רנו ארקנה היברידית – מבחן דרכים 2022

רנו ארקנה החדשה

המחיר שלה מתחיל ב-140 אלף שקלים לגרסת הטורבו ו-150 אלף למנוע ההיברידי, וכרגע נראה שזאת הולכת

להיות הרנו הנמכרת בישראל. בואו נכיר את רנו ארקנה.

 

איך רנו ארקנה הגיע לישראל?

חברת רנו, אשר מחזיקה את מותג דאצ'יה, זיהו ירידה ניכרת במכירות של הדאצ'יה דאסטר – רכב שטח קומפקטי וזול.

הם בדקו את המספרים ושמו לב שהמכירות ברוסיה ירדו ושהצעירים נוטשים את המותג.

לכן, בשנת 2019, רנו פיתחו את הארקנה כדי להציע אלטרנטיבה יפה וספורטיבית יותר

לדאצ'יה דאסטר. היא תוכננה לשוק הרוסי ולכן כדי לחסוך בעלויות הייצור תכננו אותה על אותה פלטפורמה כמו הרנו קאפצ'ור הקטנה יותר

במקום על הפלטפורמה של רנו קאדג'אר הגדולה. בעקבות המצב הנוכחי ברוסיה, רנו הפסיקה את הייצור במדינה והעבירה את מפעלי

הייצור לקוריאה הצפונית ושידרגה אותה עם יחידת הנעה היברידית מיוחדת כדי להיכנס לשוק האירופי.

כעת, בגלל שהיא עומדת בתקינות האירופיות, היא מיובאת גם לישראל.

רנו ארקנה החדשה
רנו ארקנה החדשה מבפנים

 

עיצוב רנו ארקנה 2022

מרכב הקרוסאובר של הארקנה נראה מרשים מאוד והתחושה היא שמדובר ברנו מגאן גרנד קופה שעלתה על עקבים וקיבלה תצורת

קופה בזכות הדלת החמישית לפתיחת תא המטען. העיצוב מאוד מוצלח ונראה שהמטרה הייתה ליצור רכב

אלגנטי ובולט בלי גימיקים מיותרים. ניתן לראות את זה ביחידות התאורה בעלות צורה פשוטה אך עם חתימות

אור מסוג לד לכל אורך תא המטען ובצורת C גדולה מלפנים. בהצצה אל תא הנוסעים מרגישים

שוב שהעיצוב נלקח מדגם הגרנד קופה. יש שילוב בין פלסטיק דמוי אלומיניום ופיאנו בלאק, ריפוד דמוי

עור למושבים ומסך מרכזי אנכי.

מרווח פנים רנו ארקנה

בפתיחת תא המטען גילינו נפח אחסון ענק של 480 ליטרים ורצפה שטוחה להטענה נוחה.

מתחתיה גלגל רזרבי וזה לא מובן מאליו ברוב הרכבים החדשים. לפני שנכנסנו למושב האחורי ציפינו להתמודד

עם מעט מאוד מרווח ראש בגלל צורת הקופה של הרכב. הופתענו לגלות שרנו לקחו את זה בחשבון והשאירו

מספיק מקום לכל נוסע בגובה ממוצע. כמו כן יש המון מקום לרגליים ותנוחת הישיבה נוחה. במרכז, בין שני המושבים הקדמיים

יש פתחי יציאה למיזוג ושני שקעי USB. דווקא במעבר למושב הקדמי הופתענו מכך שיש תחושה של צפיפות בגלל שהחלונות קטנים.

אבל בפועל המושבים גדולים ותומכים, משענת היד רחבה וניתן למצוא תנוחת ישיבה מצוינת די בקלות. מרווח הפנים ברכב גדול בזכות רוחב כולל של 1.82 מטר.

אבזור רנו ארקנה S Edition SR

קיבלנו למבחן את רמת האבזור הגבוהה ביותר של רנו ארקנה. הכל פשוט ונוח לתפעול והנדסת האנוש בדיוק לטעמנו.

במרכז הדשבורד מסך מולטימדיה אנכי בגודל 9.3 אינץ' תומך באנרואיד אוטו ואפל קאר פליי,

מתחתיו מערכת בקרת אקלים דיגיטלית מעוצבת באלגנטיות עם שלוש חוגות בשורה ובמרכזן מסכים עגולים, במקום לוח המכוונים

יש מסך המציג את נתוני הרכב בצורה ויזואלית פשוטה, נוחה לקריאה ובעברית מלאה. כמו כן, ברכב יש טעינה אלחוטית לטלפון הנייד,

חלון שמש, בקרת שיוט עם שמירת מרחק מהרכב מלפנים, מצלמת חנייה, כניסה והנעה ללא מפתח,

מראות נגד סנוור, בלם יד חשמלי וגימורי פנים משולבים טיטניום.

 

רנו ארקנה החדשה
רנו ארקנה מערכת מולטימדיה

ביצועים ונהיגה ברנו ארקנה היברידית

מרווח הגחון של הארקנה הוא 20 ס"מ וזה מצריך גלגלים גדולים ובולמים קשיחים כדי לשמור על יציבות הרכב.

בארקנה יש את שניהם וזה גורם לקצת אי נוחות בנהיגה בעיר אבל לא משהו שאי אפשר להתרגל אליו כבר

מהנסיעה הראשונה. מחוץ לעיר הסיפור שונה לגמרי. תיבת ההילוכים עובדת חלק כל כך שקשה מאוד לשים לב מתי היא העבירה הילוך,

ההגה יחד עם הבולמים נותנים תחושה מצוינת מהכביש בתמרוני חירום ובנסיעה דינאמית בכביש הררי. זה הרכב הראשון של רנו

בהנעה היברידית בישראל. וההנעה בו מעט שונה מהמקובל ובנויה בצורה הבאה: מנוע בנזין בנפח 1,600 סמ"ק עם תיבת הילוכים בעלת 4 מהירויות,

ולצידו מנוע חשמלי קטן עם תיבת הילוכים שלה יש 2 מהירויות, בסך הכל 6 הילוכים שמאפשרים 12 יחסי העברה.

כל המערכת הזאת מנוהלת על ידי מחשב אחד שיודע לאיזה הילוך להעביר במנוע החשמלי ולאיזה הילוך

במנוע הבנזין כדי לספק את צריכת הדלק הטובה ביותר ולהעברת הילוכים חלקה ככל האפשר. שני המנועים יחד מספקים 143 כוחות סוס

ו-21 קג"מ. צריכת הדלק הממוצעת של הארקנה היא 20.8 ק"מ לליטר. אם אתם רוצים לחסוך במחיר הרכב ולוותר על חיסכון בדלק,

יש גרסת בנזין עם מנוע טורבו בנפח 1.3 ליטר עם תיבה רובוטית כפולת מצמדים בעלת 7 הילוכים שמייצרת

140 כוחות סוס וצריכת דלק ממוצעת של 17 ק"מ לליטר.

 

רנו ארקנה החדשה
רנו ארקנה החדשה מאוחר

לסיכום

רנו ארקנה החדשה נולדה עבור השוק הרוסי כגרסה צעירה וספורטיבית יותר לדאצ'יה דאסטר. בגלל שאין לה

הנעה 4 על 4, היא עולה יותר וגדולה יותר היא לא משמשת כאלטרנטיבה לדאסטר. מדובר ברנו גרנד קופה היברידית בתצורת קרוסאובר.

זה SUV משפחתי מדויק לשוק המקומי במיוחד בגלל שהוא גדול, יפה וחסכוני, וזה בדיוק מה שאוהבים כאן.

הרנו ארקנה זמינה עכשיו במלאי, ואצלנו בקפיטל מוטורס תוכלו לרכוש אותה בתשלום חודשי קבוע, בלי לשלם

מקדמה, ובעסקה אטרקטיבית יותר אם תבחרו לעשות את זה בטרייד-אין על הרכב הקודם שלכם.

מאמרים נוספים לאותו יצרן

מתעניינים ברכב חדש?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

מעבר לקטלוג הרכבים החדשים שלנו