BMW i5: כל הפרטים על המכונית החשובה ביותר של ב.מ.וו

BMW I5

ב.מ.וו סדרה 5 החדשה כבר בישראל אבל רק בגרסה החשמלית שלה: BMW i5. היא מוצעת בשתי גרסאות חשמליות, גדילה בממדים וטווח נסיעה חשמלי של 550 ק"מ. מתי יגיעו דגמי הבנזין והפלאג אין ומה קרה לעיצוב?

 

ב.מ.וו במשבר חשמלי

התחרות בין רכבי הפרמיום הגרמניים מתעצמת שוב בעקבות עלייתם של הרכבים החשמליים. בזמן שמרצדס ואאודי מצליחות למכור במספרים מכובדים את הדגמים החשמליים שלהן, ב.מ.וו מדשדשת מאחוריהן עם הקרוסאוברים החשמליים שלה – iX3, iX1. ורכבי הסדאן נמכרו בישראל ביחדות בודדות (i3 ו-i7) ונראה שהיא חייבת דגם שיציל את המצב. BMW i5 נקראה לדגל ונראה שהיא זאת שתשנה את המאזן. המכירות של i5 כבר התחילו באירופה, ארה"ב וסין ואנחנו ממתינים לרגע שהיא תגיע גם אלינו לישראל (למרות שהשיווק שלה התחיל כבר בתחילת 2024).

מרצדס eqe החדשה
בזמן שמרצדס ואאודי מצליחות למכור במספרים מכובדים את הדגמים החשמליים שלהן, ב.מ.וו מדשדשת מאחוריהן

שתי גרסאות

BMW i5 מוצעת בשתי גרסאות: 340 ו-601 כוח סוס. מלבד יחידות כוח שונות, גם האבזור ומעט מהעיצוב שונה בין שני הדגמים.

 

eDrive40

BMW סדרה 5 חשמלית בגרסה הזאת מציעה 340 כ"ס ממנוע חשמלי אחורי. מתחת לרצפה שוכנת סוללה בקיבולת של 81 קילוואט. לביצועי הנהיגה, היא מאובזרת בהגה אלקטרוני בעל תחושות חדות וספורטיביות ומערכת בקרת בלימה בפניות חדות. בחלק החיצוני של הרכב יש חישוקי גלגלים בגודל 19 אינץ', מסגרות אלומיניום ומראות עם הפשרת אדים. בתוך תא הנוסעים נקבל את כל היוקרה שניתן לבקש וזה כולל מערכת סאונד הארמן קארדון, מסך כעור בגודל 12 אינץ' ללוח המחוונים ומסך נוסף בגודל 15 אינץ' למולטימדיה. כמו כן המושבים מלפנים אלה מושבי ספורט בכוונון חשמלי עם אוורור וחימום.

מערכת סאונד הארמן קארדון, מסך כעור בגודל 12 אינץ' ללוח המחוונים ומסך נוסף בגודל 15 אינץ' למולטימדיה

M60

זאת גרסת הביצועים של BMW I5. היא מצוידת בצמד מנועים חשמליים בהנעת 4 על 4 שמייצרים הספק של 601 כוח סוס. גם כאן מזינה אתם סוללה בקיבולת של 81 קוט"ש. עבור ביצועי הנהיגה יש לה שיפורים נוספים שאין ב-eDrive40 כמו בלמים של M ספורט, מתלים אדפטיביים ומערכת XDrive להנעת 4X4. את מערכת השמע של הארמן קארדון מחליפה מערכת יוקרתית יותר של BOWERS & WILKINS, הפגושים משופרים עבור האווירודינאמיקה ויש לה מושבי ספורט של M עם חימום, אוורור וכוונון חשמלי.

הדגש הוא בסיס גלגלים רחב וארוך יותר כדי לאפשר יותר מרחב למושבים האחוריים

מה קרה לעיצוב? הסינים ניצחו

יש הרבה מחלוקות על כך שב.מ.וו איבדה את הדרך בכל הנוגע לקו העיצוב שלה אליו הלקוחות הוותיקים התרגלו. אך עם כל הכבוד ללקוחות המערביים של המותג, ל-BMW יש קהל גדול יותר בסין. כ-530,000 יחידות של סדרה 5 בתוך כשנתיים נמכרו רק בסין (2020-2022). זאת הסיבה שהעיצוב של הדגמים החדשים נראה שונה לגמרי ממה שהתרגלנו לראות. הם מתואמים לטעם הסיני כשהדגש הוא בסיס גלגלים רחב וארוך יותר כדי לאפשר יותר מרחב למושבים האחוריים. למעשה, סדרה 5 זאת הב.מ.וו הנמכרת ביותר של המותג.

אלמנטים חדשניים, חזית זקופה, בסיס גלגלים ארוך יותר, ותבליטי תאורת LED

דגשים מרכזיים

• עיצוב חיצוני: תכונות BMW חתימה עם אלמנטים חדשניים, חזית זקופה, בסיס גלגלים ארוך יותר, ותבליטי תאורת LED
• עיצוב פנימי: מודרני ויוקרתי עם מסך ,BMW Curved Display הגה מעוצב מחדש, ותוספת טיטניום ברונזה בלעדית.

 

בטיחות ויכולות אוטונומיות

כמקובל בדגמי הדגל של BMW, גם ל-I5 יש את כל מערכות הבטיחות המתקדמות וזה כולל בקרת שיוט אדפטיבית עם שמירה על מרכז נתיב, מעבר אוטומטי בין נתיבים בהפעלת איתות ומערכת אוטונומית לזחילה בפקקים. כמו כן, לרכב יש מערכת רדארים שיכולים לזכור 50 מטרים של נסיעה כדי לחנות או לצאת מחנייה קבועה באופן עצמאי לחלוטין.

לרכב יש מערכת רדארים שיכולים לזכור 50 מטרים של נסיעה כדי לחנות או לצאת מחנייה קבועה באופן עצמאי לחלוטין

BMW I5 בישראל

במאי 2023 החל השיווק של הדגם בישראל. המכירות היו אמורות כבר להתחיל אך עוד לא ראינו i5 על כבישי הארץ. המחיר שפורסם הוא החל מ-620 אלף שקלים. עוד דבר מוזר הוא שעוד לא התחיל השיווק של דגמי הבנזין והפלאג אין של סדרה 5 החדשה. ככל הידוע לנו, היבואנית הרשמית עושה כל שביכולת להקדים את אספקת הדגמים ישראל.

מאמרים נוספים לאותו יצרן

מתעניינים ברכב חדש?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

מעבר לקטלוג הרכבים החדשים שלנו