מכונית האצ'בק משפחתית שטורפת את הקלפים – איכות נסיעה וסטייל אירופאי במחיר שקשה מאוד להשתוות אליו – MG4 החדשה. ניתן לבחור בין שני מנועים ושתי סוללות. הגרסה הבכירה (Luxury) מציעה 204 כ"ס וטווח נסיעה חשמלי של 435 ק"מ.
בקצרה על חברת MG
רכבי MG היו בעבר מיוצרים באנגליה. לאחר שנים רבות של קשיים כלכליים, בשנת 2005 החברה עצרה את הייצור. מיד לאחר מכן תאגיד
SAIC (תגיד רכב עצום בגודל של קונצרן פולקסווגן וג'נרל מוטורס) רכש את MG והעביר את הייצור מבריטניה לסין. החברה החלה את דרכה באירופה כבר אז אך היקף המכירות היה מזערי מאוד. בעיקר בגלל
שהדגמים אכן לא היו מוצלחים במיוחד (דגם 350 ו
דגם 550 שנמכרו גם בישראל). כעת, בשנים האחרונות, MG מתמקדים בעיקר ברכבים חשמליים (היבריד, פלאג-אין וחשמלי מלא). בזכות הפיתוח והייצור המשופרים של החברה, היא מסוגלת להציע רכבים חשמליים איכותיים מאוד במחירים ללא תחרות. במשפט אחד – להציעה ללקוחות את התמורה הטובה ביותר לכסף.
MG4 חשמלית
ל-4 יש שתי הנעות לבחירה: 170 או 204 כ"ס. גרסת הכניסה, עם מנוע בהספק 170 כ"ס נקראת סטנדרט ולמעשה היא מציעה את הביצועים הטובים יותר אך טווח הנסיעה קצר ביחס
לגרסאות האחרות. תאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש אורכת 7.7 שניות והמהירות המרבית היא 160 קמ"ש. טווח הנסיעה החשמלי הינו 350 ק"מ. בגרסת הביניים טווח הנסיעה מתארך ל-450 ק"מ בזכות סוללה גדולה יותר בנפח 64 קילוואט. הגרסה הבכירה (Luxury), מגיעה עם אותה סוללה מוגדלת ותאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש אורכת פחות מ-8 שניות.
מתחרות עיקריות
בקטגוריה של
רכבי האצ'בק משפחתיים יש כבר לא מעט אלטרנטיבות בישראל: אופל קורסה חשמלית, יונדאי קונה חשמלית, פיאט 500 חשמלית ועוד. המתחרה המרכזית כנראה של MG4 זאת
ג'ילי גיאומטרי C. הן דומות מאוד במחיר, בטווח הנסיעה, באבזור ובארץ המוצא. לכן אם אתם מתלבטים בין הדגמים היינו ממליצים לכם להשוות ביניהם כדי להבין מי מתאים יותר עבורכם. השוני העיקרי בין הדגמים הוא חווית הנהיגה. MG 4 חשמלי מצוידת במנוע אחורי והנעה אחורית מה שהגורם לאיזון כמעט מושלם בין הסרן הקדמי לסרן האחורי. בכך ההיגוי משופר ויכולת התאוצה והבלימה עוצמתית יותר. בג'ילי נתנו יותר דגש על עיצוב ואבזור מערכות מולטימדיה כאשר חווית הנהיגה ונוחות הנסיעה מעט פחות מהנים מאלה שב-MG4.
עיצוב ותא נוסעים
המשפחתית החדשה של MG משלבת בעיצוב שלה סגנון אירופאי מינימליסטי אלגנטי לצד קיצוניות חריפה בסגנון אסיאתי. יחידות התאורה הקדמיות מחודדות מאוד (תאורת לד עם הפעלת אורות גבוהים אוטומטי), ליפ מתחת לגריל האקטיבי (נפתח ונסגר לפי צורך), חישוקי גלגלים מעוצבים, חלונות מושחרים, פנסים אחוריים גדולים בצורת ספויילר לכל אורך תא המטען (בפתיחה חשמלית) וספויילר מפוצל בסגנון עתידני.
בתא הנוסעים נמצאת ההפתעה האמיתית. נראה ש-SAIC בחרו עבור ה-MG תא נוסעים מינימליסטי במיוחד, כמו שאוהבים האירופאים. מסך קטן משמש ללוח המכוונים ועבור כל המידע הדרוש לנהג, מסך נוסף בגודל 10 אינץ' עבור שליטה בשאר המערכות, החל ממיזוג האויר ועד למצבי נהיגה ועוצמת הבלימה הרגנרטיבית. מתחת למסך המולטימדיה מדף קטן המכיל מקום לטעינה אלחוטית לטלפון ובורר הילוכים בתצורת חוגה. הריפודים עשויים מעור סינטטי משולב בד, יש חימום חשמלי למושבים הקדמיים וכוונון חשמלי למושב הנהג.
בטיחות
מרמת האבזור הבסיסית MG4 מקבלת את כל מערכות הבטיחות המתקדמות: 6 כריות אוויר, בלימת חירום אוטונומית, היגוי אקטיבי בסטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת עייפות, מצלמות חנייה היקפיות, מערכת לסיוע בפקקי תנועה ועוד.