קיה סורנטו EX – מבחן דרכים

קיה סורנטו החדשה

רכב כביש שטח בעל עיצוב אגרסיבי ומרשים, ללא הנעה כפולה או יכולות שטח, 7 מקומות ישיבה ומנוע בנזין אטמוספרי. לקחנו את קיה סורנטו EX החדשה למבחן דרכים וחזרנו עם כמה מסקנות שכדאי להכיר.

במחיר כניסה באמת אטרקטיבי לשוק הישראלי, קיה סורנטו החדשה מגיעה כאשר היא לבושה היטב, מצוידת במיטב הטכנולוגיות ומציעה אחלה של ביצועים מתחת למכסה המנוע.

קבלו עליה סקירה מלאה מאת קפיטל מוטורס – מימון לרכב לקיה סורנטו החדשה.

לא משנה להיכן נביט בימינו, אנחנו נראה בכל פינה רכבי פנאי קטנים ועד גדולים, לעיתים גם ענקיים.

בדור הרביעי שלה, קיה סורנטו מגיעה אלינו בעיצוב פשוט פנטסטי, כזה שאי אפשר להתעלם ממנו ברמזור.

הרכב נראה הרבה יותר קרבי ומוכן לשטח, עם ביצועים מכאניים היסטריים והרבה סוסים מתחת למכסה המנוע בכל הגרסאות שלו.

בין אם אתם מעוניינים לנהוג בסורנטו בנזין, דיזל או היברידית, אתם יודעים מה אתם מחפשים, שזה רכב פנאי ושטח עם 7 מושבים שמוגדר בתור קרוסאובר.

ממה התאכזבנו – קיה סורנטו EX

הדבר הראשון ששמנו לב אליו, הוא שברכב שעולה כמעט 250 אלף שקל אין כוונון חשמלי למושב הנהג, מסך המולטימדיה מהדור הקודם, אין לוח מכוונים דיגיטלי ואין פתיחה חשמלית לדלת תא המטען. כמובן שיש גרסאות נוספות לקיה סורנטו כמו ה-URBAN וה-PREMIUM בהן נקבל את האבזור המלא אבל בכל זאת, במחיר כזה ציפינו ליותר, במיוחד אם לקחת בחשבון שיחידת ההנעה בגרסה הזאת היא לא היברידית.

חווית נסיעה

כאן נגמרת האכזבה כי בנסיעה ברכב התחושות הן שונות לחלוטין: הנסיעה שקטה וחלקה, מנוע ה-2.5 ליטר מאיץ את הרכב בלי מאמץ מיותר, ההיגוי הוא כנראה מהטובים בקטגוריית ה-SUV המשפחתיים והדבר החשוב ביותר כנראה, תנוחת הישיבה ומבנה הרכב נותנים תחושה של רכב קטן בהרבה והתמרונים בחנייה וברחובות בעיר קלים מאוד למרות המימדים של הרכב. מערכת בקרת האקלים כוללת מתגים מעוצבים וכפתורי מגע שמוסיפים לתחושה היוקרתית וגם מערכת הסאונד איכותית ומאפשרת קישור מכשירי אנדרואיד ואפל. מנוע בנזין בגרסת המבחן משודך לתיבה אוטומטית פלנטארית 6 הילוכים האמינה והמוכרת של קיה. המנוע לא מוגדש טורבו ולכן מייצר רק 180 כוחות סוס וצריכת דלק ממוצעת של 11.5 ק"מ לליטר.

 

גרסאות נוספות של קיה סורנטו

מול רכבים כמו סקודה קדיאק ויונדאי סנטה פה, עומדת בתחרות קיה סורנטו, שהיא גם כן רכב קרוס אובר עם 7 מושבים וניתן לרכוש אותה בתנאי מימון מלא לרכב משתלמים.

מדובר ברכב פנאי גדול שמגיע אלינו כיום בדור הרביעי שלו, והוא משווק בישראל עם מנוע בנזין בנפח של 2,500 סמ"ק (2.5 ליטרים).

מנוע זה מפיק 180 כ"ס. יחד עם הגרסה הזו, אפשרי להזמין גם את הגרסה שמגיע עם מנוע טורבו דיזל אשר יפיק כ-202 כ"ס.

הסורנטו החדש בישראל כמצויד במנוע 2.5 ליטר אטמוספרי, וכנראה שהמנוע הזה יהיה מבוסס על טכנולוגיה מסוג סמארט-סטרים.

בדור הקודם הגרסה הזו הגיעה עם מנוע בנפח של-2.4 ליטר.

לגבי הגרסה של הדיזל, המנוע שמגיע בנפח של 2.2 ליטר דומה בביצועים למנוע הדיזל של הדגם היוצא של סורנטו.

בעוד שדגם הדיזל בארץ כנראה יכלול הנעה קדמית בלבד, הצפי הוא שבהמשך יגיעו גם דגמים עם הנעות כפולות פלאג-אין היבריד (היברידי נטען) ומנועי דיזל.

אם מסתכלים על השווקים העולמיים שבהם קיה סורנטו היברידית משווקת, יש דגם שמפיק 230 כ"ס ודגם שמפיק 265 כ"ס.

שני הדגמים האלו מגיעים עם מנוע 1.6 ליטר טורבו היברידי. בין אם מדברים על הדגם ההיברידי הבסיסי או החזק יותר, שניהם מציעים בערך 57 ק"מ בתור טווח נסיעה מקסימלי.

הגרסה של הבנזין, שמגיעה עם מנוע בנפח 2.5 ליטר, מציעה 180 כ"ס ותיבת הילוכים אוטומטית בלבד.

בתיבה יש 6 הילוכים והנעה קדמית בלבד. מבחינת נתוני התאוצה של הרכב, קיה סורנטו בנזין מאיצה בערך ב-9.5 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש.

מבחינת גרסת הדיזל שמציעה 202 כ"ס, יש לכם נתוני תאוצה של 9 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש.

כמו כן, תיבת ההילוכים כאן היא שונה והיא מאפשרת לשייט בין 8 הילוכים (6 בגרסת הבנזין).

קיה סורנטו החדשה

7 מקומות ישיבה

כל מושב בקיה עשוי מחומר דמוי עור איכותי וכולל כיוונון נוח לתנוחת הישיבה הרצויה, גם בשורת המושבים השנייה. מושב הנהג והנוסע הם גדולים ונוחים במיוחד, אולי אפילו הכי טובים שניתן לקבל בטווח המחירים של הרכב הזה. הגישה אל שורת המושבים השלישית נוחה מאוד והמרווח בהם הוא עצום, מספיקים בהחלט ל-2 מבוגרים גם בנסיעות ארוכות. בקיפול השורה השלישית תא המטען מקבל נפח עצום של 821 ליטר.

כושר גרירה

כשמדברים על רכבים בקטגוריה של פנאי ושטח גדולים, חשוב גם לדבר על כושר הגרירה של הרכב.

קיה סורנטו מציעה כושר גרירה של 750 ק"ג או 2,000 ק"ג עבור נגרר עם מערכת בלימה.

כמו כן, דגם הדיזל מציע כושר גרירה של כ-2,500 ק"ג. יש לציין, כושר הגרירה משתנה בגרסאות ההיברידיות של ה-1.6 ליטר.

סורנטו 1.6 טורבו היברידי, בניגוד לדגם הדיזל, מסוגלת לגרור פחות. אבל יחד עם זאת, צריכת הדלק שלה היא נמוכה יותר.

קיה סורנטו 1.6 היברידי צורכת ליטר דלק ל-15 ק"מ בערך (משולב).

אם תרצו לבצע ייבוא מקביל של קיה סורנטו 1.6 טורבו היברידי פלאג אין, תוכלו להנות מצריכת דלק פנטסטית של ליטר בכל 55 ק"מ.

מדהים. אגב, הגרסה הזו של הפלאג אין מייצרת 265 כ"ס, נתון מרשים במיוחד וספורטיבי למדי.

מבחינת נתוני התאוצה, בגרסת הפלאג אין תוכלו להנות מתאוצה של 8.5 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש.

בגרסת ההיברידית תוכלו להנות מאותם נתוני תאוצה (בגרסה עם ה-230 כ"ס).

קיה סורנטו החדשה

אבזור ובטיחות

הדבר הראשון והכי חשוב שניסינו בקיה סורנטו EX זה את בקרת השיוט האדפטיבית. הופתענו לגלות את אחת מבקרות השיוט הטובות ביותר בתעשיית הרכב כנראה. היא עובדת מעולה, בכל מהירות ובביטחון בלי חשש שכל רגע הרכב יכול לבלום בפתאומיות או להאיץ לתוך הרכב שנמצא מלפנים. במבחן הריסוק האירופאי הסורנטו קיבלה 5 כוכבי בטיחות והיא מאובזרת בכל המערכות הבטיחות המתקדמות כולל היגוי אקטיבי בסטייה מנתיב, בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור ואולי הדבר החשוב ביותר ברכב משפחתי בעל 7 מקומות ישיבה – מערכת למניעת שכחת ילדים.

סיכום

למרות שלדגם ה-EX של קיה סורנטו חסר מעט אבזור נוחות, האבזור הבטיחותי, נוחות הנסיעה, ויחידת ההנעה המסורתית והאמינה מפצים על כך בפער, מה שהופך אותה לאחד מרכבי הפנאי שטח 7 מקומות מהטובים ביותר שניתן לרכוש היום בישראל.

בין אם מסתכלים על קיה סורנטו מבחוץ או שמא נכנסים פנימה לתא הנוסעים שלו (בעל 7 מקומות ישיבה), אין ספק שמדובר במכונה מרשימה במיוחד.

וזה רלוונטי גם בעיר וגם בשטח. אם אתם מעוניינים לקבל פרטים נוספים לגבי קיה סורנטו בגל גרסה שהיא, אנחנו נשמח לספק לכם מענה בנוגע לייבוא מקביל ויבוא אישי, ליסינג פרטי, מימון רכבים ועוד.

חברת קפיטל מוטורס תשמח לספק לכם מענה באמצעות אתר האינטרנט או דרך הטלפון *3580

מאמרים נוספים לאותו יצרן

מתעניינים ברכב חדש?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

מעבר לקטלוג הרכבים החדשים שלנו