וואן יוקרתי עם מנוע דיזל עוצמתי ושפע אבזור בטיחותי – מרצדס V קלאס החדשה. הגרסה היוקרתית של מרצדס ויטו עם 7 מקומות ישיבה מרווחים וטכנולוגיות מתקדמות.
אל תקראו לה מסחרית
לפני מספר שנים היה מקובל בישראל לקחת
וואנים מסחריים ולשדרג אותם כך שיתאימו במידה כזו או אחרת להסעת אחמי"ם. לאחרונה היצע הדגמים של הוואנים היוקרתיים הולך וגדל וגם כאן בישראל קיבלנו המון דגמים חדשים וביניהם את מרצדס V קלאס. דגמים נוספים באותה קטגוריה הם
לקסוס LM, וויה דרים ופולקסווגן מולטיוואן. מרצדס V קלאס מסודרת ב-3 שורות כאשר מלפנים מושב נהג ומושב נוסע, באמצע 2 מושבי קפטן ומאחור שורה של 3 מושבים – סה"כ 7 מושבים. חיצונית היא דומה מאוד למרצדס ויטו אבל בפרטים הקטנים ניתן להבחין שמדובר ברכב יוקרתי בהרבה עם תאורת לד מלאה, חלונות מושחרים, חישוקי גלגלים מעוצבים בגודל 17 אינץ' ופגושים מעוצבים בסגנון AMG Line.
מנוע דיזל
המנוע של מרצדס V קלאס הוא מנוע דיזל בעל מגדש טורבו גדול יחסית שמייצר הספק של 239 כוח סוס בגרסת Avantgarde 300. בגרסת 250 הוא מייצר הספק של 190 כ"ס. בשתי הגרסאות המנוע מחובר לתיבת ההילוכים האוטומטית החדשה של מרצדס בעלת 9 מהירויות. בגרסה החזקה יותר ה-V קלאס מאיצה ל-100 קמ"ש תוך פחות מ-8 שניות. ההנעה בשתי הגרסאות הינה אחורית וצריכת הדלק הממוצעת לפי היצרן היא 13.1 ק"מ לליטר.
אבזור בטיחותי
250
ברמת גימור זו האבזור הבטיחותי של מרצדס V קלאס דומה לזה שב
מרצדס ויטו: בלימת חירום אוטונומית, התרעה על סטייה מנתיב, התרעה על כלי רכב בשטח מת, מערכת יציבות ברוחות צד חזקות והתרעת עייפות נהג.
300
ברמת הגימור הבכירה נקבל מערכות בטיחות מתקדמות נוספות כמו זיהוי הולכי רגל ורכבי דו גלגלי, בקרת שיוט אדפטיבית, היגוי אקטיבי בסטייה מנתיב ומערכת Pre Safe שמכינה את הרכב במצבי חירום לקראת התנגשות.
מרצדס EQV
למרצדס V קלאס יש גם גרסה חשמלית שנקראת מרצדס
EQV. למנוע יש הספק של 204 כ"ס וטווח הנסיעה מסוללה בקיבולת של 90 קוט"ש הוא 340 ק"מ. היא מאובזרת כמו רמת גימור 300 של V קלאס וזה כולל את שני כיסאות הקפטן בשורת המושבים השנייה.