ליסינג מימוני

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

ליסינג מימוני: כל מה שצריך לדעת

לא פוגע במסגרת אשראי

אפשרויות מימון נוחות

הון עצמי נמוך

הליסינג המימוני הוא כנראה האופציה הכי משתלמת והכי נגישה להגיע לרכב חדש בישראל, ולמרות זאת רוב הציבור אינו באמת מבין את הרציונל של השיטה ורק מיעוט של ישראלים בוחר לאמץ אותה. לשם השוואה, הערכות מדברות על כך שכתשעים אחוזים ממכירות הרכבים החדשים בארצות הברית מתבצעות באמצעות נגזרת כזו או אחרת של ליסינג מימוני.

שירותים פיננסיים קפיטל מוטורס

אנחנו, ב’קפיטל מוטורס’, בחרנו לפזר את הערפל והכנו עבורכם מדריך קצר באמצעותו תוכלו ללמוד את כל מה שרציתם לדעת על ליסינג מימוני ולא ידעתם איפה לשאול.

רקע כללי

הליסינג המימוני הוא תופעה יחסית חדשה באזורנו, אבל כל ישראלי מכיר היטב את המונח ‘ליסינג’. ההבדל המשמעותי בין ‘ליסינג מימוני’ לבין ‘ליסינג תפעולי’ (סוג הליסינג השגור בישראל) לא ברור לרוב הציבור, וזו כנראה הסיבה לחלק ניכר מהתפיסות המוטעות של חלקים גדולים בציבור כלפי ליסינג מימוני.

הליסינג הרגיל, שמלווה אותנו מאז שנות התשעים (‘ליסינג תפעולי’), נולד כפתרון לציי רכב של חברות וארגונים גדולים. התופעה צמחה מאוד עם הבום של תעשיית ההייטק הישראלית בשנות התשעים. פתאום נוצרה שכבה יחסית גדולה של שכירים צעירים שמשתכרים משכורות גבוהות ונהנים מתנאים טובים וזה כלל רכב חברה צמוד.

חלק מהחברות הקימו מחלקות רכב, אבל מהר מאוד הסתבר שהאתגר הלוגיסטי גדול ויקר ורובן פנו לאימוץ פתרון של מיקור חוץ. ‘הליסינג התפעולי’ התגלה כתשובה אידיאלית. לליסינג תפעולי יש שני מרכיבים, הראשון הוא ‘מרכיב החכירה’, הלקוח (במקרה הזה ארגון או חברה) לא רוכש את הרכב ואינו הבעלים שלו ורק משלם דמי שימוש (במודל כזה או אחר) בתמורה להחזקת הרכב בפועל.

המרכיב השני הוא ‘מרכיב תפעולי’, כלומר שחברת הליסינג היא גם זו הדואגת לטיפולים השוטפים של הרכב. המרכיב הזה היה מהותי עבור העובדים, שנהנו מרכב חברה בליסינג, שנחשב סוג של סמל סטטוס.

הליסינג המימוני הוא, בעצם, ‘ליסינג תפעולי’ שהסירו ממנו את המרכיב התפעולי והותירו רק את ‘מרכיב החכירה’.

 

איך זה עובד?

הרציונל הפיננסי של ליסינג מימוני פשוט. כמו שלא צריך לקנות פרה שלמה כשרוצים לשתות כוס חלב, לא חייבים בעלות על רכב בשביל ליהנות ממכונית צמודה. כלומר, כשאתם מבצעים עסקת ‘ליסינג מימוני’ אתם למעשה לא ‘קונים’ את הרכב אלא רק ‘חוכרים’ אותו.

מה המשמעות של זה? מבחינת מי שנוהג ומחזיק ברכב אין לזה משמעות בחיי היום-יום – הוא היחיד שמחזיק במפתחות של הרכב (תרתי משמע), הרכב הוא הרכב ‘שלו’ לכל דבר ועניין והוא מחליט מתי לנסוע ומי ינהג ברכב (בהתאם לתנאי הפוליסה שהוא בוחר לרכוש), הוא גם אחראי לאחזקה השוטפת, בדיוק כמו שהיה אחראי אם הרכב היה רשום בבעלותו. בסוגיית הבעלות ניגע בהמשך, אבל ראשית בואו נעשה את החשבון.

בליסינג מימוני רגיל (ויש ואריאציות ותכניות מימון שונות) הלקוח ישלם רק עבור 30% מערך הרכב בשונה מקניית רכב חדש ללא מקדמה, ובנוסף ישלם רק על ירידת הערך המגולמת בכ-15% בשנה, סכום זה יגולם בתשלום החודשי. מאחר שבדרך כלל עסקת ליסינג מימוני נפרסת על פני שלוש שנים, בפועל תשלמו רק כ-65% מערך הרכב ובסיום התקופה תוכלו לבחור באחת מכמה אפשרויות: אפשרות אחת היא לשלם את ההפרש, להשלים את הרכישה ולקבל את הרכב בבעלות מלאה.

אפשרות שנייה היא לסיים את העסקה, במקרה כזה חלק מהסכום המקורי שהוגדר כפיקדון יחזור אליכם. האפשרות השלישית היא כנראה האטרקטיבית והמשתלמת מכולן – לעשות סוג של טרייד-אין, לבחור רכב חדש מהניילונים, להמשיך עם התשלום החודשי וככה חוזר חלילה.

מדובר באפשרות אטרקטיבית במיוחד כי באופן הזה אתם יכולים להמשיך לנסוע ללא הפסקה במכונית חדשה ולחסוך מעצמכם את ההוצאה הענקית הכרוכה בכך.

יתרונות מול חסרונות

ההבדל העיקרי בין ‘ליסינג מימוני’ לבין רכישה רגילה של רכב הוא בסוגיית הבעלות. בשונה מרכישה רגילה, בה אתם נרשמים כבעלים של הרכב, כאשר אתם מבצעים עסקת ליסינג מימוני הבעלות הפורמלית על הרכב נשארת בידי חברת הליסינג.

מה זה אומר? שאתם לא יכולים למכור את הרכב ולממש אותו כנכס. מנגד, לא הוצאתם עליו סכום גדול כך שהפגיעה הזו אינה משמעותית. ויותר מזה, כ’נכס’ רכב הוא לא ‘מציאה גדולה’. ‘נכסים טובים’ הם נכסים שערכם עולה עם הזמן, מאידך רכב הוא נכס שערכו יורד באופן קבוע ובחדות מבהילה.

קניתם מכונית חדשה, אפילו לא הזזתם אותה ושמרתם עליה בתנאי אחזקה מעולים עם אפס קילומטר, היא עדיין תאבד משווייה 15% בכל שנה – כי ככה נקבע במחירון. כאשר זה המצב, מה בעצם מרוויחים מבעלות פורמלית חוץ מכאב לב?

אל מול “החיסרון” הזה יש שלל יתרונות ובראשם היכולת של כמעט כל אחד להחזיק במכונית חדשה, לשלם עליה בסך הכול בערך חצי מהעלות האמיתית, וגם הסכום הזה נפרש על פני 3 שנים שבסופן תוכלו שוב לקבל מכונית חדשה בתנאים זהים (הרבה פעמים עם מקדמה יותר קטנה בגלל מרכיב ה’טרייד-אין’).

כאמור, היום הליסינג המימוני הוא תחליף לרכישת רכב גם עבור לקוחות פרטיים, אבל הוא גם פתרון טוב עבור הרבה מאוד עסקים. צריך לזכור שהמרכיב התפעולי מייקר מאוד עסקאות ליסינג ויש עסקים שלא מעוניינים לשאת בנטל הזה.

בעיקר עסקים קטנים שמחזיקים צי רכב מצומצם לצרכים מקצועיים וכמובן עצמאיים או עוסקים מורשים מסוגים שונים.

מהבחינה הזו העובדה שהרכב אינו בבעלות העצמאי יכולה להיות סוג של יתרון, משום שהחשבונית החודשית היא הוצאה מוכרת במס גם אם בפועל הרכב משמש יותר כרכב משפחתי מאשר ‘הרכב של העסק’.

קטלוג עשיר של רכבים

תפיסה נוספת שאפשר לקעקע היא התחושה שיש רק מגוון קטן של רכבי ליסינג. גם פה הליסינג המימוני מראה שאפשר לנהוג אחרת ולא כל ‘אוטו ליסינג’ הוא בהכרח מזדה לבנה. מי שייכנס לקטלוג המקוון של קבוצת הרכב ‘קפיטל מוטורס’, יגלה שניתן היום לבצע עסקת ליסינג מימוני למגוון עשיר של עשרות דגמי רכבים של כל היצרנים.

לשיחת ייעוץ חינם עם נציגי השירות של קפיטל מוטורס חייגו עכשיו

3580*

עפולה

החשמל 10, עפולה
טלפון: 04-857-7732
פקס: 04-852-0032

בני ברק

מצדה 9, בני ברק
טלפון: 03-648-5880
פקס: 03-648-5887

פתח תקווה

גזית 2, פתח תקווה
טלפון: 077-604-9199
פקס: 03-614-9559

בית שמש

שד’ נהר הירדן 1, בית שמש
טלפון: 077-604-8558 
פקס: 02-565-1990

כניסה למערכת

על מנת להכנס לאזור האישי עליכם להזין את מספר הטלפון הנייד שלכם,
לאחר הזנת המספר תקבלו קוד אימות לצורך אימות זהותכם.
הקלד את הקוד שנשלח אלייך מקפיטל מוטורס
אם לא קיבלת כזה, נסה לשלוח סמס שוב
ברוכים הבאים לקפיטל מוטורס!
עכשיו רק נשאר לנו להכיר טוב יותר :)