ג'יפ קומפאס S – מבחן דרכים

גיפ קומפאס החדשה

הוא חולק את אותה הפלטפורמה, המנוע והגיר עם דגמי פיאט, הוא נראה כמו חיית שטח עם מרווח גחון של 20 ס"מ אבל אין לו הנעה 4 על 4. קיבלנו את ג'יפ קומפאס S, המאובזר ביותר, לנסיעת מבחן, זה מה שגילנו…

ההשקה הרשמית של ג'יפ קומפאס החדש בישראל הייתה בשנת 2021.

מה השתנה בג'יפ קומפאס החדש?

בדור הראשון של ג'יפ קומפאס זה היה ניסיון די כושל ליצור רכב שטח עירוני. הסיבה לכישלון הוא עיצוב שקשה להתחבר אליו, הנדסת אנוש מוזרה בסביבת הנהג, צריכת דלק גבוהה, מנוע רועש ואיכות גימור נמוכה מאוד. בדור השני ג'יפ השכילו ושידרגו את הקומפאס בצורה ניכרת אבל הוא עדיין היה רחוקה מלהיות מושלם. כעת, בדור השלישי, ג'יפ קומפאס 2022 עבר מהפך של ממש ועת הוא מתברג בגאווה בקטגוריית קרוסואוברים פרימיום קומפקטיים כמו ב.מ.וו X2, אודי Q2, לקסוס UX ו-DS 3 קרוסבאק.

 

 

עיצוב חיצוני

כעת העיצוב של הקומפאס מיישר קו עם שאר דגמי ג'יפ עם חזית קשוחה ובעל קווי מתאר ריבועיים המפגינים אגרסיביות. השוני בעיצוב שלו לבין ג'יפ צ'ירוקי הוא מינימאלי וזה חשוב במיוחד בגלל שמדובר בסגמנט שכמעט כל מטרתו הוא לספק עיצוב של רכב שטח יוקרתי באריזה קומפקטית ועירונית. בגרסת S אין כיסויי פלסטיק שחורים מסביב לבתי הגלגלים ולטעמנו זה מצוין. הרכב שקיבלנו למבחן הינו בשילוב צבעים של מרכב אפור קהה, גג שחור, מראות שחורות וגלגלים שחורים – שילוב מדהים לדעתנו. למרות שהן מאוד דומות לדור הקודם, כעת יחידות התאורה השתנו לחלוטין והן מסוג לד מלא.

גיפ קומפאס החדשה

עיצוב ואבזור פנימי

מבפנים ג'יפ קומפאס עבר מהפכה של ממש. איך שנכנסנו לרכב הופתענו לגלות דשבורד חדש לחלוטין בעיצוב ושילוב חומרים איכותיים ויוקרתיים: המון עור, תפירות מיוחדות, גימורים דמויי אלומיניום והגה שכיף לאחוז. מושבי העור של הקומפאס נוחים במיוחד ומתכווננים חשמלית עם זיכרונות. האבזור שופע וכולל משטח טעינה אלחוטי לטלפון הנייד, לוח מכוונים דיגיטלי בתצוגה משתנה, כניסה והנעה ללא מפתח, מסך מולטימדיה בגודל 10 אינץ' עם GPS מובנה, גג פנוראמי מלא וכל מערכות הבטיחות האוטונומיות המתקדמות מלבד בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור.

גיפ קומפאס החדשה

יחידת ההנעה

כשהתחלנו את הנסיעה ברכב בעיר מיד הרגיש לנו שזאת הסביבה הטבעית שלו בגלל שהמתלים סופגים בקלילות את פסי האטה, בזכות המימדים הקומפקטיים ומנוע טורבו קטן נמרץ וחסכוני בנפח 1.3 ליטר המפיק 150 כוחות סוס. הדבר היחיד שקצת הטריד אותנו הוא הגיר הרובוטי כפול המצמדים בעל 6 המהירויות שסובל מהשהיה קלה בהורדת ההילוכים. כשיצאנו לכביש המהיר הפעלנו את בקרת השיוט האדפטיבית וניהננו מכל רגע. הבעיה התחילה כשניסינו לבצע פניות ומעבר בין נתיבים, יש תחושה של חוסר תקשורת בין הגלגלים להגה וכשעברנו את המהירות החוקית בכביש מהיר השליטה ברכב הרגישה מנותקת לחלוטין.

סיכום

בכל הקשור לעיצוב, אבזור, נוחות נסיעה והנדסת האנוש, הקומפאס החדש בהחלט מהווה יריבות ראויה לג'יפוני פרימיום גרמנים, אבל בכל הקשור לחווית נהיגה בכביש מהיר או מעוקל, יש עוד מקום לשיפור.

מאמרים נוספים לאותו יצרן

מתעניינים ברכב חדש?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

מעבר לקטלוג הרכבים החדשים שלנו