ריענון חשוב לטויוטה יאריס: הנעה חשמלית חזקה יותר

טויוטה נחשבת ליצרנית הרכבים הגדולה בעולם, והיא מאגדת תחת בית הייצור שלה ארבעה מותגי רכבים שונים: טויוטה, דייהטסו, לקסוס והינו. מבין מגוון הדגמים המוצעים על ידי היצרנית היפנית, נציין את טויוטה יאריס כאחד מהדגמים המוצלחים והנמכרים ביותר.

בסוף שנת 2023 חשפה טויוטה את מתיחת הפנים לדגם הסופרמיני (סגמנט B) הפופולארי שלה, ארבע שנים לאחר שהוצג הדור הרביעי של יאריס. מעניין לציין כי הדגם הוצג לראשונה בשנת 1999 ומכר מאז מעל 10 מיליון רכבים בעולם.
בגרסה החדשה שתושק בקרוב, אנחנו מצפים לראות שדרוג משמעותי למערכות ההנעה, עם גרסת טויוטה יאריס היברידית חזקה יותר, לצד עדכונים קלים בעיצוב הפנימי והחיצוני.

מילה על טויוטה חשמלית

טויוטה השיקה את החשמלית ההיברידית המסחרית הראשונה בשנת 1997 ומאז ניראה כי החברה שמה דגש על פיתוחים של דגמי טויוטה חשמלית בגרסאות היברידיות, היברידיות פלאג אין או חשמליות מלאות. היאריס היא היברידית בכל הגרסאות המוצעות בארץ, עם מערכות חסכוניות וידידותיות יותר לסביבה.

 

המראה החיצוני המעודכן של טויוטה יאריס

מבחינת המראה החיצוני, הגרסה החדשה של טויוטה יאריס מסתפקת בשינויים קלים בלבד. אחרי הכל, סוס מנצח אין סיבה להחליף. השינויים מטרתם רק לעדכן את קווי הרכב החיצוניים ולשמור אותם תחרותיים בקטגוריית הסופר מיני, מבלי לפגוע במראה ההאצ'בק המוצלח או בחלוקת המרחב הפנימית הטובה. בין השאר, אנחנו רואים עיצוב מחודש לחישוקי 17 אינץ' עם חמישה חישורים מושחרים. יאריס החדשה מציעה גרסה נוספת המכונה "פרמייר", והיא תגיע בצבע תכלת המכונה "כחול ערער", עם גג מושחר ואבזור עשיר במיוחד, וגרסת GR שלצד הביצועים המשופרים שלה גם תקבל עיצוב ספורטיבי יותר.


במרחב הפנימי, שודרגו בעיקר מערכות המולטימדיה, עם לוח מחוונים חדש בגודל 7 אינץ' בגרסה הבסיסית או 12.3 אינץ' בגרסאות בכירות יותר, ועוד מסך מולטימדיה בגודל 9 או 10.5 אינץ', גם כאן לפי הגרסה ורמת הגימור. מערכת ההפעלה מבית טויוטה כוללת מערכת ניווט מתקדמת מובנית, אפשרויות משודרגות לתפעול קולי בשפה טבעית, קישוריות מלאה ואלחוטית לאפל קארפליי ואנדרואיד אוטו, ואפילו, לראשונה בדגם זה, שליטה מרחוק באמצעות אפליקציה סלולרית. אפליקציות הרכב, כך פורסם מטעם היצרנית, יעודכנו בגרסה זו מהאוויר בשיטת OTA.

 

יחידות הנעה וביצועים

כאן אנחנו רואים את החידוש המשמעותי בטויוטה יאריס החדשה, כאשר כחלק מהשיפורים מוצעת טויוטה חשמלית בעלת מערכת היברידית מדור חמישי עם ביצועים משודרגים. טויוטה חשמלית בעלת המערכת ההיברידית מגיעה עם מנוע 1.5 ל' של שלושה צילינדרים, המציע בשילוב עם המנוע החשמלי 130 כ"ס ו – 18.8 קג"מ, שהם 14 כ"ס מעל מערכת ההנעה של הדגם היוצא. היאריס החדשה תזנק מ – 0 ל – 100 קמ"ש בתוך 9.2 שניות – חצי שניה פחות ממהירות ההאצה של הגרסה הקודמת לדגם. צריכת הדלק של יאריס חשמלית החדשה עומדת על 25.6 ק"מ לליטר לפי נתוני היצרן. לפי פרסומי היצרן, טויוטה יאריס ההיברידית החדשה תציע ביצועים משופרים, האצה טובה יותר במהירויות ביניים, תגובות חדות יותר לחוויית נהיגה טובה ותחזוקה חסכונית וידידותית יותר לסביבה.

אבזור ומערכות בטיחות

טויוטה יאריס מגיעה עם חבילת אבזור מרשימה, שמתחילה בחבילת הבטיחות טויוטה T-Mate. בחבילה תמצאו מערכות עזר מתקדמות לנהג מבית טויוטה, בכללן מערכת למניעת התנגשות עם כלי רכב, הולכי רגל ורוכבי אופניים; מערכת חכמה לזיהוי תמרורי דרך; מערכת בקרת שיוט אדפטיבית; מערכת שמירה על מרכז נתיב; מערכת בלימה בחירום; מערכת אקטיבית של סיוע בפניות; מערכת סיוע בחניה; ועוד. בנוסף לאלה יאריס מגיעה עם מערכת התראה על שכחת ילד במושב האחורי, מערכת ייחודית לדיכוי האצה לא בטוחה במהירויות נמוכות, ועוד.

טויוטה יאריס החדשה משווקת לראשונה ממש בימים אלה של תחילת 2024 בחלק ממדינות אירופה, והיא בוודאי תגיע גם לישראל במהלך השנה הנוכחית. אם אתם מחפשים טויוטה חשמלית, רכב סופר מיני, רכב היברידי חסכוני או כל רכב אחר, פנו למקצוענים של קפיטל מוטורס – סוכנות הרכב המובילה בישראל, ונשמח ללוות אתכם בדרך אל הרכב הבא שלכם, כולל עסקת טרייד אין משתלמת על הרכב הישן והצעות מימון מותאמות במיוחד עבורכם ממגוון גופים פיננסיים בולטים בארץ!

מאמרים נוספים לאותו יצרן

מתעניינים ברכב חדש?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

מעבר לקטלוג הרכבים החדשים שלנו