מכונית הספורט סאלון היוקרתית עם כל התוספות והאבזור בהנעה 100% חשמלית – ניו ET7. 653 כ"ס, טווח נסיעה של 580 ק"מ ויוקרה מתפרצת.
רקע על NIO
אל תקראו לה סינית – NIO היא חברה לייצור רכבי יוקרה הממוקמת בשנחאי. היא מתמקדת בפיתוח טכנולוגיות ניידות מתקדמות כמו נהיגה אוטונומית ורכבי מרוץ חשמליים. היא מתחרה באליפות FIA של הפורמולה E. בישראל ל-NIO 3 דגמים: ET5,
ES8 והיוקרתי ביותר – ET7.
יוקרה
ניו ET7 ממוקמת גבוה בסגמנט הפרמיום ובאזור טוב באמצע בקטגורית רכבי היוקרה. המתחרות המרכזיות שלה הן BYD סיל,
מרצדס EQE וג'נסיס G80. ל-ET7 עיצוב נאה במיוחד שמאפיין דגמים חשמליים יוקרתיים יותר כמו טסלה מודל S ולוסיד AIR. היא נקייה מגימיקים ואלגנטית במיוחד כפי שמצופה מרכב כזה. תא הנוסעים הוא מהמוקפדים ביותר שפגשנו. הוא כולל שילוב חומרים איכותיים בצבעים מנוגדים (שחור ולבן), גג זכוכית, מעט מאוד כפתורים ומושבים בריפוד עור יוקרתי. כמו כן, לדלתות יש טכנולוגית טריקה שקטה, התקרה עשויה ממיקרופייבר, החלונות האחוריים מושחרים וחישוקי הגלגלים מעוצבים בגודל 20 אינץ'.
מנוע, סוללה וביצועים
ניו ET7 מאכלס 653 סוסים בשתי אורוות (מלפנים ומאחור) בהספק של 86 קג"מ. מערכת ההנעה הכפולה המתקדמת מאפשרת תאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 3.8 שניות בלבד והמהירות המרבית מוגבלת ל-200 קמ"ש. טווח הנסיעה של ET7 בין טעינות הוא 580 ק"מ לפי נתוני יצרן. זה מתאפשר בזכות סוללה בקיבולת של 100 קילוואט שעה.
5 כוכבי בטיחות
ניו ET7 קיבלה את הציון במרבי במבחני הריסוק האירופאים. היא מצוידת ב-7 כריות אוויר אורות גבוהים אוטומטיים ומערכת בלמים של מותג Brembo. כמו כן המרכב יושב על מתלי אוויר אדפטיביים אשר משנים את קשיחותם על פי מצבי הנהיגה. לסיוע עבור הנהג יש את כל מערכות הבטיחות האקטיביות וכן גם מצלמות וחיישני חנייה היקפיים.
המון אבזור
לניו ET7 יש את כל האבזור המקובל בסגמנט כסטנדרט: בקרת אקלים מפוצלת ל-3 אזורים, מושבים קדמיים בכוונון חשמלי, חימום, אוורור ועיסוי לכל המושבים, תא מטען בפתיחה חשמלית, מערכת לטיהור ובישום האוויר ברכב ומסך שליטה ליושבים מאחור.