פריסת עמדות טעינה ציבורית לרכבים חשמליים ברחבי הארץ ב- 2024

עמדות טעינה ציבורית לרכבים חשמליים

שוק הרכבים החשמליים הטהורים עבר מהפך אמיתי בעולם בעשור האחרון, עם יותר דגמים ויותר אפשרויות לרוכשים, הפחתה משמעותית בצריכת דלקים ממאובנים ושיפור בפליטת גזי החממה. באירופה ובסין שוק הרכבים החשמליים מתפתח, בארץ ניראה כי שנת 2024 מתחילה בסימן של נסיגה בביקושים – זאת, בעיקר בשל השינויים במיסוי שייקרו את אחזקת הרכב, היקר יותר גם לרכישה.

בעיה נוספת של מי שבוחרים בכל זאת לרכוש רכב חשמלי היא בעיית הטעינה: גם כשאתם משקיעים בעמדת טעינה ביתית, מדובר בטעינה מסוג AC (זרם חילופין) שהיא איטית יותר ביחס לעמדות טעינה מהירה בזרם ישיר (DC), המאפשרות במרבית הרכבים החשמליים החדשים טעינה של הרכב מ – 20% ל – 80% בפחות משעה.

בעוד אירופה משובצת בעמדות טעינה מהירה לשימוש הציבור, זאת על מנת לאפשר את המעבר הנוח בין רכבים מונעים בדלק מאובנים מזיק לרכבים המונעים בחשמל – בישראל ניראה שהזמן קפא מלכת בכל הקשור לעמדות טעינה ציבוריות. אמנם, נהגים יכולים להיעזר באפליקציות נוחות לאיתור עמדות טעינה ציבורית בקרבת מקום, ובכל זאת, פריסת עמדות הטעינה בהחלט לוקה בחסר.

בחודשים האחרונים, לצד הבשורה על העלאת מס הנסועה ומס הרכישה על רכבים חשמליים, אנחנו מתבשרים גל על לא מעט פרוייקטים להקמת מאות מתחמי טעינה מהירה ציבורית.  הצוות של קפיטל מוטורס יצא לבדוק: מה תביא איתה שנת 2024 מבחינת עמדות טעינה ציבוריות מהירות לרכבים חשמליים בישראל?

נכון לתחילת 2024: כ – 600 עמדות טעינה מהירה ציבוריות בלבד

בתחילת שנת 2024, כ – 80,000 מכוניות חשמליות טהורות (ולא היברידיות) נוסעות בכבישי ארצנו. זוהי הכפלה של מספר החשמליות ביחס לתחילת שנת 2023, עם עלייה דרמטית במספר החשמליות מתוצרת החברות הסיניות הצעירות (MG, ג'ילי, BYD, ניו, ורבות נוספות) שנרכשו. לצד זאת, מספר עמדות הטעינה החשמלית הציבוריות עומד על כ – 600 בלבד.

BYD סיל

משרד האנרגיה: סבסוד של 27.5 מיליוני שקלים להקמת רשת עמדות טעינה ציבוריות לרכבים חשמליים

בסוף שנת 2023 פרסם משרד האנרגיה קול קורא להקמת 707 עמדות טעינה חשמלית מהירות ואולטרה מהירות לרכבים חשמליים בפריסה ארצית ובשיתוף פעולה עם 53 חברות שונות, בסבסוד של 27.5 מיליוני שקלים עבור הקמת העמדות. העמדות המתוכננות יאפשרו לא רק טעינה חשמלית מהירה באמצעות הרשמה מראש באפליקציה – אלא גם טעינת הרכב החשמלי ללא הרשמה באמצעות תשלום בכרטיס אשראי או בשימוש בצ'יפ זיהוי.

שיתוף פעולה בין חברת סקאלה אנרגיה למתחמי הדלק TEN להקמת עשרות עמדות טעינה לרכבים חשמליים

שיתוף הפעולה בין חברת TEN לחברת סקאלה יניב עוד שלושים עמדות טעינה מהירה לרכבים חשמליים בחלק מ – 71 מתחמי תחנות הדלת של TEN עד סוף שנת 2024, על צירי תנועה ראשיים בישראל כמו בדרך לאילת, על כביש 6, בדרום הארץ ובמרכז.

עמדות טעינה חשמלית ברשת קניוני עופר

חברת סקאלה אנרגיה, חברת מליסרון וחברת EV-EDGE חתמו לאחרונה (ינואר 2024) על הסכמים לשיתוף פעולה בפריסת עמדות טעינה מהירות ואולטרה מהירות לרכבים חשמליים ברחבי הארץ. מדובר על מתחמי טעינה לרכבים חשמליים שייפרסו בחניונים של קניוני עופר, החל ממחצית שנת 2024 ולמשך עשר שנים. ההערכה היא שמדובר בתוספת של כ – 300 עמדות טעינה חשמלית שייפרסו ברחבי הארץ. השימוש בעמדות טעינה אלה יבוצע דרך אפליקציית My Offer של רשת הקניונים, כמו גם התשלום עבור הטעינה.

טסלה: טעינה בחינם לבעלי טסלות במתחמי סופרצ'ארג'ר

טסלה מודל 3

טסלה פרסה עמדות טעינה אולטרה מהירה לרכבים מבית הייצור שלה בלבד, המסוגלות לבצע טעינה בהספק של עד 250 קילוואט ולהוסיף עשרות אחוזי טעינה לסוללת הרכב החשמלי בתוך דקות ספורות (בהתאם ליכולות הטעינה של הרכב, כמובן). טסלה מחזיקה 186 עמדות טעינה ב – 23 מתחמי סופרצ'ארג'ר ברחבי הארץ, הפרוסים במיקומים כמו עפולה, באר שבע, אילת, חדרה, חיפה, כרמיאל, הקריות, מודיעים, נתניה, רמת השרון, פתח תקווה, וכמובן תל אביב. נכון להיום – הטעינה בכל עמדת סופרצ'ארג'ר היא חינם אין כסף, אבל כאמור – רק לרכבים מתוצרת טסלה.

מחפשים את הרכב החשמלי הבא שלכם? מתלבטים בין שני דגמי רכב ומתקשים לבחור? המומחים מבית קפיטל מוטורס – סוכנות הרכב הגדולה בישראל, ישמחו לסייע! קפיטל מוטורס מציעה ליווי בתהליך רכישת הרכב החדש שלכם, הכולל ייעוץ מקצועי, בחירה מקטלוג עשיר של אלפי דגמים וגרסאות רכב, הצעות מימון וטרייד אין. התקשרו אלינו – ונשמח לעזור!

מאמרים נוספים לאותו יצרן

מתעניינים ברכב חדש?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

מעבר לקטלוג הרכבים החדשים שלנו

רכבים שיכולים לעניין אותך