מיצובישי ASX מקבלת מתיחת פנים משמעותית לקראת 2020

מיצובישי ASX החדשה

עד כמה ניתן לעשות מתיחת פנים? מסתבר שמיצובישי ASX מצליחה להפתיע לקראת שנת 2020 עם מתיחת פנים משמעותית ביותר בעיצוב חיצוני ופנימי ובכלל מערכות הבטיחות שלה. 

בחודש ספטמבר האחרון יצאה חברת מיצובישי היפנית עם הגרסה המחודשת של מיצובישי ASX באירופה. מתי היא תנחת אצלינו בישראל? הצפי הוא תחילת שנת 2020 והיא מגיעה עם כמה עדכונים מעניינים.  

ניתן לומר שגרסת ה- ASX של מיצובישי עברה כמה וכמה מתיחות פנים עד שהיא יכולה לזכות בתואר מנותחת השנה. מאז יציאתה לעולם בשנת 2010 היא זכתה לארבעה שדרוגים שונים כאשר מתיחת הפנים האחרונה היא המקיפה ביותר מבין כולם. 

חברת מיצובישי הקטנה נאלצה לבצע שיתופי פעולה רבים עם חברות רכב שונות במהלך השנים עד שבשנת 2016 רכשה חברת ניסאן 34% ממניותיה וכיום נהנית מבעלות חלקית על מניות החברה היפנית. 

לאור שיתוף הפעולה בין שתי יצרניות הרכב ההערכה היא כי הדגם הבא של מיצובישי ASX יזכה לשדרוג בשנים הבאות שיסתמך על הדור הבא של הקשקאי של ניסאן. 

אז מה חודש ב- ASX? ובכן חוץ מחישוקי הגלגלים שכעת גדלו ל- 18 אינץ', מבחינה חיצונית כל החלק הקדמי והאחורי של הדגם קיבלו מראה חדש יותר מודרני ומרענן לעין. חלק משינוי זה בא לידי ביטוי גם ביחידות התאורה שקיבלו את טכנולוגיית תאורת ה- LED שנטמעה היטב ומצויה אצל כל יצרניות הרכב השונות. בדגם זה הוטמעו יחידות תאורת LED הן בקדמת הרכב והן בצד האחורי (מלבד אורות האיתות).

לעומת זאת חלל הפנים ברכב לא קיבל שדרוג משמעותי, מה שכן שונה שם הן המערכות השונות. אלו קיבלו תוספת למערכת הניטור שכוללת ניטור תנועה חוצה מאחור ושטחים מתים וכן סיוע במעבר נתיב. בנוסף לכך שודרגה מערכת המולטימדיה בגודל 8 אינץ' שגדלה באינץ' אחד לעומת הגרסה הקודמת וכעת תומכת הן במכשירי אנדרואיד והן במכשירי אפל. 

הפרונט הקדמי ברכב זכה לשינוי בדומה לדגם המיצובישי טרייטון אך הוא אינו דבר שהקהל הישראלי רגיל לראות מכיוון שגרסת הטרייטון עדיין לא עשתה עליה לארץ. גווני הרכב גם הם מחודשים וכעת מוצעים בצבעי "כתום אור שמש", "אדום יהלום" ו"חום אלון" (עפ"י תיאור החברה). 

 

מיצובישי ASX ביצועי מנוע: 

להבדיל מהשוק האירופאי, אנו כאן בישראל זכינו לקבל את הגרסה האמריקאית שכוללת את מנוע ה- 2.0 ליטר עם הספק 150 כ"ס 6000 סל"ד, ארבעה צילינדרים. מדובר במנוע אטמוספרי בעל תיבת הילוכים אוטומטית או ידנית רציפה, בדומה לגרסת המיצובישי אאוטלנדר. 

מיצובישי ASX החדשה

לעומת הדגם המשווק באירופה, הדגם הישראלי ממשיך עם הנעה קדמית בלבד. נתוני המנוע עומדים על 12.2 שניות ממצב עמידה ועד ל- 100 קמ"ש כאשר מדובר בתיבה רציפה בעלת הנעה כפולה ואילו בגרסה הידנית נתון זה עומד על 10.2 שניות. 

בין כל שאר השינויים הצפויים בדגם זה מושקת גם אפליקציה ייעודית למיצובישי ASX. אפליקציה זו מאפשרת לבעלי הרכב לקבל עדכונים על מצב הרכב כמו: תזכורים לגבי הטיפול הבא, כמות הדלק במיכל הדלק או לחץ האוויר בצמיגים. האפליקציה כבר קיימת אך השאלה היא האם מדינת הסטארט אפ תזכה לקבל אותה יחד עם שיווק ה- ASX בארץ? 

 

מה עוד חדש? 

לעונת דגמי רכב אחרים כאן מיצובישי החכימה והכלילה בכל דגמי ה- ASX את כלל מערכות הבטיחות המקוריות שלה. כרכב פנאי SUV היא כוללת מערכות כגון: בלימה אוטונומית של הרכב במצב חירום מבוסס על מצלמה ורדאר לייזר, מערכת התרעה על סטיה מנתיב הנסיעה באמצעות התרעה קולית או וויזואלית בלוח המחוונים, מערכת לשליטה אוטומטית על אורות גבוהים הכוללת מצלמה אשר מזהה את תנאי התאורה בסביבת הנהג ובעת הצורך מפעילה או מבטלת את האורות הגבוהים.

עיצוב חדש: לא רק מבחינה בטיחותית אלא גם מבחינה עיצוב הפנים הוכנסו מספר אלמנטים, לא מדובר כאן בשינויים גדולים אולם בהחלט ניתן ליהנות מגג זכוכית פנורמי עם תאורת LED פנימית. המושב האחורי כולל אפשרות לקיפול מלא או חלקי של המושבים וגם תא המטען שמגיע בנפח של 1,193 ליטר.

מבחינת העיצוב החיצוני: מלבד החידוש בפרונט הרכב עם שבכת גריל מעוצבת ניתן לקבל גם מסילות גג או חלונות אחוריים כהים כבר בגרסת הבסיס. בדגמי Instyle ו-Premium ניתן לקבל מערכת כניסה והתנעה ללא מפתח ובכל גרסאות הרכב קיימת מערכת שמע ודיבורית בלוטות' בתפעול מגלגל ההגה ובקרת שיוט. 

מערכת מולטימדיה מעודכנת: בשונה מדגמי העבר כאן זכה הדגם המחודש במערכת מולטימדיה חדשה 8 אינץ' שגדלה באינץ' נוסף. אולם זהו לא החידוש העיקרי כאן, מערכת זו מבוססת אנדרואיד ואפל המבוססת על טכנולוגיית LTE G4 שכוללת מצלמת נסיעה לאחור.

המערכת בוססת על מסך מגע הכולל אפליקציות חיוניות כמו: WAZE, תחנות רדיו מוטמעות, חיבור אינטרנט, סלופארק ועוד. בנוסף, מצורף כרטיס SIM עם חבילת דאטה חודשית של GB3 למשך 12 חודשים. 

ההבדלים בין רמות הגימור השונות:

מיצובישי ASX מציעה 3 רמות גימור שונות: Intense, Instyle ו- Premium. ברוב המערכות הנלוות לרכב נמצא כי רובן כלולות בכל רמות הגימור השונות. לבד מ- 7 כריות אוויר שמצויות רק ברמת הגימור Instyle ודיפוני דלתות דמוי עור שחור או גג שמש פנורמי שקיימים רק ברמת הגימור הבכירה Premium כל המערכות קיימות בכל רמות הגימור השונות. 

ביניהן ניתן למצוא: כנפונים רחבים בצבע שחור, שבכה קדמית עם מסגרת כרום, מערכות לחלוקת עצמת בלימה, לעזר לזינוק בעליה, נעילת גלגלים בבלימה, מערכת אקטיבית לבקרת יציבות ואחיזת כביש ועוד. 

 

לסיכום:

מיצובישי ASX צפויה להגיע לישראל בתחילת שנת 2020. אמנם מבחינת הספק וביצועי המנוע לא השתנה דבר אך מתיחת הפנים שזוכה לה הדור הנוכחי מציג רכב פנאי קומפקטי עם שינויים עיצוביים והכנסת פיצ'רים חדשים כמו אפליקציית הרכב שעדיין לא ברור אם תוטמע בארץ כחלק משיווק מתיחת הפנים. נסיעה נעימה!

מאמרים נוספים לאותו יצרן

מתעניינים ברכב חדש?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

מעבר לקטלוג הרכבים החדשים שלנו