טויוטה סיינה 2023: מבחן דרכים

טויוטה סיינה

טויוטה סיינה (Siena) היא מיניוואן מוצלח אשר החליף את הטויוטה פריוויה (Previa) בשנת 1997. כפי שניתן לצפות, הסיינה עברה מספר מתיחות פנים, ומספר דורות חדשים הושקו ברבות השנים. דגמי 2023 של הסיינה שייכים לדור הרביעי של המיניוואן המוצלח והפופולארי. מעניין לדעת שבתחילת דרכה הסיינה הייתה בעלת ממדים צנועים ביחס למיניוואנים אחרים, אולם ככל שהושקו דורות נוספים והסיינה עברה עיצובים מחדש, ממדיה תפחו וכיום היא דומה מבחינה זו לדגמים מתחרים כגון ההונדה אודסי (Honda Odussey), הקרייזלר פסיפיקה (Chrysler Pacifica), דודג' גרנד קרוואן (Dodge Grand Caravan), קיה סדונה (Kia Sedona), קיה קרניבל, מיניוואנים של פורד (טרנזיט, אקספדישן), ועוד.
בתור רכב 8 מקומות, נאמר כבר עתה שהסיינה מספקת תמורה טובה מאוד עבור המחיר ביחס לרוב המתחרות. לפניכם סקירה מקיפה אודות מיניוואן מבוקש זה.

טויוטה סיינה – רכב גדול, מרווח ונוח

הטויוטה סיינה היא גדולה יחסית: אורכה 517 ס"מ, רוחבה 199 ס"מ, וגובהה 177 ס"מ. המידות הנדיבות באות לידי ביטוי כמובן גם במרחב הפנימי, כאשר אפילו אם יושבים בה שישה מבוגרים ושני ילדים, עדיין ניתן לנסוע בנוחות כאשר כל אחד מגיע עם ציוד כמו מחשב נייד, תיק, בקבוק מים, כוס קפה וכד'. לכל תמצאו מקום, יש תאים למכביר, חלל מתחת לקונסולה צפה, ותא מטען בגודל 949 ליטר.
טויוטה סיינה היא בעלת מערכת הנעה היברידית המורכבת ממנוע בנזין 2.5 ליטר ומנוע חשמלי, כאשר שניהם יחד מספקים 242 כוחות סוס. הכוח מועבר לגלגלים הקדמיים דרך תיבת הילוכים אוטומטית רציפה. הכיול הרך של המתלים מבטיח שיוט נעים גם כאשר הדרך מעט משובשת, בידוד הרעשים מצוין, המושבים נוחים, מערכת בקרת האקלים יעילה, ובקיצור – הטויוטה סיינה מגיעה מאובזרת בכל הנדרש כדי ליהנות מן הנסיעה, גם כשהרכב עמוס בנוסעים וגם כאשר צריך לשבת ברכב זמן ארוך ברציפות.

טויוטה סיינה
תצורת מושבים מוצלחת במיוחד

טויוטה סיינה היא רכב 8 מקומות וזהו אחד היתרונות הגדולים שלה, עבור מי שמחפשים רכב גדול למשפחה. בסיינה תמצאו שני מושבים מלפנים (נהג ונוסע), ועוד שתי שורות כאשר בכל אחת שלושה מושבים. המושבים האמצעיים בספסל השני והשלישי מתאימים יותר לילד מאשר למבוגר, כל שאר המושבים מתאימים למבוגרים (גם כאלה בעלי גוף גדול). כאשר אין בו צורך, ניתן בקלות לשלוף את המושב האמצעי (המושב הקטן, בשורת המושבים השנייה) ולאחסן אותו במקום ייעודי בתא המטען. לכל נוסע יש שקע טעינה, ושליטה על יציאת האוויר ממערכת בקרת האקלים. שורת המושבים השנייה נעה על מסילה וכך קל מאוד להיכנס אל השורה השלישית.

צריכת דלק פנומנאלית עבור רכב כה גדול

בזכות מערכת ההנעה ההיברידית טויוטה סיינה צורכת דלק כמו רכב משפחתי. צריכת הדלק המשולבת (בעיר ועל כביש פתוח) היא כ – 15.4 ק"מ לליטר. עבור מיניוואן בגודל כזה, שמשקלו העצמי הוא מעט מעל 2 טון (2,092 ק"ג), מדובר בהישג מרשים של המהנדסים בטויוטה.

טויוטה סיינה
אבזור

מסך המולטימדיה המרכזי בכל רמות הגימור של הסיינה הוא בגודל 9 אינץ', או 11.6 אינץ' (כתלות ברמת הגימור). המערכת מגיעה מוכנה להתממשק עם אפל קאר פליי, ואנדורואיד אוטו. גם אלקסה של אמזון כבר מותקנת על המערכת. יש רדיו לוויני (SiriusXM), hotspot ל – WiFi (יש רשת WiFi של הרכב אשר הנוסעים בו יכולים להתחבר אליה). מערכת השמע איכותית למדי (6, 8 או 12 רמקולים, תלוי ברמת הגימור), רמת גימור XSE (הבכירה) מגיעה עם מערכת ניווט מובנית. בכל רמות הגימור, למעט LE (הבסיסית), ניתן להוסיף מסך 11.6 אינץ' עבור המושבים מאחור (מסך "בידור", המיועד לשמש בעיקר להקרנת סרטים).

 

בטיחות

טויוטה סיינה מאובזרת היטב (בכל רמות הגימור) מבחינת מערכות עזר למניעת תאונות דרכים (חבילת safety sense 2.0 bundle של טויוטה) תמצאו בה ניטור רכב בשטח מת, זיהוי הולכי רגל ורכב דו גלגלי (אופניים רק ביום), בלימת חירום אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, שמירה על נתיב, התרעות קרבה, עמעום אורות גבוהים אוטומטי (כאשר מגיע רכב מלפנים), ועוד.
הסיינה מתאימה מאוד עבור מי שצריכים רכב 8 מקומות ורוצים להתפנק ברכב איכותי מאוד, חסכוני בדלק, נוח וכזה המספק חווית נסיעה נעימה במיוחד. היא אולי יקרה מן המתחרה העיקרית (קיה קרניבל, אם אפשר להסתפק בשבעה מקומות), אבל היא ללא ספק מספקת תמורה מצוינת עבור המחיר.

 

מאמרים נוספים לאותו יצרן

מתעניינים ברכב חדש?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

מעבר לקטלוג הרכבים החדשים שלנו