SUV בגודל מלא, הגדול ביותר של המותג בגרסה חשמלית – אאודי Q8 E-Tron. מנוע חשמלי על כל סרן להנעת קוואטרו עוצמתית בהספק של 408 כוח סוס ותא נוסעים מאובזר בכל הטכנולוגיה החדשה של חברת אאודי.
הגרסה הסינית
הדור הראשון של אאודי E-Tron SUV הוצג לראשונה בשנת 2018. אחת המדינות הראשונות שקיבלו את הדגם הייתה ישראל. היא בנויה על פלטפורמה מקורית שאאודי פיתחה מזו הקיימת לאאודי Q8 בגרסת הבנזין. כעת, אחרי עדכון משמעותי שבוצע לדגם בהתאמה לשוק הגדול ביותר של המותג - סין, אאודי עדכנו את שמה ל-Q8 E-Tron. ישנה גרסת קופה אשר נקראת
Q8 E-Tron ספורטבק. שתיהן בנויות על פלטפורמת EVO MLB של קונצרן פולקסווגן. רכבים נוספים אשר יושבים על הפלטפורמה הזו הם למבורגיני אורוס ו
פורשה קאיין. אאודי Q8 חשמלית מיוצרת בסין ובבלגיה. אנחנו מקבלים כמובן את הגרסה המיוצרת בבלגיה.
מנוע וביצועים
Audi Q8 E Tron משתמשת בשני מנועים חשמליים, אחד על כל סרן להנעת Quattro (ה-4 על 4 של אאודי). ההספק המרבי שמתקבל לכל ארבעת הגלגלים הוא 408 כוח סוס ו-67 קג"מ. ברצפת הרכב יש סוללה בקיבולת 106 קילוואט וטווח הנסיעה המרבי הוא 508 ק"מ בין טעינות. במשקל עצמי של 2.5 טון אאודי Q8 חשמלית מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 5.6 שניות בלבד. המהירות המרבית מוגבלת ל-200 קמ"ש.
רמת גימור 55
אאודי Q8 חשמלית מגיעה ברמת גימור אחת, ה-55. בגרסה הזאת נקבל חישוקי גלגלים בקוטר 20 אינץ', תאורת מטריקס לד חכמה מלפנים, מתלי אוויר אדפטיביים וחלונות אחוריים מושחרים. ניתן לקבל בתוספת תשלום את חבילת האבזור לאקצ'ורי אשר מוסיפה גם סגירה רכה לדלתות וחישוקי גלגלים בקוטר 21 אינץ'.
בטיחות
לאאודי Q8 אי טרון יש את מרבית מערכות הבטיחות המתקדמות הנדרשות וזה כולל בלימה אוטונומית למניעת התנגשות בכל כיוון נסיעה, היגוי אקטיבי בסטייה מנתיב, זיהוי הולכי רגל ורוכבי דו-גלגלי, התרעת עייפות ואורות גבוהים אוטומטיים.
אבזור תא נוסעים
האבזור בתא הנוסעים כולל 3 מסכים: לנהג, למולטימדיה ולבקרת האקלים. גג שמש פנוראמי עצום כלול ללא תוספת תשלום יחד עם מושבים בכוונון חשמלי וחימום, מצלמות חנייה היקפיות ותאורת אווירה.