טויוטה פרואייס
המכונית החדשה הוצגה בשנת 2016 וכמו שמקובל בז'אנר המסחריות, יש
לטויוטה פרואייס תתי דגמים רבים, גרסאות שונות ואופציות מגוונות. למעשה, מדובר במעל לאלף במספר.
ניתן להשיג מרכב סגור, עם דלת כניסה מאחור, חלונות וספסל אחד ורכב שלדה. מעבר לכך ניתן להשיג את הפרואייס בגרסה להולכת נוסעים כמו מיניוואן למשפחה, מיניוואן א.ח.מ וכזה המתאים לישיבות הנהלה בדרכים.
ההיצע של הרכב כולל שני בסיסי גלגלים, 2.92 מטר ו-3.27 מטר עם 3 מידות אורך, 4.6, 4.95 ו- 5.3 מטר.
כאשר היא משומשת כרכב מסחרי, הפרואייס יכולה לשאת עד 1.4 טון של משקל עם נפח של עד 7 מ"ק וזו מורשית גם לגרור עגלות במשקל של עד 2.5 טון.
בתור רכב להסעת נוסעים, היא מכילה תשעה מושבים. הדגם יכול להגיע עם שני מנועי דיזל בנפח של 1.6 ליטר עם הספק של 95 ו-115 כ"ס או מנוע בנפח של 2.0 ליטר עם הספק של 120, 150 ו-190 כ"ס כאשר אלו מגיעים עם תיבת 6 הילוכים, אוטומטית, ידנית או רובוטית.
עיצוב
הפרקטיקה מכתיבה את המסחרית מבחינת העיצוב מפני שזו חייבת להיבנות במבנה מוארך ועוד אך עדיין טויוטה הצליחו לייצר מסחרית עם הופעה טובה, בעיקר בזכות חזית מודגשת ומוגבהת ומערך פנסים עדכני.
פנים הרכב
העיצוב של סביבת הנהג פרקטי ונעים. גרסאות הוואן של הרכב משדרות מראה פשוט יחסית וגרסאות אחרות משודרגות יותר. בורר ההילוכים ממוקם בצורה כזו שהוא נופל הישר ליד.
הנדסת האנוש באופן כללי טובה מאוד, יש מבט שיר ללוח המחוונים וקל יחסית למצוא תנוחת נהיגה נוחה, גם בעקבות ההגה שזז בשני צירים וגם בזכות טווח תנועה טוב של המושב.
בגרסאות
הוורסו של הדגם, המושבים הקדמיים כוללים עיסוי, הקשחת מסעד הגב ועוד. סיפון המחוונים עשוי מפלסטיק נוקשה לכל אורכו אך ההתאמה בין המשטחים יכלה להיעשות טוב יותר.
יש לציין שחסרה ידית אחיזה קדמית כי סף הכניסה לרכב יחסית גבוה וכאשר מדובר באדם שנכנס לרכב פעמים רבות בכל יום, הידית יכולה עזור מאוד.
יש לציין כי המשענת יד של הנהג לא ממש טובה אך הבסיס בין המושבים מעולה. התפעול של החלקים השונים ברכב קלה, דלתות הצד נפתחות במהירות וללא מאמץ וניתן להטעין את הרכב במשא בקלות יחסית.
ברמות הגימור הגבוהות של גרסת הוורסו של הדגם, דלתות הצד מופעלות בצורה
חשמלית.
נוחות
הוואן מעט רגיש לשיבושים או לבעיות באיכות האספלט אך סביר להניח כי כשזה יהיה עמוס המצב משתפר.
גרסת הנוסעים של הרכב נוחה באופן משמעותי מהמיועד להובלת משא.
יש לציין ששומעים מעט את המנוע בעת הנסיעה אבל איכות הנסיעה עדיין מוגדרת כטובה וזאת גם בזכות שאת רעשי הצמיגים והרוח לא שומעים יותר מהרכבים המתחרים.
התנהגות
הפרואייס מפגין יכולות פנייה טובות. ההגה של הדגם בגרסת ה-1.6 ליטר קל יותר מאשר הגרסה של ה-2.0 ליטר בצורה משמעותית.
הבלמים של הרכב מגיבים בקלות ומוגדרים כטובים מאוד.
מערך הבטיחות של הרכב כוללת בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטונומית, התרעות על סטייה מנתיב, עייפות הנהג, קריאת תמרורים, ניטור שטחים מתים ועוד.