חטיבת הביצועים של ב.מ.וו מוסיפה שרירים לדגמי X5 ו- X6

BMW X6

דגמי רכבי הפנאי שטח המוכרים של יצרנית הרכב ב.מ.וו (X5 ו- X6) מקבלים כעת שדרוג מחטיבת הביצועים של החברה ואמורים כבר בשנת 2020 לצאת לשיווק בישראל. החידוש כאן הוא כמובן במהירות ובכוח ההנעה המתפרץ. 

כמו כל טכנולוגיה חדשה, גם חטיבת הביצועים של ב.מ.וו התחילה את דרכה על מנת לשמש כחטיבה המתמחה בתוכניות המרוצים שבהן התחרתה החברה אל מול יצרניות רכב אחרות. 

השינוי המהותי כאן הוא שחטיבת M של החברה הגרמנית יצאה מתכנון וביצוע של רכבים ספורטיביים כדוגמת דגמי ב.מ.וו M3 או M2 של החברה וכעת גם משתלבות בסגמנט רכבים נוסף – רכבי ה- SUV. 

 

חשיבה טכנולוגית שונה בדגמי ב.מ.וו X5 ו- X6

כאשר חלפו השנים חטיבה M נהפכה לאחת שפועלת על דגמי רכבים ספציפיים, כשהדגש הוא על רכבי ספורט בעלי רמת גימור גבוהה המיועדים להתאים לקהל רחב יותר מאשר רכבי מרוצים.

ברוב המקרים סוג הרכבים שעליהם עובדת חטיבת הביצועים של ב.מ.וו כוללים תיבות הילוכים משודרגות, מנועים בעלי יכולות קצה, רובם בעלי הנעה אחורית ותבנית אווירודינמית בעלת עיצוב חיצוני המותאם למהירויות. 

בחודש יוני השנה הודיע מנכ"ל חטיבת הביצועים של ב.מ.וו, מרקוס פלאש, שהם בוחנים לייצר דגמים חדשים שאינם מבוססים על דגמי חברת ב.מ.וו. הדבר יכול להצביע על שינוי מגמה, כמו לדוגמה ייצור של רכב M חשמלי שנראה על פניו כניגוד מוחלט לאופי ייצור הרכבים שהוציאה החטיבה הספורטיבית עד להיום.   

יחד עם זאת הדגש של חטיבת M הוא בביצועים וכעת, אם אכן תוצא גרסה חשמלית תחת חטיבה זו היא בוודאי תקבל יכולות ספורטיביות שלא ראינו עד כה בדגמי הרכבים החשמליים. 

 

שינויים בעיצוב דגמי ב.מ.וו X5 ו- X6

תחת ידה של חטיבת הביצועים של ב.מ.וו, קיבלו שני דגמי הפנאי שטח הפופולאריים של החברה (X5 ו- X6) שדרוג מסוים מבחינה חיצונית שבא לידי ביטוי במראה כללי "שרירי" וספורטיבי יותר של מארז הרכב, אך לא ניתן לומר כי מדובר בשינוי קיצוני.

ניתן להבחין בעיקר בשינויים שבוצעו בחישוקי הרכב (21 אינץ' בגרסה הרגילה ו- 22 אינץ' ברמת גימור 'קומפטישן'). הבדלים משמעותיים יותר ניתן למצוא כאשר בוחנים את פנים הרכב, תא הנוסעים דוגם בלוח מחוונים שמיועד בעיקר לדגמי M של חטיבת הביצועים של החברה, כל התפריטים המובאים בו יועדו במיוחד לספק יכולות מוטוריות גבוהות יותר. 

גם גלגל ההגה עבר שדרוג נוסף כאשר הוספו לו תכונות בולטות עם כיול שמתוכנת לפי העדפת הנוהג ברכב. מה עוד נמצא שם? כיסאות הרכב קיבלו עיצוב למושבים ספורטיביים יותר שהוטמעה בהם תגית חטיבת הביצועים (M) במקומות שונים בריפודי הרכב, כל זאת על מנת לשוות להם מראה יוקרתי וייחודי יותר. 

כראוי לרכב ספורטיבי פרימיום כמובן שקיים שנכללו בו כפתור הנעה וכן עיטורי סיבי פחמן בדשבורד. גם מסף המולטימדיה בגודל 12.3 אינץ' הוא הדגם האחרון והמשופר שקיים בדגמי רכבי החברה הגרמנית. 

על מנת לבדל את עצמן עוד יותר מגרסאות הרכב הרגילות החליטו בחטיבת הביצועים להרחיב את מפסק הסרנים, אך גם קדמת הרכב שודרגה בספויילר גדול ואגרסיבי יותר ליניקת אוויר שישמש לצינון המנוע ומערכת הבלמים.

חשוב לומר כי השינוי המשמעותי שנוסף לדגמי ב.מ.וו X5 ו- X6 הוא חלק ממגמה מתוכננת היטב של יצרנית הרכב הגרמנית במלחמה על ליבו של צרכן הרכב העולמי ואהבתו לרכבי ה- SUV, כאשר כאן כמובן מדובר ברכבי פנאי קיצוניים הרבה יותר שמאפשרים לנוהגים בהם יתרונות שרכבי SUV "עממיים" יותר אינם מסוגלים להם.

 

ב.מ.וו X5 ו- X6 מתחת מכסה המנוע

אם עד עתה הוספו שינויים קוסמטיים בצורה החיצונית של דגמי הרכב, כאן כבר מדובר בשינוי מהותי יותר שחטיבת הביצועים M של ב.מ.וו מהווה את גולת הכותרות שלו: ב- 2 הדגמים הורכבו מנועי 4.4 ליטר, בעלי שני מגדשי טורבו. מדובר במנוע V8 בנזין שקיים גם בגרסאות אחרות של החברה כמו: ב.מ.וו M8 או M5 ואמור להזניק את הרכב ששוקל 2.3 טונות למהירות מרבית של 3.9 שניות ממצב עמידה ל- 100 קמ"ש. 

תיבת ההילוכים היא תיבה פלנטרית עם 8 יחסי העברה לכל הגלגלים. ההספק המרבי עומד על 600 כ"ס כאשר בגרסת 'קומפטישן' מדובר כבר על תוספת של עוד 25 כ"ס שמביאים אותה להספק מרבי של 625 כ"ס. הסל"ד נשאר זהה בשתי הגרסאות ועומד על 6,000 סל"ד.

קיים שוני במהירות המרבית בין שתי גרסאות שקיימות גם ב- X5 וגם ב- X6, כאשר באחד מהדגמים הספק המהירות המרבית עומד על 250 קמ"ש והיא גרסה מוגבלת בעוד שבגרסה המשודרגת יותר שמוגדרת כ"גרסת הנהג של M", ניתן לסגור מהירות מרבית של 290 קמ"ש – נתון יוצא דופן כאשר מדובר על רכב כבד ועוד רכב SUV. 

ואם חשבנו שזה מה שחטיבת הביצועים של ב.מ.וו הצליחה להשיג בדגמי רכבים אלו, נגלה נתונים נוספים שהוטמעו ברמות הגימור הגבוהות יותר – 'קומפטישן'. כאן כבר מדובר בהספקים שבהחלט מצליחים לצאת מהנורמה גם כאשר מדובר ברכבי פרימיום יוקרתיים. 

הספק המנוע בגרסאות אלו שופר מעט יותר, במהירות מרבית הרכבים מצליחים לקצר את זמן הנסיעה ממצב עמידה למהירות 100 קמ"ש בהפחתה של עוד שנייה אחת ועומדים על 3.8 שניות. למרות הספקי המנוע הנדירים בסגמנט רכבים אלו, נושא צריכת הדלק הוא לא הדבר ששמו עליו את הדגש כאן, על פי נתוני יצרן צריכת הדלק תעמוד על ממוצע של 8 ק"מ לליטר. 

 

לסיכום

כאשר חברת ב.מ.וו החלה לראשונה בייצור סדרתי של רכבי ה- SUV המוכרים שלה היא הגדירה מחדש כיצד אמור להיראות רכב פנאי שטח בתצורת 'קופה' ארבע דלתות. בגרסה זו שעברה מתיחת פנים על ידי חטיבת הביצועים של החברה, נראה שהדגש הושם בראש ובראשונה על תנאי כביש ולא סתם תנאי כביש אלא רכב פנאי שמסוגל לביצועים יוצאי דופן בסגמנט רכבים זה.

בניגוד לדגמים הרגילים, הדגמים הנוכחיים באים עם היצעי מנוע שמביאים אותם עד לקצה היכולת המוטורית המותרת לנסיעה. מי היה מאמין שרכב SUV מסוגל לכך? שנת 2020 תהיה השנה שבה ישווקו רכבים אלו בישראל ולמי שמסוגל לאפשר לעצמו רכב במחיר שכזה נאחל חווית נסיעה מהנה ונסיעה בטוחה!

מאמרים נוספים לאותו יצרן

מתעניינים ברכב חדש?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

מעבר לקטלוג הרכבים החדשים שלנו