שאלות נפוצות על רכבים חשמליים
כמה עולה להטעין רכב חשמלי בעמדה ציבורית?
לרכבים חשמליים יש נפחים שונים של סוללות (בין 40 ל-120 קוט"ש). כמו כן, גם סוג הטעינה (ביתית/ ציבורית/מהירה) משפיעה על המחיר. בעמדות טעינה ציבוריות מחיר קוט"ש עומד על כ- 2 ₪. לכן אם ניקח לדוגמה מכונית חשמלית בעלת נפח סוללה של 70 קוט"ש, מחיר הטעינה שלה בעמדה ציבורית יהיה 140 ₪.
כמה זמן לוקח להטעין רכב חשמלי?
לרכבים חשמליים יש שתי סוגי טעינות AC (איטית) DC (מהירה). בטעינה איטית קצב הטעינה משתנה מדגם לדגם ונע בין כ-3 שעות ועד ל-14 שעות. בטעינה מהירה, קצב הטעינה הממוצע למרבית הרכבים החשמליים הנמכרים היום בישראל הוא כ- 30 דקות מ-10% סוללה עד 80% סוללה.
איך מטעינים רכב חשמלי?
הדגמים החשמליים מגיעים כסטנדרט עם כבל טעינה המתחבר לשקע ביתי רגיל (220V). הוא אינו שימושי כל כך מכיוון שקצב הטעינה משקע כזה יכול לקחת מעל ל-10 שעות. הדרך היעילה ביותר היא להתקין שקע ייעודי בחנייה של הבית/הבניין שלכם אשר משפר את קצב הטעינה (Type 2). אם ברצונכם להטעין את הרכב במהלך נסיעה, יש מגוון עמדות טעינה בתחנות דלק ובחניונים אשר תומכות בטעינה מהירה לרכב.
כמה עולה להטעין רכב חשמלי בבית?
טעינת רכב חשמלי משקע טעינה בבית עולה בהתאם למחירי החשמל ונמדדת לפי קוט"ש (קילוואט שעה). אם ניקח לדוגמה את מחירי החשמל הנוכחיים (נובמבר 2025) – כ-58 אג' לקוט"ש, וניקח רכב חשמלי בעל סוללה ממוצעת – 60 קוט"ש, המחיר לטעינה מלאה יהיה כ-35 ₪.*
*המחיר המדויק משתנה בהתאם למדרגת צריכה, תעריף (ביתי/זמן שימוש), ועונת השנה. מומלץ לבדוק את התעריף האקטואלי באתר חברת החשמל.
איזה רכב חשמלי כדאי לקנות?
בישראל יש מגוון רחב של דגמים חשמליים, וניתן לבחור רכב קטן אם עיקר הנסיעות שלכם הן בתוך העיר וניתן לבחור גם ברכב מסחרי גדול שמתאים להעמסת סחורה וציוד. אחד הנתונים החשובים שעליכם לשים לב אליהם בבחירת רכב המונע בחשמל הוא טווח הנסיעה שהוא מציע, האם הוא תומך בטעינה מהירה והאם הוא מתאים לצרכים שלכם.
איך עובד רכב חשמלי?
לרכב חשמלי יש 3 חלקים עיקריים שגורמים לו לנוע: סוללה, ממיר ומנוע. סוללת הרכב מזרימה חשמל מסוג DC (זרם ישיר) אל הממיר כדי להמיר אותו לזרם חילופין (AC) ומשם אל המנוע החשמלי. המנוע עובד על סליל מגנטי ולכן כדי ליצור את השדה המגנטי לסיבוב המנוע יש צורך בהמרת החשמל שמגיע אליו. בדרך כלל המנוע מסובב באופן ישיר את הגלגלים ללא שרשרת/רצועה/תיבת הילוכים וכו' כמו שמקובל במנועי בערה פנימית (דיזל/בנזין).
*ישנם דגמים המשתמשים בתיבות העברה או תיבות בעלות 2 הילוכים.