פיג'ו 3008 1.2 אקטיב בדרך להשוואה...

תהיו מוכנים – העולם עובר לרכבים חשמליים: עולם הרכב נוסע במהירות עצומה אל עבר המכונית החשמלית. איך זה ישפיע עלינו כנהגים? מה נפסיד ומה נרוויח מרגולציית רכבי החשמל שעוד רגע כבר כאן? הכל בכתבה הבאה.

המגמות בשוק הרכב ברורות מאי פעם בכל הנוגע למעבר לרכבים חשמליים. נראה שבעולם כולו מדיניות יצרני הרכב נעה במהירות לעבר רכבי הסוללה השקטים על פני רכבי הבנזין המזהמים.

לא מדובר כאן רק בהיבט הסביבתי, יצרניות הרכב וממשלות רבות בעולם כבר הבינו שעליות מחירי הדלק הגבוהות יחד עם עלויות התחזוקה של המכוניות הן נטל הולך וגובר על הציבור והחלו לחפש פתרונות תחבורה מבוססות אנרגיה מתחדשת.

לפי מומחים עולמיים בתחום, ההערכה שעד שנת 2027 כמות הרכבים החשמליים בעולם תשווה את עצמה לכמות רכבי הבנזין. מדובר בשנים ספורות בלבד והדבר מצביע על עליה חדה ברכישות רכבים חשמליים בארץ.

אך בהשוואה למדינות מפותחות בעולם נראה שבישראל מקרטעים מעט בכל נושא הרגולציה הקשור לאספקת עמדות טעינה לרכבים חשמליים, למרות שעל פניו נראה כי מדיניות הממשלה היא להדביק את הקצב בנושא זה.

במשרד האנרגיה שואפים שעד שנת 2035 ישראל תפסיק לנסוע בכבישי הארץ על רכבי בנזין ודיזל, שם מעוניינים להסדיר את כל נושא הרגולציה במתן אלפי אישורים להקמת עמדות טעינה לרכבים חשמליים כשההעדפה היא זכיינים פרטיים על פני חברת החשמל.

רכב היברידי

צפי לשינוי במחירי הרכב החשמליים בשנים הקרובות

אם כל אחד היה מסוגל לרכוש לעצמו רכב חשמלי וודאי שכולם היו נוסעים בשקט מופתי בכבישי הארץ.

העניין הוא שבמציאות זה לא ממש כך, רכבים חשמליים בארץ עדיין נחשבים ליקרים בהשוואה לרכבי בנזין ודיזל ומצב זה יוצר הבדל בין ציבור בעל הון שמסוגל לרכוש אותם על פני ציבור מהמעמד הנמוך-בינוני.

אולם על פי דעת מומחים בתחום גם בנושא זה יש אור בקצה המנהרה.

חוץ מהעובדה שכיום ניתן לרכוש רכבים בקלות במימון מלא ובהחזר חודשי קבוע כפי ש’קפיטל מוטורס‘ מאפשרים ללקוחותיהם, ההערכה היא שמחיר הרכבים החשמליים צפוי לרדת בשנים הקרובות בשל הירידה הצפויה במחירי סוללות הרכבים. בנוסף לעוד מגוון תוכניות כמו ליסינג מימוני, ליסיג תפעולי וליסינג פרטי.

בנוסף לכך, הוצאות התחזוקה לרכב חשמלי נמוכות יותר בהשוואה לרכבי בנזין ודיזל. אם נשווה את מחירי סוללות הרכבים לפני חמש שנים להיום נמצא שמחירי הסוללות ירדו ב – 50% וצפויים עוד לרדת בשנים הבאות.

רכבים חשמליים: לנהגים זה משתלם?

על פניו נראה שכן, מחירי החשמל בישראל בהשוואה לשאר העולם זולים יחסית. מחירי הדלק בישראל גבוהים יותר ועל כן השימוש בטעינת רכב בחשמל על פני מילוי דלק נראית משתלמת יותר.

זאת כמובן אם אנו מאמינים שמחירי החשמל לא יאמירו לאחר מכן כמו מחירי הדלק, בדומה למיסוי בדלק שהממשלה לוקחת מכל בעל רכב.

רכב חשמלי בטעינה

למדינה זה משתלם?

במשרד האנרגיה מעוניינים בשינוי אולם על פי צפי מומחים בתחום תהליך המעבר לרכבים נטולי בנזין ודיזל תגרום למדינה הפסד שבין 20 ל- 40 מיליארד שקל מהכנסות ממיסים.

אך אם חשבתם שמחירי רכבי החשמל שצפויים לרדת בשנים הקרובות יטיבו אתכם חשבו שנית; על מנת להשלים את הפסד המדינה מאיבוד הכנסות יתכן ונהגים יעברו לשלם מס של עד 83% על רכבים חשמליים עד שנת 2025.

נכון להיום המס על רכבים חשמליים עומד על 10% ושי להתנחם בעובדה שתחזוקת רכבי החשמל זולה יותר בטווח הארוך.

רכב חדש פטור מטסט

האם אוטו חדש פטור מטסט?

בעבר כל רכב בישראל היה נאלץ לעבור בדיקת תקינות במכון רישוי (‘טסט’) בכל שנה, כתנאי לקבלה או חידוש של רישיון הרכב, ולא משנה אם הוא

הלוואת בלון לרכב

הלוואת בלון לרכב: מה זה אומר?

בשנים האחרונות אנו פוגשים יותר ויותר מכשירים פיננסיים חכמים שמאומצים על ידי ענף הרכב בישראל. אחרי הליסינג הפרטי והמימון המלא לרכב חדש אנו פוגשים היום

כניסה למערכת

על מנת להכנס לאזור האישי עליכם להזין את מספר הטלפון הנייד שלכם,
לאחר הזנת המספר תקבלו קוד אימות לצורך אימות זהותכם.
הקלד את הקוד שנשלח אלייך מקפיטל מוטורס
אם לא קיבלת כזה, נסה לשלוח סמס שוב
ברוכים הבאים לקפיטל מוטורס!
עכשיו רק נשאר לנו להכיר טוב יותר :)