מבחן דרכים: טויוטה קורולה קרוס 1.8 היברידית XS CVT

Toyota Corolla Cross 1.8 XS CVT

הטויוטה קורולה הוא כנראה הרכב המוכר ביותר בעולם. לא בכדי הוא הרכב הנמכר ביותר בכל הזמנים, עם כמות מכירות של עשרות מיליוני רכבים.

אומנם האמרה הישנה מדברת על כך שאם משהו לא מקולקל – אל תתקן אותו, אבל סוד הקסם של הקורולה טמון בשינויים שהיא עוברת, שהופכים אותה לרכב איכותי ורלוונטי גם בדגמים החדשים, כפי שניתן לראות בקורולה קרוס 1.8 ההיברידית. 

 

Toyota Corolla Cross 1.8

ישנם רכבים רבים של יצרנית הרכב היפנית, טויוטה, שנושאים את השם "קורולה". הקורולה הקלאסית היא רכב משפחתי, אך לא כך הדבר כאשר אנו מדברים על הקורולה קרוס 1.8.

רכב זה הוא דגם שניתן למקם איפשהו דווקא בין ה-C-HR לבין הראב 4 הגדולה. 

רכב זה הוא רכב פנאי לכל דבר, בעל עיצוב קומפקטי. הרעיון של הקורולה קרוס 1.8 הוא מאוד פשוט.

מותג הקורולה, המזוהה כל כך עם הרכבים המשפחתיים, מתחזק באמצעות דגם פנאי לכל דבר, שמגיע בממדים קומפקטיים ביחס למתחריו בקטגוריה, מה שמדמה אותו לרכב משפחתי במובן מסוים.

בכך הדבר מאפשר לטויוטה לשמור על העיקרון של מותג הקורולה, שמתחרה בשנים האחרונות עם הפופולאריות הגוברת של רכבי הפנאי.

Toyota Corolla Cross 1.8 XS CVT

 

CVT ו-XS 

אז מה זה CVT ו-XS? CVT הוא סוג של גיר הילוכים שקיים בגרסת ה-Corolla Cross 1.8 היברידית XS CVT.

גיר זה הוא גיר המשתנה באופן רציף (Continuously Variable Transmission).

היתרונות של גיר זה נוגעים בכל הקשור לניצול דלק, מה שהופך את הדגם החדש של טויוטה לכזה שמבזבז כמויות מופחתות של דלק, בטח אם לוקחים בחשבון גם את העובדה שמדובר ברכב היברידי.

XS הוא קידומת שמצורפת לרכבים מסוימים לפי החלטת היצרן. קידומת זו מעידה שהרכב הוא חזק יותר, ספורטיבי יותר ובעל ביצועים איכותיים.

טויוטה רוצה להראות ללקוחות שלה שהקורולה קרוס 1.8 היברידית XS CVT היא רכב פנאי בעל ביצועים איכותיים, ושהקומפקטיות העיצובית שלו אינה מהווה פשרה בכל הקשור ליכולות הנסיעה שלו.

Toyota Corolla Cross 1.8 XS CVT

 

היברידיות זה שם המשחק

אי אפשר שלא להתייחס ליכולות ההיברידיות של Toyota Corolla Cross 1.8. הרכבים ההיברידים הם כבר לא עניין חדש.

באמצעות פעולה של מנוע בנזין, יחד עם מנוע חשמלי, הרכב יכול להפוך לחסכוני יותר בדלק ולזהם פחות את הסביבה, מבלי להפריע לנוחות של הנהג ולהיכרות שלו עם הרכב. 

ההיברידיות שהוסיפו יצרני הרכב היפניים אל הקורולה קרוס 1.8 הופכת אותה לרכב אטרקטיבי במיוחד.

אם אתם נוסעים בעיקר בשטח עירוני, הרכב יצרוך כמות מזערית באופן יחסי של דלק, אך גם אם אתם נוסעים במקומות אחרים ומנצלים את היכולות המוטוריות שלו בצורה מרבית יותר, עדיין מדובר ברכב חסכוני אם לוקחים בחשבון את גיר ה-CVT.

Toyota Corolla Cross 1.8 XS CVT

 

עיצוב מנצח

וכמו תמיד, אי אפשר שלא להתייחס לעיצוב. טויוטה הלכו על עיצוב קלאסי ההולם את המוניטין שלהם, וניתן ממש לראות קצת מדגמים אחרים של טויוטה בדגם הזה.

הממדים של הרכב דומים מאוד לממדים של ה-C-HR בעוד שהמראה שלו מזכיר ראב 4 קומפקטית.

יחד עם העובדה שהרכב נושא את שם המותג "קורולה", אפשר לראות כיצד טויוטה הביאה את עצמה לידי ביטוי בדגם המדובר. 

Toyota Corolla Cross 1.8 היא עוד רכב איכותי מבית טויוטה, הכולל יכולות היברידיות ושילוב של מספר אלמנטים ורעיונות של יצרנית הרכב היפנית.

מחפשים מימון מלא לרכבי טויוטה? באתר של קפיטל מוטורס תוכלו למלא את הפרטים שלכם ולברר על בדיקת זכאות של עד 100% מימון לרכב.

מאמרים נוספים לאותו יצרן

מתעניינים ברכב חדש?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

מעבר לקטלוג הרכבים החדשים שלנו