תמונות ראשונות של ניסאן אריה ניסמו

ניסאן אריה 2024

ניסאן היא מהיצרניות הוותיקות של רכבים ביפן, וניסמו (NISMO – Nissan MotorSport) היא חטיבת הביצועים של ניסאן, המתכננת גרסאות ספורטיביות במיוחד לדגמים המוכרים של החברה. גרסאות ניסמו מוצעות עבור מספר דגמים מבית היצרנית, ועם ניסאן אריה – חטיבת הביצועים מחפשת לתת מענה לשילוב בין הנעה חשמלית לבין חוויית נהיגה ספורטיבית משודרגת ורוויית אדרנלין.


בינואר השנה (2024) בתערוכת Auto Salon ביפן, חשפה ניסאן את גרסת ה – NISMO עבור ניסאן אריה, הקרוסאובר החשמלי היפני. מעט מאוד כבר ידוע לנו על האריה ניסמו החשמלית, ושיווקה עוד לא החל – גם ביפן (הוא צפוי להתחיל במחצית השנייה של השנה). ביחד עם זאת, השילוב בין קרוסאובר חשמלי טהור לבין גרסת ביצועים מבית ניסאן מייצר רכב שלדעת המומחים מבית קפיטל מוטורס, שווה לחכות לו.

 

עיצוב ומראה – קטנה וקרבית

נתחיל במראה החיצוני: ניסאן אריה (ששיווקה בישראל נדחה מאז 2021 וצפוי להתחיל במחצית השנייה של 2024) היא קרוסאובר בעיצוב האצ'בק חשמלית המגיעה עם הנעה אחורית ומנוע של 215 כ"ס בגרסה הבסיסית. ניסאן אריה ניסמו מגיעה בממדים דומים לאלה של אחותה הרגועה יותר, אך במראה ספורטיבי בעל קימורים חדים וקישוטים שמשווים לניסמו החשמלית הקטנה מראה דינאמי במיוחד.
העיצוב של אריה ניסמו הוא ספורטיבי יותר, עם מפצל קדמי ומסיטי רוח ספורטיביים מלפנים, בפרופיל נראה חצאיות בעלות שילוב צבעוני אייקוני עם פסים של אדום שמתכתבים עם אותה תחושת התרגשות ספורטיבית שניסמו מציעה. חישוקי הגלגלים הם חישוקי סגסוגת בקוטר 20 אינץ' בדגם ניסמו לעומת קוטר 19 אינץ' בלבד בדגם הבסיס, וגם מערך הגלגלים עצמו הוא ייחודי עם צמיגים ספורטיביים במידה 255/45. מאחור, קיבלה גרסת הניסמו של אריה ספוילר מובלט.
גם בעיצוב הפנימי נגיעות עיצוביות באדום בוהק שולבו בריפודי המושבים ובדשבורד, המרופד חלקית בעיצוב מרשים.

ניסאן אריה ניסמו
אריה ניסמו מבוססת על גרסת אריה החשמלית בעלת הנעה כפולה, היא ה – e-4ORCE, עם תוספת של מנוע חשמלי שני שמאפשר הנעה כפולה עוצמתית יותר

מנוע וביצועים

ניסאן אריה ניסמו מבוססת על גרסת אריה החשמלית בעלת הנעה כפולה, היא ה – e-4ORCE, עם תוספת של מנוע חשמלי שני שמאפשר הנעה כפולה עוצמתית יותר ושליטה טובה יותר על הנעת הגלגלים. היא מורכבת מעל פלטפורמת EV-CMF המשמשת גם את הרנו מגאן E-Tech החדשה. כאן, הפלטפורמה כוילה במיוחד על מנת לספק לאריה ניסמו התנהגות כביש משופרת, גם בכבישים מפותלים, וחלוקת כוח אופטימאלית בין הגלגלים עבור מערכת ההנעה הכפולה.
אם גרסת הבסיס של ניסאן אריה מגיעה עם 215 – 278 כ"ס ו – 394 כ"ס בגרסת הביצועים, אריה ניסמו בגרסה הבכירה המכונה 9B מגיעה עם מנוע של עד 435 כ"ס ומומנט של 61.2 קג"מ, לצד מערך סוללות בהספק מרבי של 91 קוט"ש. בגרסה מוחלשת שתיקרא 6B תגיע ניסמו עם מערך מנועים בהספק מרבי של 367 כ"ס ומומנט של 57.1 קג"מ, עם סוללת 66 קוט"ש.

ניסאן אריה ניסמו
אריה ניסמו בגרסה הבכירה המכונה 9B מגיעה עם מנוע של עד 435 כ"ס

מצב נהיגה ייחודי ונהמה מעולם המרוצים

ניראה כי ניסאן אריה ניסמו הונדסה מחדש על מנת לחדד ולהנגיש את חוויית הנהיגה הספורטיבית. זה מתחיל בעיצוב החיצוני החד, ממשיך דרך מערך מנועים בלתי מתפשר, ומגיע עד לדקויות כמו מערך צלילי מנוע לרכב החשמלי הלקוח ממרוצי פורמולה E ומספק נהמת מכונית מרוץ אמיתית לחשמלית הקטנה.
בשלב זה, לא ידועים פרטי הביצועים של ניסאן אריה ניסמו, כולל מהירות מרבית, צריכת דלק או האצה. ביחד עם זאת, פורסם כי דגם הביצועים הייחודי יגיע עם מגוון מצבי נהיגה שיכללו מצב נהיגה חדש המכונה NISMO ואשר יאפשר נהיגה ספורטיבית, תגובות חדות של מערכות ההיגוי והגיר, והרבה אדרנלין.

דגם הביצועים הייחודי יגיע עם מגוון מצבי נהיגה שיכללו מצב נהיגה חדש המכונה NISMO ואשר יאפשר נהיגה ספורטיבית

מתי יחל השיווק של ניסאן אריה ניסמו?

כאמור, גרסת הניסמו של ניסאן אריה נחשפה לאחרונה ושיווקה עוד לא החל – גם ביפן. בישראל, שיווק ניסאן אריה החשמלית אמור היה להתחיל כבר בשנת 2021 אולם נדחה על ידי היבואנית הרשמית. אם כן, מתי תגיע ניסאן אריה ניסמו לישראל? נכון לעת כתיבת שורות אלה, איש אינו יודע מה יהיה תאריך הנחיתה של דגם הביצועים החשמלי הייחודי, או מה יהיה מחירו בארץ.

ניסאן אריה
נכון לעת כתיבת שורות אלה, איש אינו יודע מה יהיה תאריך הנחיתה של דגם הביצועים החשמלי הייחודי

מחפשים קרוסאובר חשמלי?

הצוות המקצועי של קפיטל מוטורס – סוכנות הרכב המובילה בישראל, ישמח ללוות אתכם בתהליך הבחירה והרכישה של הרכב הבא שלכם. עם שיתוף פעולה בין החברה לבין יבואניות הרכבים הגדולות בארץ, צוות פיננסים האמון על השגת הצעות מימון אטרקטיביות ואפשרות לטרייד אין עבור הרכב הישן שלכם – קפיטל מוטורס מאפשרת איתור יעיל של הרכב שיתאים לכם במדוייק, קבלת הצעת מחיר אטרקטיבית והחלפה מהירה בין הרכב הישן לחדש. צרו איתנו קשר – ונשמח ללוות אתכם אל הרכב הבא שלכם!

מאמרים נוספים לאותו יצרן

מתעניינים ברכב חדש?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

מעבר לקטלוג הרכבים החדשים שלנו