תכנון איטלקי.
בשנות השישים המוקדמות של המאה הקודמת, הציגה החברה את ה- 1500 אשר סימלה את תחילתו של עידן
ב.מ.וו חדש המוכר לנו כיום.
בהמשך, עם הצגת ה- 2002 החלה
ב.מ.וו במסורת של מכוניות נוסעים ספורטיביות כאשר מסורת זו באה לידי ביטוי בכל דגמי החברה השונים גם כיום.
היום, הדגש של
ב.מ.וו הינו בייצור ושיווק מכוניות פרימיום אשר מתמודדות על הכתר בכל תחום בו הן נוגעות.
במהלך השנים התמודדה
ב.מ.וו עם מותגי יוקרה גרמנים אחרים כמו מרצדס ואודי ולמעשה,
ב.מ.וו מצטיינת במרוצי מכוניות טורינג עוד משנות השישים המאוחרות.
בשנות האלפיים, זכתה ב.מ.וו באליפות הטורינג העולמית במשך שלוש שנים ברציפות.
כיום, נחשבת החברה ליצרן המנועים המתקדמים בעולם כאשר זו זוכה בפרסים רבים יותר מכל יצרן מנועים אחר כאשר מדובר בתואר מנוע השנה הבין לאומי כאשר זו מרבה לזכות בפרס זה במשך כמה שנים ברציפות.
היום, ב.מ.ו נמצאת לאחר חזרה מסוימת לשימוש במנועי בנזין טורבו לאחר שזו לא השתמשה בהם במשך 30 שנה כאשר כיום יש דגש על שימוש בטכנולוגיות במטרה לשפר את היעילות של הרכבים כמו גם את יחסיהם בנושא הסביבה.
ב.מ.וו היום הינה יצרנית רכבי היוקרה הממוקמת במקום הראשון בעולם כאשר מדובר במכירות ובנוסף החברה אוחזת במותג
מיני מצליח ובמותג הפאר אולטר, רולס-רויס.
ב.מ.וו X3
בשנת 2017 הוצג הדור השלישי של רכב הפנאי
BMW X3 הנחשב לפורץ דרך בקטגוריית רכבי הפנאי היוקרתיים בגודל בינוני.
הדור השלישי ל - X3 מבוסס על רצפת הנעה אחורית של ב.מ.וו כאשר זו משמשת גם לדגמי
7 ו-
5. הדור החדש של הרכב גדול יותר מהדור היוצא אך יותר קל משקל.
הרכב מוצע עם מנועי שישה וארבעה צילינדרים כאשר הספק הכ"ס שלו נע בין 184-360 בגרסה הספורטיבית.
ניתן להשיגו גם בגרסת דיזל כאשר ההספק נע בין 190 כ"ס עד ל- 265 כ"ס.
בכל גרסה המוצעת לרכב זה יש הנעה כפולה, תיבת הילוכים אוטומטית בעלת שמונה הילוכים ומחוץ לישראל ניתן להשיג גם גרסת הנעה אחורית אך החיסרון בגרסה זו מורגש גם באירופה ולא רק בישראל.
בעת התיישבות בכיסא הנהג של הרכב, ניתן להרגיש בבירור שמדובר ברכב ממשפחת ב.מ.וו מכיוון שזה מיישר קוו עם רכבי החברה אך העיצוב עדיין מקבל אופי ייחודי.
כמו כן תא המטען רחב כמו גם תא הנוסעים בכללותו מאפשר ישיבה נינוחה.