חשמלית ושמה ניסאן ליף (דור 2)

ניסאן ליף

יש כמה סיבות למה כדאי לבדוק את הניסאן ליף החשמלית החדשה וסיבה אחת למה לא. קודם כל היא מגיעה עם כמה מערכות בטיחות מתקדמות, כמו טכנולוגיית השליטה בדוושה האלקטרונית של ניסאן ה- e-Pedal. 

דבר שני, היא מציעה כמות פליטת מזהמים אפסית ונהיגה ירוקה, כזו שיכולה לעזור בהוזלה של המס הירוק שמונהג במדינתנו, וזה דבר לא מבוטל בדיוק כעת כשנוכחנו לדעת שרבים מבין רכבי ההיבריד והחשמליים עומדים להתייקר. על פי נתוני היצרן צריכת החשמל בנסיעה משולבת עומדת על 206 וואט שעה/ק"מ כאשר פליטת המזהמים עומדת על 0 גרם לק"מ, זאת אומרת 0 פליטת פחמן דו-חמצני במהלך הנסיעה. 

דבר שלישי, כל מבנה פנים הרכב, העיצוב ואיכות הנהיגה, כולם מותאמים למערכת אחת קישורית שעיקרה היא מערכת המולטימדיה שתומכת בכל סוגי הסמארטפונים (אפל ואנדרואיד). 

דבר רביעי, תכל'ס חכמת ההמונים מעידה שהמכונית הזו כנראה שווה את מחירה (בחו"ל) כיוון שבעולם הגדול, זה שנמצא מחוץ לישראל וגרים בו מאות מיליוני בני אדם, שם קבעו על פי נתוני מכירות שהניסאן ליף היא המכונית החשמלית הנמכרת ביותר בעולם עם 400.000 מכירות מאז שהושקה לראשונה (אל תשכחו שמדובר במכונית חשמלית). 

הניסאן ליף מגיעה לישראל באיחור מעצבן למדי כיוון שעוד מעט כבר יוצאת גרסת דור 3 שלה (על פי הצפי אמורה לצאת ב- 2020). זו אולי סיבה אחת מדוע לא כדאי לבחור בה אך יש גם סיבה נוספת והיא בהחלט תלויה בהרגלי הנסיעה שלכם.

אין ספק שהניסאן ליף נחשבת לאחת המכוניות החשמליות שרבים בעולם אוהבים לנסוע עליה. יחד עם זאת, הגרסה שיובאה לארץ היא אינה הגרסה הטובה ביותר בכל הקשור לטווח הנסיעה שהיא מסוגלת לספק, קיימת גרסה נוספת שמספקת מערך סוללות המגיע לטווח של 450 ק"מ. 

אז מה כן יש לנו? הגרסה שכן הגיעה לארץ מספקת טווח נסיעה מוגבל יותר של 270 ק"מ בלבד בין טעינות. עדיין, בהשוואה לדור הקודם הטווח הקיים אכן משפר את טווח הנסיעה אולם הוא די מגביל את הנוסעים בו לנסיעות עירוניות. כן, זה נכון, בוודאי שניתן ליהנות ממנה גם בנסיעה עירונית מעיר לעיר אך אם תחפצו לקחת את המשפחה לטיול שחורג ולו במעט, בנסיעה הלוך ושוב, מטווח ה- 270 ק"מ, תתקלו בבעיה. 

 

כיצד היא עומדת מול מתחרותיה בשוק החשמליות?

מה מציעה לנו ניסאן ליף? מדובר במכונית האצ'בק קומפקטית חשמלית עם מנוע חשמלי 110 קילוואט. אותו מנוע מספק 150 כ"ס, ליתר דיוק 147 כ"ס עם מומנט מרבי של 32.6 קג"מ. מה שזה אומר הוא שבדגם זה נוספו עוד 40 כ"ס. כאמור, כאן בארץ היא נמכרת רק בדגם אחד ויחיד, 'אסנטה טק' במחיר של 165.000 שקלים. מחיר די גבוה בהשוואה למתחרותיה ואנחנו מנסים להבין למה היא כן כדאית, למרות עקיצת המחיר.

משום שמדובר ברכב חשמלי לחלוטין יש צורך בהטענה והליף זקוקה לעמדת הטענה של 6.6. קילוואט, כאן תצטרכו להיפרד מסכום של עוד 6 אלף שקלים בקירוב על מנת לזכות ולעשות זאת בביתכם הפרטי. ניתן כמובן להטעינה גם בעמדת הטענה מהירה (50 קילוואט) אך אין בידנו את זמני ההטענה המדויקים  שלה. 

זמן ההטענה הממוצע לסוללה חשמלית בהטענה מהירה אמור להיות בטווח הזמן של חצי שעה להטענה של 80% מקיבולת הסוללה, לאחר מכן ההטענה מואטת משמעותית עד להטענה מלאה של 100% קיבולת סוללה. 

תיבת ההילוכים שלה היא יחידה אוטומטית, בעלת הנעה קדמית. נתוני הביצוע שלה עומדים על 7.9 שניות מרגע הלחיצה על דוושת הגז ועד הגעתה למהירות 100 קמ"ש. המהירות המרבית שלה מגיעה ל- 144 קמ"ש על סוללת חשמל 40 קוט"ש. 

בהחלט יש כאן על מה לדבר אך בואו ונבחן את ביצועי רכבי היונדאי איוניק (EV) בגרסה החשמלית שלהם שנראים נוסעים בכבישי הארץ. האיוניק מגיעה עם ביצועי מנוע של 120 כ"ס, (30 כ"ס פחות מהליף), עם תאוצת מנוע מעמידה ל- 100 קמ"ש ב- 9.9 שניות (2 שניות יותר מאוחר מהליף) ומהירות מרבית של 165 קמ"ש (21 קמ"ש יותר מהליף). 

סך הכל נראה שהליף מייצבת את עצמה בראש טבלת מכונית החשמל הפופולאריות המשפחתיות. האם זה עדיין שווה את מחירה? האיוניק עוברת אותה במעט עם טווח נסיעה של עד 280 ק"מ בטעינה אחת (10 ק"מ יותר מהניסאן ליף) והמחיר שלה גם מעט נמוך יותר, 160.000 שקלים (5 אלף שקל פחות מהליף). 

נראה שהסיבה מדוע 'קרסו מוטורס', יבואני ניסאן ליף בארץ, נמנעו מלייבא את דגם הליף החשמלית הבכיר יותר שעומד על טווח טעינה של 450 ק"מ, היא משום שהחליטו כי מחירו הגבוה אינו מצדיק תחרות אל מול שאר המתחרים על סגמנט מכוניות החשמל בארץ, גם כך הקהל הישראלי אינו הקהל הטבעי ביותר לרכישת רכבים חשמליים, לפחות לא בזמן זה. 

 

העיצוב חיצוני – עושה רושם איכותי

2 פתחי טעינה ממוקמים במרכז קדמת מכסה המנוע של הליף, מחולקות לפי טעינה סטנדרטית רגילה ובין טעינה מהירה. למה אנחנו מתחילים אתם דווקא? כי זה חלק מחשיבת העיצוב שלקחו על עצמם יצרני הרכב. 

הליף מציגה עיצוב מלוטש ויפה עם ספויילר אחורי שמקנה לה תחושה ספורטיבית קלה יחד עם דפיוזר אחורי מסוגנן. הגריל הקדמי שלה שממוקם בדיוק מתחת לפתחי הטעינה שלה מרשים ומסוגנן ומה שסוגר את העיצוב החיצוני ברכב הם פנסי LED וחישוקי 17 אינץ' ייחודיים. 

 

טכנולוגיה ושמע

מפרט האבזור שמציעה הניסאן ליף נאה למדי עם מערכות תומכות ממשק גם לניידים מסוג 'אנדרואיד' וגם לניידים של 'אפל'. המערכת מגיעה עם מסך מגע צבעוני 8 אינץ'. לנהג עצמו ניתנת שליטה מההגה על מערכת השמע והיא כוללת דיבורית נשלטת מההגה. כל המערכת עצמה מחוברת ל- 6 רמקולים ומאפשרת חיבור לממשקי חיבור USB  ו- AUX.

כיום הניסאן ליף מוצעת עם מספר נתונים מרשימים לרכב חשמלי. יבואנית הרכב מייעדת אותה להיות אחת הרכבים החשמליים הנמכרים ביותר בארץ, לא פחות מגרסאות ההיבריד הפופולאריות של טויוטה ויונדאי. ניסאן ליף מחליקה היטב על הכביש, בעלת רמת היגוי טובה וכמכונית חשמלית היא מסוגלת לספק לנוהגים בה חיסכון עצום בדלק.

האם כדאי לרכוש אותה במימון מלא או בליסינג ללא מקדמה כעת או לחכות לדור 3? אמנם הוא אמור לצאת ב- 2020 אך אי אפשר לדעת מתי הוא יגיע לארץ…

מאמרים נוספים לאותו יצרן

מתעניינים ברכב חדש?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

מעבר לקטלוג הרכבים החדשים שלנו