חוות דעת: יונדאי באיון היברידית

יונדאי באיון חוות דעת

שוק רכבי הפנאי שטח בישראל הוא שוק משופע אפשרויות. שתיים מהבולטות בהן הן יונדאי קונה ויונדאי ווניו. בתחילת 2023 הגיע לישראל דגם פנאי שטח שלישי מבית יונדאי לסגמנט, הוא יונאי באיון היברידית. יצאנו לנסיעת מבחן עם הדגם הבכיר של יונדאי באיון סופרים שמגיע עם 120 כ"ס וסוללת 48 וולט – וחזרנו עם תובנות. חוות דעת יונדאי באיון מהמקצוענים של קפיטל מוטורס – כל הפרטים לפניכם.

יונדאי באיון: רכב היברידי קטן מומלץ

יונדאי באיון מורכבת מעל הפלטפורמה המוכרת של יונדאי 20i, הסופר מיני הפופולארית שנמכרת בישראל מזה מעל עשור. לגרסה הנוכחית של יונדאי באיון היברידית קדמה גרסה דומה למדי שנקראה יונדאי 20i קרוס או יונדאי 20i אקטיב.
מבחינת ממדים, יונדאי באיון יושבת "במקום טוב באמצע" בין יונדאי וניו ובין יונדאי קונה. כמו ב – 20i, גם כאן אנחנו נהנים מחלוקה פנימית נהדרת, עם מרחב נוח במיוחד לשני הנוסעים מלפנים ומושבים נוחים עם תנוחת נהיגה טובה. הספסל האחורי מציע מרחב ישיבה לא רע עבור שני נוסעים בוגרים – עבור שלושה נוסעים, המרחב שמאחור עלול להרגיש קצת צפוף. תא המטען של יונדאי באיון מגיע בגרסה הבסיסית בנפח של 373 ליטרים – מעט גדול יותר מזה של יונדאי 20i. בגרסה הבכירה הסוללה הגדולה יותר תופסת חלק מנפח תא המטען ולכן נסתפק בגרסה זו בנפח של 334 ליטרים.
יונדאי באיון ההיברידית מגיעה עם אפשרויות תפעול נוחות במיוחד, עם מושב קדמי והגה בעלי אפשרויות כוונון מגוונות להתאמה אופטימאלית לנהג, עם לוח מחוונים מוקרן, משטח טעינה אלחוטי, ומסך מולטימדיה מקורי בגודל 8 אינץ'. מערכת בקרת האקלים ניתנת לתפעול נוח במיוחד עם כפתורים פיזיים לצידי מסך המגע. רמת הגימור סופרים מגיעה גם עם תאורת לד חיצונית, תאורת אווירה בחלל הנוסעים, גג שחור ושמשות אחוריות כהות.

חוות דעת יונדאי באיון
מבחינת ממדים, יונדאי באיון יושבת "במקום טוב באמצע" בין יונדאי וניו ובין יונדאי קונה

מנוע וביצועים: יחידת הנעה מצויינת, כיול מתלים נוקשה

כל הגרסאות של יונדאי באיון מגיעות עם מנוע 1 ל' טורבו, הגרסה הבסיסית מגיעה עם 100 כ"ס ולעומתה הגרסה הבכירה מגיעה עם 120 כ"ס. אל תיבת ההנעה משודכת תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים של שבעה הילוכים. רכב הפנאי שטח החשמלי החדש מגיע למהירות מרבית של 180 קמ"ש ומאיץ מ – 0 ל – 100 קמ"ש בתוך 11.7 שניות. הסוללה בגרסת הפרימיום, בה השתמשנו במבחן הדרכים שלנו, היא סוללת 48 וולט. צריכת הדלק של יונדאי באיון אינה פנומנאלית: לפי נתוני היצרן באיון תיסע 18.5 ק"מ לליטר, אולם במבחן הדרכים שלנו צריכת הדלק הייתה שונה: כ – 13 ק"מ לליטר.
בסיום חווית הנסיעה שלנו, נותרנו עם התחושה שההיברידית החדשה מבית יונדאי בהחלט "סיפקה את הסחורה" אולם לא הותירה רושם סוער או ייחודי. חוויית הנסיעה העירונית היתה נוחה ושקטה, בשל כיול מתלים נוקשה, כבישים משובשים היו מורגשים מידי לטעמנו בתא הנוסעים, אולם התגובתיות, אחיזת הכביש ואופי תנודות המרכב בנסיעות איטיות ומהירות, כל אלה סיפקו נתונים טובים וחווית נהיגה נעימה.

יונדאי באיון
לוח מחוונים מוקרן, משטח טעינה אלחוטי, ומסך מולטימדיה מקורי בגודל 8 אינץ'

יונדאי באיון היברידית: מאובזרת לעילא

חוות דעת יונדאי באיון לא תהיה שלמה בלי להתייחס לנושאי הבטיחות, ולכן נזכיר ראשית כי יונדאי באיון ההיברידית קיבלה ציון של ארבעה כוכבים במבחן הריסוק האירופאי הקפדני NCAP, ציון מכובד שמסמן את הרכב כבטוח יחסית. יונדאי באיון מגיעה עם רשימת מערכות סיוע לנהג, בין השאר תמצאו בה מערך חיישנים ומצלמה בנסיעה לאחור, מערכת התראה אקטיבית לסטייה מנתיב הכוללת אפשרות תיקון, מערכת בלימת חירום אוטונומית, מערכת בקרת שיוט אדפטיבית, ומערכת התראה לשכחת ילדים במושב האחורי. רמת גימור הבכירה סופרים מגיעה גם עם מערכת לניטור שטחים מתים ובלימת חירום אוטונומית בנסיעה לאחור.
לצד מערכות הבטיחות נציין גם אבזור שופע ונוח, בין השאר מערכת לכניסה והנעת הרכב ללא מפתח, מערכת חכמה של Start and Stop המסייעת לשימוש חסכוני ואקולוגי עם אפשרות לכבות את המנוע גם בשיוט, מערכת מולטימדיה מקורית חכמה, ועוד.

יונדאי באיון חוות דעת
רמת גימור הבכירה סופרים מגיעה גם עם מערכת לניטור שטחים מתים ובלימת חירום אוטונומית בנסיעה לאחור.

מחפשים רכב היברידי קטן מומלץ?

צוות המקצוענים של קפיטל מוטורס – סוכנות הרכב הגדולה בישראל, ישמח ללוות אתכם אל הרכב הבא שלכם עם ייעוץ מקצועי, התאמה מלאה של הרכב החדש לצרכים ולהעדפות שלכם, הצעת טרייד אין משתלמת עבור הרכב הישן, ואפשרויות מימון ממרבית הגופים הפיננסים הגדולים בארץ. צרו עימנו קשר – ונשמח לעזור!

מאמרים נוספים לאותו יצרן

מתעניינים ברכב חדש?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

מעבר לקטלוג הרכבים החדשים שלנו