ב.מ.וו סדרה 1 – מבחן דרכים

ב.מ.וו סדרה 1 החדשה

כעת היא מוצעת בהנעה קדמית בלבד ומנוע 3 צילינדרים. לקחנו את ב.מ.וו סדרה 1 2022 לנסיעת מבחן כדי לבדוק אם עדיין יש לה את "חווית הנהיגה" של ב.מ.וו והאם היא טובה יותר מהדורות הקודמים.

 

 

ההיסטוריה של ב.מ.וו סדרה 1

ב.מ.וו סדרה 1 החלה את דרכה בשנת 2004 כגרסת האצ'בק קומפקטית למשפחתית של ב.מ.וו – הסדרה 3. למרות העיצוב השנוי במחלוקת של הרכב עם קימורי הצד שנותנים תחושה כאילו הרכב שקע לתוך עצמו, עיצוב שמזכיר מיניוואן מאחור וחזית לא ברורה, הדגם זכה להצלחה רבה, בעיקר בשוק האירופי. הוא נמכר במשך 7 שנים עד להשקתו של הדור השני בשנת 2011. הדור השני קיבל עדכון עיצובי מעט קרבי יותר אך עדיין דומה מאוד לדור הראשון. בדור החדש, השלישי, הסדרה 1 מיישרת קו עם העיצוב של שאר דגמי ב.מ.וו עם הגריל הגדול והקשוח, פנסי חזית מחודדים, וגם מאחור היא פחות מיניוואן ויתר האצ'בק ספורטיבית. בכל הדרות שלה היא הייתה מבוססת על הפלטפורמה של הסדרה 3 שכללה הנעה אחורית. הדור החדש שבר את המוסכמות וקיבל פלטפורמה חדשה (שהיא חולקת עם סדרה 2) ועברה להנעה קדמית בלבד. נסענו עליה ובדקנו האם זה השפיע על הביצועים ועל חוויית הנהיגה, על כך נספר בהמשך. הסדרה 1 מתחרה בקטגוריה ראש בראש מול מרצדס A קלאס.

 

עיצוב פנימי, חיצוני ואבזור

לסדרה 1 החדשה עיצוב מדויק הכולל את הנחיריים הקדמיות המזוהות עם המותג, קו חלונות גם הוא לפי המורשת של המותג, כונסי אוויר גדולים מלפנים, תאורת לד מלאה, דיפיוזר פלסטיק אחורי ואגזוז בולט מתחתיו. הסדרה 1 וה-X1 דומות מאוד ולמעשה חולקות את אותם המכלולים ולכן מי שחי בעיר ומי שמעוניין לחסוך מעט כסף ברכישה, ב.מ.וו סדרה 1 זאת הבחירה המתאימה יותר. לסדרה 1 יש 3 רמות גימור ואת גרסת M. אנחנו קיבלנו למבחן את הגרסה הבסיסית ביותר– 118i Style Play. בגרסה הזאת ויתרו על אבזור כמו ריפודי עור, חשוקים גדולים ומעוצבים, פנסי ערפל קדמיים, תאורת אווירה ומערכת שמע משודרגת. אבל חוץ מזה, יש כמעט את כל האבזור הבטיחותי המתקדם. מבפנים, תא הנוסעים בהחלט בקו המותג וכולל את לוח המכוונים הדיגיטלי מהטובים בתעשיית הרכב, בורר הילוכים ייחודי ומערכת מולטימדיה שנשלטת מטאץ' פד כדי שלא
יהיה צורך לשלוח ידיים עד למסך עצמו, ניתן לבצע את כל הפעולות כשהמרפק שעון על משענת היד, וכמובן לא שחכו להוסיף גג שמש פנוראמי.

ב.מ.וו סדרה 1 החדשה

מנוע וביצועים

גרסת המבחן שקיבלנו מצויידת במנוע מהסדרה המודולארית החדשה של ב.מ.וו שבה כל צילינדר מונה 500 סמ"ק בדיוק והוא מצויד במגדש טורבו בטכנולוגיית טווין סקרול ששומר על זמינות הכוח בכל מצב נהיגה. המנוע הוא בעל 3 צילינדרים (1,500 סמ"ק) ומפיק 136 כ"ס כבר ב-4,500 סל"ד. המנוע החדש עובד בצורה חלקה ושקטה וב.מ.וו טוענים שהוא אמין בהרבה מהמנועים שהיו בדורות הקודמים. המנוע משודך לגיר רובוטי כפול מצמדים בעל 7 הילוכים, והאמת שזה מעט מאכזב בהתחשב בכך שבסדרה 3 מקבלים גיר אוטומטי.

ב.מ.וו סדרה 1 החדשה

חווית נהיגה

בנסיעת המבחן ניסינו להבין האם הסדרה אחת איבדה את היכולות הספורטיביות שלה בגלל שההנעה כעת מוטלת על הסרן הקדמי. האמת, אנחנו שמחים שהם ירדו מהרעיון מכיוון שעכשיו
התפנה הרבה מקום בתא המטען על חשבון הדיפרנציאל שהיה מאחורה וליושבים מאחורה יש יותר מרווח רגלים שבאמת היה נחוץ בדור הקודם. הסיבה לכך שזה חשוב היא בגלל שייעודו
העיקרית של הרכב הוא לשרת את לקוחותיו בעיקר בנסיעות עירוניות לעבודה ולסידורים בחיי היום יום ונסיעות משפחתיות בסופי השבוע ולא לחרוך צמיגים במסלול המרוצים. ובכל זאת, בדקנו את ביצועי הנהיגה ובעיקר ניסינו לבדוק את היכולת של הדיפרנציאל הקדמי גם להניעה את הגלגלים הקדמיים וגם להפנות אותם לכיוון הנסיעה הרצוי במקביל. הופתענו לגלות עד כמה הרכב מדויק בפניות ומסוגל להיכנס כמעט לכל עיקול בכל מהירות בזכות דיפרנציאל אלקטרוני שיודע לבלום מעט את הגלגל הפנימי של קוטר הפנייה ולתת יותר כוח לגלגל החיצוני בקוטר. בכך השליטה ברכב מרגישה אמנם מעט מלאכותית אך מאוד מדויקת ומהנה, אנחנו לא התאכזבנו.

 

סיכום

סדרה 1 החדשה עברה שינוי מהפכני שאולי אכזב מעט חובבי נהיגה שמעוניינים ברכב מסלול אבל בסופו של דבר רוב הרוכשים של הרכב מעוניינים ברכב משפחתי קומפקטי ופרקטי. זה מה שהבווארים יצרו ובכך חסכו עלויות רכישה ואחזקה ללקוחות והפכו אותה לסדרה 1 הטובה ביותר עד היום לדעתנו. למידע נוסף על רכבים ועל תנאי הרכישה של קפיטל מוטורס פשוט הכנסו לקטלוג הרכבים.

מאמרים נוספים לאותו יצרן

מתעניינים ברכב חדש?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

מעבר לקטלוג הרכבים החדשים שלנו