פולקסווגן גולף הדור השמיני יוצאת לדרך

פולקסווגן גולף דור 8

קונצרן הרכבים הגרמני פולקסווגן הודיע על השקתה הקרובה של הפולקסווגן גולף דור 8. בין החידושים שיופיעו: שינויים קוסמטיים בקדמת הרכב, תא נוסעים מרובה משטחי מגע ומערכת הנעה היברידית 48 וולט. 

פולקסווגן גולף האצ'בק החדשה אמורה לצאת בשנת 2020 עם הדור החדש והמשופר. השיפורים העיקריים המוצעים בה הם בעיקר שילוב מנוע חשמלי בסוללת 48v ותא נוסעים כמעט דיגיטלי לחלוטין. גם בצורה החיצונית השתנתה, אך לא ברור האם קהל האוהדים שלה הגולף יסכים לקבל את השינוי בעיצוב קדמת הרכב. 

עד להיום הצליחה פולקסווגן לשווק את הגולף בהצלחה כבירה והפכה אותו לדגם הנמכר ביותר של הקונצרן הגרמני. אמנם לא מדובר בשינוי קיצוני בעיצוב החיצוני אך קהל הרכב הוא קהל אדוק שלא ברור אם יתרגל במהרה למראה המלוטש והחדש שלה. כאמור, שלדת הרכב נשארה כשהייתה, שלדת ה- MQB של פולקסווגן אולם בדגם זה נעשה שימוש בחומרים ומתכות המאפשרים הורדה במשקל הרכב יחד שמירה על חוזק המרכב המייחד את הגולף. 

 

שינוי בעיצוב החיצוני

פולקסווגן גולף מגיעה עם שינוי חיצוני שבא לידי ביטוי בעיקר בתאורה הפנסים הקדמיים ובסבכה הקדמית. התאורה הראשית הוצרה וירדה מעט לעומת המיקום של הדור הקודם, מה שיצר בסופו של דבר פנסים משוננים בקדמת הרכב. גם החלק האחורי זכה למספר שינויים קוסמטיים אולם הם בטלים בשישים לעומת עיצוב הפנים ומכלול מערכות ההנעה.

פולקסווגן גולף דור 8

יחד עם השינויים במרכב הרכב צפויה הגולף לגדול מעט ולאפשר ליושבי הרכב מרווח פנים גדול יותר גם לאלו היושבים במושבים האחוריים. בכל הקשור לסביבת הנהג, זו תאפשר מרחב שליטה הבנוי על משטחי מגע תוך כדי צמצום עד ביטול כפתורי שליטה ברכב.

מבחינת אבזור פולקסווגן גולף הולכת עד הסוף, כבר בגרסאות הבסיס אמורים הנוסעים בה ליהנות ממסך מולטימדיה חדשני, בעל לוח תצוגה גדול יותר הכולל אפשרות להפעלה בעזרת סימוני יד. 

 

אפשרות בחירה במנוע רגיל או היברידי

לראשונה מזה שנים וכחלק ממגמת פולקסווגן למעבר לרכבים היברידיים או חשמליים, גם הגולף החדשה תשווק עם דגם בחירה משולב יחידת כוח היברידית בשילוב מנוע חשמלי. מדובר על מנוע חשמלי 48v כאופציה לבחירה. בנוסף, תוצע הגולף עם מנוע בעירה פנימית רגיל בעל מערכת הילוכים ידנית, 6 הילוכים וכן בתיבת הילוכים אוטומטית – רובוטית משופרת בטכנולוגיית DSG 6 הילוכים (שנחשבת לאמינה יותר מתיבת הילוכים 7DSG).

הדגמים שיזכו להנעה כפולה ושיפור כוח הינע יהיו גרסאות ה- GTI וגרסת ה- R של הגולף. לאלו יתווספו אותם מנועים ששימשו עד היום כמסורת בדגם הגולף, מנוע טורבו בנזין 1.0 ליטר או מנוע 1.5 ליטר ומנוע 2.0 ליטר בגרסת GTI. 

פולקסווגן גולף החדשה צפויה להיות משווקת בגרסאות מנועי בנזין, דיזל, גפ"מ (גז פחמימני מעובה) או גרסאות חשמליות נטענות מלאות (פלאג אין) עם טווח נסיעה של עד 80 ק"מ. 

בגרסאות ההיברידיות יוצעו גם מערכות מיקרו היברידיות משולבות מנוע בעירה פנימי. מערכות אלו אמורות לשפר את יעילות הרכב ולהפכו ליעיל וחסכוני יותר, אולם לא צפוי כי ישולבו במנוע דיזל אלא במנוע בנזין טורבו שמוזיל את עלות הייצור. 

כיום פולקסווגן נמצאת כבר בשלבים הסופיים של שני הדגמים אותם היא מתכוונת לשווק תחת סדרת פולקסווגן גולף. הדגם הראשון הוא כאמור דור 8 ואילו הדגם השני הוא ה- ID3 החשמלי לחלוטין. בשניהם צפויה החברה הגרמנית להטמיע מערכות בטיחות מתקדמות. אלו הן מערכות שמוטמעות כבר בדגמים קיימים של פולקסווגן גולף אולם יצרנית הרכב פרסמה שחלק ממערכות הבטיחות יופיעו לראשונה בסגמנט זה.    

 

תא הנוסעים יוצא מתדמית השמרנות הגרמנית

כשמדובר ברכב שנחשב לשם דבר באירופה והעולם, עם תדמית שמרנית, יהיה צורך להתרגל לשינויים שחלו בתא הנוסעים. אמנם תא הנוסעים לא איבד את העיצוב המינימליסטי המוכר בדגם זה אך כעת הוא משולב אם מאפיינים מודרניים עוד יותר.

אלו באים לידי ביטוי בכל משטחי המגע והמסכים הדיגיטליים, מקושטים בפאנלים בגימורים יוקרתיים כמו: לוח המחוונים הדיגיטלי ומסך המגע המרכזי שאמורים לשלוט על כל פקודות הרכב, חוץ מתפעול מערכות המיזוג ברכב שאמורות לקבל משטח מגע נפרד לחלוטין.

גם גלגל ההגה לא נעדר ממספר פקדים שמובנים עליו, כולל משטחי מגע ולא רק כפתורים פיזיים ללחיצה עליהם. בנוסף לכך קיימת שליטה נפרדת גם לכל מערכות התאורה והבטיחות (משמאל ללוח המחוונים). 

בכל הקשור לשינויים המוצגים ברכב, הגרמנים לא פוסחים גם על מגוון מערכות הבטיחות המתקדמות שאמורות להיות מוטמעות בגולף החדשה. נראה שבפולקסווגן מייעדים להטמיע את כל מערכות הבטיחות המתקדמות גם בגרסאות הבסיס שכוללות בין היתר: מערכת בקרת שיוט אדפטיבית – ACC, מערכת לניטור מרחק מלפנים – Front Assist, מערכת בקרת סטייה מנתיב אקטיבית – Lane Assist, מערכת בלימה אוטומטית בעיר AEBS, תאורת נהיגת יום ייעודית LED, מערכת נעילת דיפרנציאל אלקטרונית מורחבת – XDS, מערכת התרעת עייפות Fatigue Detection, בלם יד חשמלי עם פונקצית Auto Hold, 7 כריות אוויר, מתג לניתוק כרית האוויר הקדמית בצד הנוסע ומערכת לניטור לחץ אוויר בצמיגים. 

דור 8, הדור האחרון בסדרת הגולף המשפחתית הקומפקטית, אמור להגיח לעולם כבר בסתיו הקרוב ולצאת לשיווק ב- 2020. ניתן לומר כי העיצוב נשאר מסורתי ונאמן לתדמית הגולף האלמותית של מותג פולקסווגן. הקווים הם אותם קווים זורמים ומעט ספורטיביים כאשר כאמור, השינוי המהותי ביותר מתרחש בדופי התאורה הקדמיים והאחוריים וכונס האוויר גדל וקושט בפס כרום בתחתיתו. יצרנית הרכב הגרמנית לא לקחה סיכונים מיותרים ולא התפרעה יתר על המידה עם עיצוב נועז מדי. יש רק לקוות שהדגמים שייובאו לארץ יותאמו בין רמת המחיר המוצעת לבין רמת האבזור.

מאמרים נוספים לאותו יצרן

מתעניינים ברכב חדש?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

מעבר לקטלוג הרכבים החדשים שלנו