רכב חשמלי יד 2 – כל מה שצריך לדעת

טויוטה bZ4X החדשה

תהיו מוכנים – העולם עובר לרכבים חשמליים: עולם הרכב נוסע במהירות עצומה אל עבר המכונית החשמלית. איך זה ישפיע עלינו כנהגים? מה נפסיד ומה נרוויח מרגולציית רכבי החשמל שעוד רגע כבר כאן? והאם כדאי לקנות רכב חשמלי יד 2?

 

המגמות בשוק הרכב ברורות מאי פעם בכל הנוגע למעבר לרכבים חשמליים. נראה שבעולם כולו מדיניות יצרני הרכב נעה במהירות לעבר רכבי הסוללה השקטים על פני רכבי הבנזין המזהמים.

לא מדובר כאן רק בהיבט הסביבתי, יצרניות הרכב וממשלות רבות בעולם כבר הבינו שעליות מחירי הדלק הגבוהות יחד עם עלויות התחזוקה של המכוניות הן נטל הולך וגובר על הציבור והחלו לחפש פתרונות תחבורה מבוססות אנרגיה מתחדשת.

לפי מומחים עולמיים בתחום, ההערכה שעד שנת 2027 כמות הרכבים החשמליים בעולם תשווה את עצמה לכמות רכבי הבנזין. מדובר בשנים ספורות בלבד והדבר מצביע על עליה חדה ברכישות רכבים חשמליים בארץ.

אך בהשוואה למדינות מפותחות בעולם נראה שבישראל מקרטעים מעט בכל נושא הרגולציה הקשור לאספקת עמדות טעינה לרכבים חשמליים, למרות שעל פניו נראה כי מדיניות הממשלה היא להדביק את הקצב בנושא זה.

במשרד האנרגיה שואפים שעד שנת 2035 ישראל תפסיק לנסוע בכבישי הארץ על רכבי בנזין ודיזל, שם מעוניינים להסדיר את כל נושא הרגולציה במתן אלפי אישורים להקמת עמדות טעינה לרכבים חשמליים כשההעדפה היא זכיינים פרטיים על פני חברת החשמל.

ב.מ.וו X1 החדשה

רכב חשמלי זול: סכנה או יתרון?

כאשר ניגשים לקנות רכב יד שנייה רגיל (בנזין/דיזל), עולות 2 שאלות עיקריות בנוגע לאמינות שלו:
– האם הטיפולים של המנוע והגיר בוצעו בזמן?
– כמה קילומטראז' הרכב נסע עד עכשיו?

ברכבים חשמליים יד 2 העניין קצת שונה. זאת מפני שמנוע חשמלי אינו דורש טיפולים תקופתיים (החלפת שמנים, פילטרים וכו') ובגלל שהקילומטראז' אינו משפיע על חיי המנוע. ובכלל, ברכבים המונעים בחשמל המנוע לא אמור להפסיק לפני שהרכב עצמו ישבוק חיים ויתפרק לחתיכות. מה שכן צריך להדאיג את מי שמעוניין לקנות רכב חשמלי יד 2 זה הסוללה. ברוב הרכבים הללו, הסוללה מתוכננת להחזיק כ-8 שנים או עד 200,000 קילומטרים. אך במהלך השנים האלו היא נשחקת ומאבד מערכה. כך נוצר מצב שלאחר מספר רב של טעינות, הסוללה איננה מצליחה להיטען עד ל-100% כפי שהיה כאשר הייתה חדשה. והעניין יכול להשתנות מסוללה לסוללה ובהתאם ליחס הבעלים הקודם של המכונית כלפי הטעינה שלה.

MG מארוול R

סוללה של רכב חשמלי יד 2

אם אתם מתעניינים ברכישת רכב חשמלי משומש בן כ-2 עד 3 שנים, אין לכם מה לדאוג, כנראה שהסוללה תעבוד מצוין גם ב-5 השנים הבאות. אך אם תצטרכו להחליף סוללה ברכב שלכם, יש לקחת בחשבון שהסכום עשוי להגיע לעשרות אלפי שקלים. כנראה בעתיד יהיו אלטרנטיבות להחלפת סוללות כמו למשל להחליף סוללה פגומה אחת בסוללה משומשת אחרת במחיר נמוך מאוד. יכול להיות גם שמחירי הסוללות ירדו וכאשר יעברו 8 שנים, מחיר ההחלפה יהיה נמוך מספיק כדי שיהיה משתלם להחליף אותה ולהמשיך לנהוג ברכב עוד שנים רבות.

המומלצים: רכבים חשמליים יד 2

מכיוון ששוק הרכבים החשמליים תפס תאוצה רק בתקופה האחרונה, עוד אין מבחר רב במיוחד של רכבים חשמליים יד שנייה. אם בכל זאת אתם מתעקשים לקנות רכב משומש במקום חדש, אתם יכולים לעשות זאת גם באתר הטרייד אין של קפיטל מוטורס – שם תמצאו עשרות רכבי טרייד-אין שקיבלנו מלקוחותינו וכעת מוצעים למכירה לאחר בדיקה והשבחה.

 

רכב חשמלי יד 2 משפחתי

טסלה מודל 3: הסדאן החשמלית הנמכרת ביותר בישראל בעלת ביצועים ספורטיביים, טכנולוגיות פורצות דרך וטווח נסיעה רחב במיוחד.
MG ZS: חלוצה בתחום הקרוסאוברים החשמליים בישראל מגיעה ברמת גימור מאובזרת במיוחד ותמחור נמוך ביחס למתחרות.

טסלה מודל 3 החדשה

רכב חשמלי 7 מקומות יד 2

מקסוס אי-יוניק 5: וואן משפחתי, מאובזר ומפנק בעל 7 מקומות ישיבה מרווחים.
מרצדס EQB: קרוסאובר יוקרתי ואלגנטי בעל 7 מקומות ישיבה בתא נוסעים עשיר.

מקסוס E-יוניק 5 החדשה

רכב חשמלי יד 2 קטן

פיאט 500e: סטייל איטלקי אמיתי, תא נוסעים טכנולוגי ופרקטית בעיר.
פיג'ו e208: אותה פיג'ו מיני משפחתית בעלת מנוע חשמלי ואבזור מרשים כסטנדרט.

פיאט 500 קבריולט החדשה

צפי לשינוי במחירי הרכב החשמליים בשנים הקרובות

אם כל אחד היה מסוגל לרכוש לעצמו רכב חשמלי וודאי שכולם היו נוסעים בשקט מופתי בכבישי הארץ.

העניין הוא שבמציאות זה לא ממש כך, רכב חשמלי יד 2 בארץ עדיין נחשבים ליקרים בהשוואה לרכבי בנזין ודיזל ומצב זה יוצר הבדל בין ציבור בעל הון שמסוגל לרכוש אותם על פני ציבור מהמעמד הנמוך-בינוני.

אולם על פי דעת מומחים בתחום גם בנושא זה יש אור בקצה המנהרה.

חוץ מהעובדה שכיום ניתן לרכוש רכבים בקלות במימון מלא ובהחזר חודשי קבוע כפי ש'קפיטל מוטורס' מאפשרים ללקוחותיהם, ההערכה היא שמחיר הרכבים החשמליים צפוי לרדת בשנים הקרובות בשל הירידה הצפויה במחירי סוללות הרכבים. בנוסף לעוד מגוון תוכניות כמו ליסינג מימוני, ליסיג תפעולי וליסינג פרטי.

בנוסף לכך, הוצאות התחזוקה לרכב חשמלי נמוכות יותר בהשוואה לרכבי בנזין ודיזל. אם נשווה את מחירי סוללות הרכבים לפני חמש שנים להיום נמצא שמחירי הסוללות ירדו ב – 50% וצפויים עוד לרדת בשנים הבאות.

 

רכב חשמלי יד 2: לנהגים זה משתלם?

על פניו נראה שכן, מחירי החשמל בישראל בהשוואה לשאר העולם זולים יחסית. מחירי הדלק בישראל גבוהים יותר ועל כן השימוש בטעינת רכב בחשמל על פני מילוי דלק נראית משתלמת יותר.

זאת כמובן אם אנו מאמינים שמחירי החשמל לא יאמירו לאחר מכן כמו מחירי הדלק, בדומה למיסוי בדלק שהממשלה לוקחת מכל בעל רכב.

מרצדס EQC החדשה

למדינה זה משתלם?

במשרד האנרגיה מעוניינים בשינוי אולם על פי צפי מומחים בתחום תהליך המעבר לרכבים נטולי בנזין ודיזל תגרום למדינה הפסד שבין 20 ל- 40 מיליארד שקל מהכנסות ממיסים.

אך אם חשבתם שמחירי רכבי החשמל שצפויים לרדת בשנים הקרובות יטיבו אתכם חשבו שנית; על מנת להשלים את הפסד המדינה מאיבוד הכנסות יתכן ונהגים יעברו לשלם מס של עד 83% על הרכבים החשמליים עד שנת 2025.

נכון להיום המס על רכבים חשמליים עומד על 10% ושי להתנחם בעובדה שתחזוקת רכבי החשמל זולה יותר בטווח הארוך.

מאמרים נוספים לאותו יצרן

מתעניינים ברכב חדש?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

מעבר לקטלוג הרכבים החדשים שלנו

רכבים שיכולים לעניין אותך