יונדאי טוסון 1.6 טורבו – מבחן דרכים

יונדאי טוסון החדשה

יונדאי טוסון מיועדת לשוק האמריקאי ושם זאת אכן היונדאי הנמכרת ביותר. גם בישראל היא מלכת סגמנט הקרוסאוברים לפי היקף המכירות מאז שהגיעה לכאן בתחילת השנה. לקחנו אותה למבחן דרכים כדי להבין האם זאת אכן הקנייה המשתלמת ביותר למשפחה הישראלית.

 

 

יונדאי טוסון – עיצוב חיצוני חדש

למרות שזה לא רכב פרימיום, קשה מאוד שלא להבחין בה בכביש. בדור החדש יונדאי טוסון החדשה קיבלה עיצוב יוצא דופן וזה כולל יחידות תאורה מלפנים מהסוג החדש של יונדאי שמתמזגות בגריל ובכונסי האוויר, מסגרות בתי גלגלים בצורת טרפז שמוסיפות למראה הקשוח, קווי מתאר ענקיים לבתי הגלגלים שגולשים לדלתות ועיצוב שמזכיר קופה בחלק האחורי עם תאורה אחורית בצורת ניבים.

יונדאי טוסון החדשה

יונדאי טוסון 1.6 טורבו – עיצוב ואבזור פנים

מבפנים מקבלים תא נוסעים שלא היה מבייש גם רכבי מנהלים שמחירם כפול משל היונדאי טוסון. המסך המרכזי נראה צף באוויר ומתחתיו כפתורי מגע לשליטה בבקרת האקלים. הדשבורד בנוי מ-2 מפלסים באיכות חומרים גבוהה וקווי פתחי המיזוג נמשכים עד לדלתות באופן רציף, לוח המכוונים הדיגיטלי בעל רזולוציה גבוהה במיוחד וממוקם בצורה מדויקת כדי לא להסתיר את הדרך מלפנים, המושבים נוחים מאוד ומאחור יש אזור אקלים נוסף עם כפתורי מגע ופתחי אוורור. התחושה בתא הנוסעים היא של רכב פרימיום וזו בהחלט סביבה שנעים לשהות בה לאורך זמן.

 

יונדאי טוסון 1.6 טורבו – מערכות בטיחות

אחד היתרונות של דגמי יונדאי הוא שפע מערכות הבטיחות המתקדמות. בדקנו את מרבית המערכות בזמן אמת וכולן עובדות בצורה מעולה מלבד ההיגוי האקטיבי בסטייה מנתיב שהרגישה לנו קצת שתלטני מידי. מעבר לאוטונומיות של מערכות הבטיחות, ביונדאי טוסון ההתרעות נעשות גם בצלילי אזהרה, גם בתצוגה בלוח המכוונים וברטט מההגה כך שאי אפשר יהיה לפספס אותן. עוד מאוד אהבנו שבהפעלת איתות לאחד הכיוונים, מוצגת לנו מצלמה בלוח המכוונים המצלמת את השטחים המתים בצד אליו אותתנו.

יונדאי טוסון החדשה

יונדאי טוסון – מנוע, ביצועים וחווית נהיגה

לישראל הטוסון מגיעה עם 2 מנועים בלבד, כרגע ללא גרסה היברידית. המנועים והפלטפורמה זהים לאלו שיש בקיה ספורטז' החדשה. מנוע 2 ליטר אטמוספרי: מנוע ותיק ואמין שמיועד לקהל לקוחות שנוסעים אלפי קילומטרים בחודש והדבר החשוב ביותר עבורם הוא האמינות ושקט בטיפולים. המנוע השני זה ה-1.6 ליטר טורבו בנזין, זאת הגרסה שקיבלנו והופתענו מאוד לטובה מהספק המנוע: 180 כ"ס, 27 קג"מ, 0-100 קמ"ש ב-8.8 שניות ומהירות מקסימאלית של 200 קמ"ש. הוא משודך לתיבה רובוטית כפולת מצמדים 7 הילוכים. למרות שהעיצוב חדש לחלוטין, הפלטפורמה, שכוללת גם את המתלים, נלקחה מהדור הקודם. אבל, יש שיפור בנוחות הנסיעה בגלל שבוצע שינוי בכיול המתלים וההגה וכעת התחושה בנהיגה מרגישה מעט נוקשה יותר לשיפור אחיזת הכביש אבל את שיבושי הכביש מרגישים הרבה פחות מבעבר. הרכב מונע מהגלגלים הקדמיים בלבד ולכן לא יכולנו לבדוק את יכולות השטח. אבל כן ירדנו לשביל קק"ל לבדיקה של המתלים בתנאים מאתגרים יותר מאלו שבעיר ולשמחתנו הטוסון התמודדה עם זה מצויין.

יונדאי טוסון החדשה

לסיכום

יונדאי טוסון החדשה נותנת תמורה נדיבה מאוד ביחס למחיר שמתחיל ב-162,000 ₪ לגרסה הבסיסית ולכן זה לא מפתיע שהיא המועדפת ביותר על ידי הישראלים. האכזבה היחידה היא שעוד לא הגיעה לישראל גרסה היברידית וצריך להסתפק במנועי בנזין.

 

יונדאי טוסון החדשה בקפיטל מוטורס

את יונדאי טוסון החדשה, בכל גרסאותיה, תוכלו לקנות במימון מלא דרך סוכנות הרכבים המובילה בישראל. כמו כן אנו מציעים שירותי טרייד-אין על הרכב הישן שלכם ומסלולי ליסינג שונים כמו ליסינג מימוני וליסינג פרטי ללא מקדמה.

מאמרים נוספים לאותו יצרן

מתעניינים ברכב חדש?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

מעבר לקטלוג הרכבים החדשים שלנו