טויוטה קורולה קרוס – מבחן דרכים 2022

טויוטה קורולה קרוס החדשה

Yטויוטה נכנסו לשוק תחרותי מאוד במטרה לקחת חלק נכבד בקטגוריית הקרוסאוברים המשפחתיים הקומפקטיים.

קורולה קרוס החדשה מיועדת למלא את המרווח בשורת הקרוסאוברים של היצרנית שנוצר בין טויוטה C-HR הקטנה לבין

טויוטה ראב 4 הגדולה. במידות ובטווח המחירים שלה ניתן למצוא מגוון רחב מאוד של קרוסאוברים: סקודה קארוק, סיטרואן C5,

יונדאי טוסון, ניסאן קשקאי ועוד. אבל, הקורולה קרוס היא היחידה מביניהן שמגיעה בהנעה היברידית כסטנדרט ועולה

פחות מ-170,000 שקלים.

 

עיצוב חיצוני טויוטה קורולה קרוס

במבט מבחוץ, קשה לזהות כל דמיון בינה לבין טויוטה קורולה הרגילה בתצורת סדאן או האצ'בק. העיצוב הוא בנוסח האמריקאי של טויוטה

וכולל חזית המזכירה מאוד את טויוטה היילנדר. כדי שאי אפשר יהיה לפספס שמדובר ברכב קרבי יש לו קימורים גדולים ועמוקים מעל

בתי הגלגלים, מסגרות פלסטיק לבתי הגלגלים, יחידות תאורה גדולות מאוד גם מלפנים וגם מאחור וצורה כללית די

קופסאתית כמקובל ברכבי שטח. פנסי החזית הם מסוג לד והאיתות הוא דינאמי בצורות תלת ממדיות.

 

טויוטה קורולה קרוס החדשה

עיצוב פנימי קורולה קרוס 2022

בתא הנוסעים הרכב זהה לטויוטה קורולה הרגילה. זה מתבטא בקונסולה המרכזית, במושבים, מסך המולטימדיה, בקרת האקלים ועוד.

אמנם תא הנוסעים מרגיש מעט מיושן ביחס למה שמקובל היום בשנת 2022, אבל הוא עדיין רלוונטי מאוד, שימושי, נעים

לשהות בו, פשוט מאוד לתפעול ובעל הנדסת אנוש מצוינת וכנראה מהסיבות האלו טויוטה לא עדכנו אותו עדיין.

לוח המכוונים הדיגיטלי החדש בטויוטה קורולה קרוס הוא מאוד פשוט ומצד שני מציג את כל המידע הדרוש

בצורה נוחה וברורה, לטעמנו הוא אפילו מוצלח יותר ממה שיש ברכבי לקסוס החדשים.

 

ביצועים קורולה קרוס החדשה

קודם כל, חשוב לציין שהיא מגיעה רק בהנעה קדמית, יש בסך הכל 16 ס"מ מרווח גחון ואין אף מערכת אלקטרונית

לסיוע בנהיגת שטח. זה אומר שזה לא רכב שטח בכלל. אבל, חשוב גם להגיד שבכביש, זה אחד הרכבים הנוחים ביותר

בקטגוריה ולדעתנו נוחות הנסיעה לא נופלת מזו של רכבי פרימיום יקרים יותר.

ביחידת ההנעה אין משהו מיוחד או בלתי צפוי, כמו בכל רכבי טויוטה, מדובר בהנעה היברידית שמורכבת ממנוע בנזין בנפח

1,800 סמ"ק שעובד יחד עם מנוע חשמלי והם מיצרים הספק של 140 כוחות סוס.

המנועים משודכים לתיבה אוטומטית רציפה כדי לחסוך בדלק ולשמור על האמינות של הרכב. צריכת הדלק הממוצעת עומדת על

20 ק"מ לליטר. מבחינת נוחות הנסיעה אפשר להרגיש שהמתלים מכוילים לצד הרך שלהם ואפשר ליהנות מנסיעה בעיר בלי

זעזועים משמעותיים וזה לא משנה כמה הכביש שבור. גם בכביש המהיר הקורולה קרוס עושה את העבודה פשוט מושלם

והיא מגהצת את הכביש ברכות. אבל כשניסינו לנהוג בה בסביבה הררית, לצאת לעקיפות ולהאיץ ברמזורים,

ישר הרגשנו לפי הרעש והעצלנות של תיבת ההילוכים הרציפה שהיא לא מעוניינת בפעילות ספורטיבית

ועדיף לנהוג איתה בצורה רגועה ולחסוך בדלק.

טויוטה קורולה קרוס החדשה

רמות גימור ואבזור טויוטה קורולה קרוס 22

כל רמות הגימור של הקורולה קרוס מקבלות את אותה יחידת הנעה היברידית.ההבדל ביניהן היא רמת האבזור.

רמת גימור אקטיב הבסיסית ביותר מאובזרת במערכת שמע מקורית עם שליטה מההגה וממסך מולטימדיה בגודל 10 אינץ'

תומך בקישור מכשירים ניידים, מערכת בקרת אקלים דיגיטלית עם פתחי יציאה נוספים מאחור, חישוקים קלים מעוצבים,

בקרת שיוט עם פונקצית שמירת מרחק, כוונון חשמלי לחלק התחתון של משענת הגב, חיישני גשם וחיישני תאורה,

כניסה והנעה ללא מפתח, בלם יד חשמלי, מראות צד מחוממות ובורר מצבי נהיגה.

רמת הגימור האמצעית דינאמיק מוסיפה לנו פנסי ערפל, חלונות אחוריים מושחרים, מסילות בגג וערכת תיקון

פאנצ'ר במקום גלגל רזרבי. רמת גימור אדבנצ'ר (ADVENTURE), אותה קיבלנו למבחן,

מגיעה עם חיישני חנייה היקפיים, מושבים עם ריפודי עור וחימום לישבן, והכי חשוב – גג שמש פנוראמי.

 

סיכום

בגלל שכבר ברור שאין לה מתחרות היברידיות בקטגוריה במחיר דומה, השאלה הגדולה במבחן הזה

היא האם שווה להוסיף 20 אלף שקלים כדי להשתדרג לקורולה קרוס ולא לקורולה סדאן היברידית.

בשביל לענות על שאלת המחיר, צריך קודם לציין שהקורולה קרוס בטיחותית יותר מהקורולה הרגילה: יש

לה התרעת תנועה חוצה בצומת, מערכת סיוע לנהג בתמרוני חירום, 8 כריות אויר, התרעת עייפות,

התרעה על שחכת ילדים במושב האחורי וכל זה כסטנדרט. בנוסף לזה תוסיפו את העיצוב הייחודי ותוספת הגובה.

אז אם לשקלל את הכל ביחד, לדעתנו היא שווה את התוספת למחיר

 

הקורולה קרוס תהיה זמינה בקרוב במלאי, ואצלנו בקפיטל מוטורס תוכלו לרכוש אותה בתשלום חודשי קבוע,

בלי לשלם מקדמה, ובעסקה אטרקטיבית יותר אם תבחרו לעשות את זה בטרייד-אין על הרכב הקודם שלכם.

מאמרים נוספים לאותו יצרן

מתעניינים ברכב חדש?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

מעבר לקטלוג הרכבים החדשים שלנו