ב.מ.וו סדרה 1 זכתה לעדכון מקיף

ב.מ.וו סדרה 1 החדשה

עוד לא ידוע איזה גרסאות ורמות גימור בדיוק יגיעו לישראל ומה יהיה מחירן אבל אנחנו כן יודעים שהיא תגיעה לישראל במהלך השנה הבאה, העיצוב שלה עבר עדכון מקיף ותא הנוסעים שופר באופן ניכר – כל מה צריך לדעת על ב.מ.וו סדרה 1 החדשה.

ב.מ.וו סדרה 1 החדשה

בלי האות i

ב.מ.וו סדרה אחת עברה מתיחת פנים מקיפה ששינתה אותה לחלוטין. העיצוב הפך לספורטיבי ומודרני יותר, המנועים קיבלו חיזוק חשמלי ואין יותר את האות i לדגמי הבנזין. דגמי 120i היו בעלי הנעת בנזין עם הזרקה ישירה (fuel injection). עכשיו רכבים עם האות i מסמלים את כלי הרכב החשמליים של ב.מ.וו כמו ב.מ.וו iX1 ו-BMW i3. מעתה לא תהיה הסיומת i לדמי הבנזין אבל האות D לדגמי הדיזל והאות M לדגמי הביצועים עדיין נשארו כפי שהיו. BMW טוענים שלמרות שזאת מתיחת פנים, זה דור חדש (רביעי) לסדרה 1. העיצוב של ב.מ.וו סדרה 1 החדשה כולל יחידות תאורה חדשות בקו העיצוב המעודכן של BMW, פגושים ספורטיביים יותר, סבכה קדמית גדולה ומשונה ותא נוסעים עשיר יותר.

BMW טוענים שלמרות שזאת מתיחת פנים, זה דור חדש (רביעי) לסדרה 1

יחידות הנעה וגרסאות

הגרסה הבסיסית נשארת עם אותו מנוע כפי שאנחנו מכירים מהדור הנוכחי של ב.מ.וו סדרה 1 אבל עם תוספת של 20 כוח סוס ממנוע עזר חשמלי בהספק של 48V. זה מנוע 3 צילינדרים מסדרת B המודולרית כאשר כל צילינדר הוא בנפח 500 סמ"ק – בסך הכל 1,500 סמ"ק. מלבד ההנעה החשמלית הוא מצויד גם במגדש טורבו וההספק כעת עולה ל-156 כוח סוס ו-24 קג"מ. יחד עם המנוע החשמלי ההספק אמור להגיע עד לכ-170 כוח סוס. המנוע משודך לתיבת הילוכים מסוג DCT בעלת 7 מהירויות. כרגע לא צפויה להיות גרסה ידנית בכלל. תאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש אורכת 7.8 שניות בלבד והמהירות המרבית הינה 226 קמ"ש.

ב.מ.וו סדרה 1 החדשה
יחד עם המנוע החשמלי ההספק אמור להגיע עד לכ-170 כוח סוס

ב.מ.וו M135

הגרסה החזקה של ב.מ.וו סדרה 1 מצוידת במנוע 2.0 ליטר טורבו בהספק מרבי של 300 כוח סוס. ב-6 כוח סוס פחות ממה שיש בדגם היוצא. ההפחתה בכוח נובעת מתקנות זיהום אוויר מחמירות יותר שאילצו את המהנדסים של BMW ללכת חצי צעד אחורה. כמו בדגם הקודם היא תהיה בעלת הנעת xDrive, הנעה כפולה, ובמקום תיבת הילוכים אוטומטית בעלת 8 מהירויות גם היא מקבלת את תיבת DCT (אוטומטית-רובוטית עם מצמד כפול) בעלת 7 מהירויות. ההנעה החדשה עדיין מרשימה ומציגה נתון תאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 4.9 שניות ומהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית ל-250 קמ"ש.

ב.מ.וו M135
ההנעה החדשה עדיין מרשימה ומציגה נתון תאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 4.9 שניות

118d

יש גם גרסה בעלת מנוע דיזל אבל היא לא צפויה להגיע לישראל. המנוע מפיק 150 כוח סוס ותאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש אורכת 8.3 שניות. צריכת הדלק הממוצעת של גרסה זו הינה 21.7 ק"מ לליטר. ניתן לשדרג אותה לגרסת ה-120d שמקבלת גם מנוע חשמלי קטן שמוסיף 20 כוח סוס ומשפר את צריכת הדלק ל-23.2 ק"מ לליטר.

 

מחיר וצפי הגעה לישראל

ההשקה של ב.מ.וו סדרה 1 החדשה אמורה לקרות במחצית הראשונה של 2025. עוד לא ידוע מה יהיה המחיר שלה בישראל אבל ניתן לצפות עליה קלה בעקבות השדרוג הטכנולוגי בתא הנוסעים והשימוש במנוע עזר חשמלי. המחיר שלה באירופה מתחיל ב-151,000 שקלים. כדי לדעת בכמה היא תימכר בישראל יש להוסיף את מס הרכישה ועלויות השינוע. אנחנו צופים שהמחיר יהיה סביב ה-280 אלף שקלים לגרסת 120.

ב.מ.וו סדרה 1 2025
המחיר שלה באירופה מתחיל ב-151,000 שקלים

תא נוסעים שמקפיץ את הרף

בדומה לעיצוב החיצוני המרשים, גם תא הנוסעים של סדרה 1 החדשה עבר מהפך מרענן. עיצובים חדשים ומודרניים שולטים בדשבורד ובקונסולה המרכזית, תוך שימוש בחומרים איכותיים וחדשניים. מושבים חדשים מעניקים נוחות משופרת ותמיכה מיטבית, בעוד תאורת האווירה העשירה מאפשרת התאמה אישית של האווירה בתא הנוסעים. במרכז העניינים ניצב מסך פנורמי מרשים המשלב שני מסכים: "10.25 עבור לוח המחוונים ו-"10.7 עבור מערכת המולטימדיה המתקדמת iDrive 9. מערכת זו תומכת בקישוריות 5G, מאפשרת תפעול קולי מלא, ומציעה מגוון רחב של אפליקציות, כולל הזרמת מדיה, משחקים, אפליקציה לשליטה מרחוק ברכב, מפתח דיגיטלי, וחיבוריות מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. ב.מ.וו סדרה 1 החדשה מציבה סטנדרט חדש בכל הנוגע לתחושת היוקרה, הנוחות והטכנולוגיה בתא הנוסעים. שדרוגים אלו הופכים אותה לא רק לרכב מהנה לנהיגה, אלא גם לסביבת עבודה ובילוי אידיאלית.

ב.מ.וו סדרה 1
מדיה, משחקים, אפליקציה לשליטה מרחוק ברכב, מפתח דיגיטלי, וחיבוריות מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי

עדכונים טכניים

סדרה 1 החדשה גדלה במעט ביחס לקודמתה. אורכה צמח ב-47 מ"מ ל-4361 מ"מ, רוחבה נותר זהה (1800 מ"מ) וגובהה עלה ב-25 מ"מ ל-1459 מ"מ. בסיס הגלגלים התארך אף הוא ב-25 מ"מ, ומתפרס כעת על 2670 מ"מ. נפח תא המטען נותר ללא שינוי ברוב הדגמים, ועומד על 380 ליטר. עם זאת, בדגמים המצוידים במערכת הנעה היברידית פלאג-אין, נפח תא המטען קטן ל-300 ליטר עקב התקנת סוללת המערכת. עבור דגם ה-M135 xDrive בחרה ב.מ.וו בצמיגי גודייר אסימטריק 6 המהווים בחירה מצוינת מבחינת ביצועים. עבור שאר גרסאות הסדרה, בחרה ב.מ.וו בצמיגים של מותגים פחות מוכרים, ביניהם Nexen N Fera Sport SU2 ו-Maxxis Premitra HP6. למרות זאת, כל הצמיגים נבחרו בקפידה על ידי ב.מ.וו ועוצבו במיוחד עבורה, ונושאים את סמל הכוכב המוכר של המותג. ב.מ.וו עשתה צעד משמעותי קדימה בכל הנוגע לדינמיקת הנהיגה של סדרה 1 החדשה.

חבילת M Sport זמינה כאופציה, ומציעה שדרוגים נוספים המגבירים את חווית הנהיגה הספורטיבית

השלדה החדשה קשיחה יותר מקודמתה, תורמת ליציבות כיוונית משופרת ולמשוב היגוי מדויק יותר. בנוסף, הותקנו בדגם בולמים חדשים בטכנולוגיה מתקדמת, מוטות מייצבים משודרגים ודיפרנציאל מוגבל החלקה אלקטרוני סטנדרטי. חבילת M Sport זמינה כאופציה, ומציעה שדרוגים נוספים המגבירים את חווית הנהיגה הספורטיבית. חבילה זו כוללת מערכת בלימה משודרגת, בולמים אדפטיביים עם הנמכת מרכב קלה, הגה ספורט וחישוקים גדולים יותר ("18).