יונדאי באיון – מבחן דרכים

יונדאי באיון החדשה

קטגוריית רכבי המיני קיבלה תוספת גובה בשנים האחרונות תחת השם B-SUV (רכב פנאי שטח קטן). לצורך דוגמה, טויוטה יאריס פינתה את מקומה לטויוטה יאריס קרוס, סיטרואן C3 משווקת כעת כקרוסאובר וסיאט ארונה זאת אחות גבוהה לסיאט איביזה. כעת גם ליונדאי יש SUV קטנה – יונדאי באיון.

 

 

האם זאת יונדאי חדשה לגמרי?

לא ממש. בעבר כבר נמכרה בישראל יונדאי i20 קרוס בעלת מאפיינים דומים מאוד לאלו של יונדאי באיון. מבחינת מימדים ומחיר, הבאיון ממוקמת בין יונדאי וניו לבין יונדאי קונה. העניין הוא שיונדאי וניו אינה מיועדת לשוק האירופי (שכולל גם את ישראל) ולכן, הבאיון היא זו שנחשבת באופן רשמי לקרוסאובר הקטן ביותר של יונדאי. הבאיון משתמשת בפלטפורמה החדשה והמוכרת של תאגיד יונדאי-קיה שכבר נמצאת בשימוש רוב הדגמים של המותג. המכלולים המרכזיים כמו מנוע, תיבת הילוכים, מתלים ותיבת היגוי גם הם כבר נמצאים בשימוש ביונדאי i20. לכן התשובה לשאלה "האם זאת יונדאי חדשה לגמרי?" – לא. אבל, היא בהחלט מביאה משהו חדש למותג – עיצוב חיצוני חדש לגמרי, ודבר חשוב נוסף, תג מחיר אטרקטיבי בקטגוריה מבוקשת מאוד.

יונדאי באיון החדשה

מבט מבחוץ על יונדאי באיון

העיצוב החיצוני של יונדאי באיון שונה מאוד ממה שהכרנו. היא קיבלה עיצוב מקורי ומיוחד בחלק האחורי שמורכב מקורות צד רחבות, זווית חדה הנוצרת מהשמשה האחורית ופאנל שחור שממשיך אותה עד לחצי מפתח תא מהטען, תאורה אחורית בצורת בומרנג ופס לד המדגיש את הזווית ופגוש אחורי מאסיבי עם דימוי של מגן גחון בתחתית. בצד הרכב ניתן לראות קווים חדים הממשיכים מגופי התאורה האחוריים לכל אורך הרכב, בתחתית הדלתות מכפלת עם פלסטיק שחור וגלגלים מעוצבים בגודל 17 אינץ'. מלפנים כל הצורה של הפגוש הקדמי יחד עם הגריל מדמים מגן חזירים ומגן גחון כמו שהיה בעבר ברכבי שטח רק שכאן זה פחות בשביל ירידה לשטח ויותר בשביל הסטייל.

 

נכנסים פנימה ומגלים שאנחנו בתוך i20

לפני שנכנסנו לתא הנוסעים פתחנו את תא המטען והופתענו מהגודל שלו, כמעט 400 ליטרים. לצורך השוואה, ליונדאי i20 יש 352 ליטרים וזה אחד מתאי המטען הגדולים שיש ברכבי סופר מיני. נכנסנו לתא הנוסעים ונדהמנו לגלות שהוא מועתק באופן מדויק מה- i20 החדשה. זה לא היה ברור לנו מפני שמבחוץ היא שונה לחלוטין, ומוזר שלא המשיכו את קו העיצוב המקורי של הבאיון גם לתוך תא הנוסעים כי פחות אהבנו את עיצוב פתחי המיזוג והרמקולים שבתחתית הדלתות – פסי פלסטיק שנותנים תחושה מעט זולה ברכב. אם להתעלם מזה, סביבת הנהג פשוט מושלמת לטעמנו מפני שהיא משמרת את כל מה שהיה טוב בעבר: לחצנים פיזיים למערכת בקרת האקלים, ידית הילוכים רגילה, בלם יד רגיל, כפתורים פיזיים על ההגה וכפתורים לניווט מהיר במסך המולטימדיה. יחד עם זאת, לא חסרה קדמה וטכנולוגיה: מסך מגע לשליטה במולטימדיה בגודל 8 אינץ' עם קישור לאנדרואיד אוטו ואפל קאר פליי, טעינה אלחוטית לנייד, מערכת בקרת אקלים, לוח מכוונים דיגיטלי וכניסה והנעה ללא מפתח.

יונדאי באיון החדשה

מנוע ותיבת הילוכים של יונדאי באיון

הבאיון מגיעה לישראל עם מנוע 1 בשתי גרסאות: טורבו בנזין וטורבו בנזין מיקרו היברידי. אנחנו קיבלנו למבחן את הגרסה שתהיה כנראה הפופולארית יותר – טורבו בנזין 1.0 ליטר 3 צילינדרים. המנוע המדובר הוא T-GDI של קיה-יונדאי מסדרת קאפה. רוב הסיכויים שזה לא אומר לכם כלום, אבל למי שכן מתעניין נספר שהמנוע כולו עשוי מהאלומיניום (ראש ובלוק) והוא פועל בהזרקת דלק ישירה. לראשי הבוכנות יש סעפת פליטה מקוררת מים בטכנולוגיה חדשה שמפחיתה את הבלאי של הטורבו, מייעלת אותו גם בטורים נמוכים ועבודת המנוע צריכה להתנהל בצורה חלקה במשך המון שנים ללא זיופים או תקלות משמעותיות. תיבת ההילוכים של יונדאי באיון היא רובוטית כפולת מצמדים בעל 7 מהירויות. מטרתו של הגיר הרובוטי הוא לשפר את צריכת הדלק ולהפחית עומס מהמנוע. לכן, כדי לשמור על תיבת ההילוכים יש צורך להבין, שמתחת לפני השטח, היא פועלת בדומה לתיבת הילוכים ידנית עם קלאץ' והעברות הילוכים פיזיות, רק שכאן, בתיבה הרובוטית, הנהג לא עושה את זה אלא רובוט. זה אומר שצריך להתייחס בנהיגה ברכב כאל נהיגה מכונית עם תיבה ידנית וזה אומר שצריך להימנע מ"קיק דאון" בהאצה מהמקום בהילוך ראשון כדי לא לפגוע בקלאץ'.

 

איך יונדאי באיון נוסעת?

נהגנו בה בשטח עפר, בכביש משובש, בעיר, בכביש מקורצף וגם בכביש מהיר. ישנן מסקנות חיוביות ויש שליליות. נתחיל ממה שפחות אהבנו. בנהיגה בכביש משובש בתוך העיר מרגישים את המהמורות בכביש. זה מפני שהמתלים מכוילים לצד הקשוח שלהם. מחוץ לעיר ובדרכי עפר, הקופצניות מורגשת פחות והבאיון מרגישה הרבה יותר בטוחה לשליטה ויציבה מאוד. המצב השתפר בהרבה כשיצאנו לכביש המהיר, שם המתלים הוכיחו את עצמם כמדויקים מאוד והנסיעה הייתה חלקה, ההיגוי הרגיש מהודק ונוצר שפע של ביטחון להרגיש בנוח לעבור את המהירות המותרת (לא שאנחנו ממליצים על כך).

נפח מנוע: 998 סמ"ק

הספק: 100 כ"ס ב-4,500 סל"ד

האצה מעמידה ל-100 קמ"ש: 11.7 שניות

צריכת דלק ממוצעת: 18 ק"מ לליטר

יונדאי באיון החדשה

סיכום

לסיכום, יונדאי באיון זאת מיני SUV מעוצבת, חסכונית, פרקטית ומרווחת שנותנת תמורה מצוינת למחיר שלה – רק 124,000 שקלים לרמת גימור 'פרמיום' שלקחנו למבחן. לכן, בהשוואה למתחרות שלה בסגמנט, קשה להגיד מי טובה יותר. לדעתנו כל אחד צריך לבחור לפי הטעם האישי שלו כי ההבדל העיקרי ביניהן זה העיצוב. ובאופן כללי, אם אתם מתקשים לבחור בעצמכם רכב חדש, פשוט תשאירו פרטים בתחתית העמוד ויועץ קפיטל מוטורס יחזור אליכם וישמח לעזור בבחירה.

מאמרים נוספים לאותו יצרן

מתעניינים ברכב חדש?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

מעבר לקטלוג הרכבים החדשים שלנו