לקסוס NX 2022 – מבחן דרכים

לקסוס NX החדשה

קרוסאובר מנהלים יוקרתי בהנעה היברידית ותג מחיר אטרקטיבי מאוד מול המתחרים, נסענו עם לקסוס NX 350H לאיירפורט סיטי לנסיעת מבחן כדי לראות מה חדש בדור השני.

 

הדור החדש (השני) של לקסוס NX

ה-NX זאת מכונית פנאי-שטח בגודל בינוני (B-SUV) בקטגוריית הקרוסאוברים היוקרתיים כמו וולוו XC60, ב.מ.וו X3 ואודי Q5. כל הגרסאות שלה היברידיות וחלקן עם הנעות 4 על 4 או בהנעה קדמית. ה-NX זאת הלקסוס הכי נמכרת בישראל וזה בזכות נוסחה פשוטה שהישראלים מאוד אוהבים: האמינות והנוחות של טויוטה ראב 4 בעטיפה יוקרתית וחווית נהיגה משופרת. בדור החדש היא כבר לא מבוססת על ראב 4 ובנויה על פלטפורמה חדשה ועל פי עקרונות הנדסה מתקדמים יותר לצד המסורת היפנית בתא הנוסעים. הדור החדש לוקח לא רק את ה-NX, אלא את כל מותג לקסוס, צעד ענק קדימה.

לקסוס NX החדשה

מה שונה בעיצוב החיצוני?

לקסוס נאמנים לשמרנות היפנית ואפשר לראות את זה בעיצוב של לקסוס-NX החדשה, הוא כמעט ולא השתנה. בשביל לזהות שמדובר בדגם החדש, ניתן להבחין ביחידת התאורה מאחור שכעת היא נמתחת לכל אורך פתח תא המטען. מלפנים בוצע שינוי נוסף ביחידות התאורה כאשר ה"וי" המוכר מתחת לפנסים נכנס לתוך יחידות התאורה. גם הסבכה הקדמית גדלה וקיבלה טקסטורות שונות בהתאם לרמת הגימור.

לקסוס NX החדשה

לקסוס NX 2022 עם תא נוסעים חדש לגמרי

בתא הנוסעים קרה השינוי המשמעותי באמת. בדור החדש אין כמעט שום דבר במשותף עם הדור הקודם. סביבת הנהג עברה מהפך בכל הקשור להנדסת אנוש ונוחות השימוש בפונקציות השונות ברכב. במרכז מסך ענק בגודל 14 אינץ' עם מערכת הפעלה "לקסוס לינק פרו" החדשה. התצוגה נקייה, נוחה מאוד, עם המון מידע על מצב הרכב. לא שחכו להשאיר כפתורים לשליטה בדברים החשובים בסאונד והאקלים כדי שלא יהיה צורך להוריד את העיניים מהכביש. מסך המידע לנהג השתפר משמעותית אבל הוא עדיין נראה קצת מיושן לדעתנו. מעבר לכך, הכל כאן מצופה בעור ומה שלא, בפיאנו בלאק יוקרתי. ראוי גם לציין לטובת לקסוס שהנדסת האנוש, איכות החומרים ואיכות ההרכבה ברמה גבוהה מאוד. משתווה מאוד לאיכות הגרמנית ואפילו טובה יותר בפרטים מסוימים.

לקסוס NX החדשה

לקסוס NX קיושו 2X4

רמות הגימור של NX קרויות עכשיו בשמות יפניים כחלק מהשינויים שעושה המותג: קיושו, הדורי, F-sport. אנחנו בחרנו למבחן את הגרסה הבסיסית בגלל שהיא הנמכרת ביותר – קיושו היברידית בהנעה קדמית. המחיר שלה מתחיל ב-294,900 ₪ ובתמורה מקבלים שפע של אבזור ותא נוסעים יוקרתי: מסך מולטימדיה בגודל 14 אינץ' עם קישור אלחוטי למכשירי אפל, טעינה אלחוטית לטלפון נייד, בקרת אקלים עם פתחים מאחור, גג שמש, חישוקים קלים, ריפודי עור בהירים, מושבים קדמיים עם חימום וכוונון חשמלי, מצלמות חנייה היקפיות, העברת הילוכים בפאדל שיפטינג, בורר מצבי נהיגה, מערכת שמע פיוניר עם 10 רמקולים, שמשות מבודדות רעש וחום והגה מתכוונן חשמלית. עקרון העיצוב והנדסת האנוש החדשה של לקסוס נועדה כדי שהנהג לא יוריד את העיניים מכביש ואת הידיים מההגה במהלך נהיגה, ובמידה וכן יש צורך לשנות משהו בבקרת האקלים, מצב נהיגה או במערכת השמע, זה נמצא על ההגה או שהוא במרחק קרוב מאוד אליו ובלחצנים פיזיים כדי שלא יהיה צורך להוריד את העיניים מהכביש. זה הופך את הנסיעה לנוחה ובטוחה הרבה יותר. אנחנו חייבים לציין שזה אחד מתאי הנוסעים הנוחים ביותר בקטגוריה, אם כי מבחינת העיצוב הגנרי ובגלל לוח המכוונים הדיגיטלי המיושן, הרגיש לנו כמו לשבת בתא נוסעים פרימיום של מותג רכב עממי יותר כמו קיה וטויוטה ולא ברמה של מרצדס או אודי היוקרתיות.

לקסוס NX החדשה

מנוע וביצועים לקסוס NX h350

לדגם מנוע בנזין בנפח 2.5 ליטר הפועל יחד עם מנוע חשמלי והנעה קדמית. יחידת ההנעה מספקת 244 כ"ס ו-24.3 קג"מ. בדור הקודם, מפני שהייתה מבוססת על הראב 4, איכות הנסיעה בעיר לא הייתה טובה בגלל שהבולמים היו רגילים ולא ידעו להתמודד טוב כל כך עם שיבושים במהירות נמוכה. ל-NX החדשה מתלים אדפטיביים חדשים. אחרי נהיגה כאן באזור איירפורט סיטי מרגישים את השדרוג של איכות הנסיעה בצורה משמעותית. גם חלוקת המשקל לאורך כל הרכב שנוצרת מהסוללה, מהמנוע החשמלי וממנוע הבנזין מאפשרים למתלים לשטח כל בור בכביש גם בשיוט בכביש מהיר, ובזכות בידוד רעשים מעולה, הנסיעה שקטה מאוד. למי שמעוניין, ל-NX יש יכולות דינאמיות אבל בגלל שהתיבה כאן רציפה, חווית הנהיגה לא מרגשת כמו אצל המתחרות. לפי בדיקה שלנו, האצה מ-0 ל-100 אורכת כ-8 שניות (8.7 לפי נתוני יצרן) והאצה מ-80 עד 120, שאמורה לדמות עקיפה, תוך 5 שניות, מרשים, והכי חשוב בלי יותר מידי דרמה. בנוגע להיגוי, הוא טוב, הוא מדויק, אבל רחוק מלהיות ספורטיבי.

סיכום

אחרי יום שלהם עם רב המכר של לקסוס הבנו למה היא פופולארית כל כך. היא מתעלה על עצמה בדור החדש, נותנת חוויית נסיעה משודרגת בדגש לנהג, והיא מציבה רף חדש בתחרות מול דגמי מרצדס, ב.מ.וו ואודי במחיר אטרקטיבי יותר. ה- NX זמינה כעת במלאי, ואצלנו בקפיטל מוטורס תוכלו לרכוש אותה בתשלום חודשי קבוע, בלי לשלם מקדמה, ובעסקה אטרקטיבית יותר אם תבחרו לעשות את זה בטרייד-אין על הרכב הקודם שלכם

מאמרים נוספים לאותו יצרן

מתעניינים ברכב חדש?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

מעבר לקטלוג הרכבים החדשים שלנו