גרסת קרוסאובר לרכב הנמכר ביותר בישראל עם שיפור בהנעה, ממדים גדולים יותר, עדכון במערכות הבטיחות המתקדמות ועיצוב קשוח – כל מה שצריך לדעת על טויוטה קורולה קרוס החדשה.
השוני בינה לבין טויוטה קורולה סדאן/האצ'בק
טויוטה קורולה קרוס קיבלה עיצוב שונה, שדרוג במערכות הבטיחות המקוריות ובמרווח הפנים. הקשר בין
קורולה סדאן או האצ'בק רגילה לבין גרסת ה-SUV מסתכם בעיקר רק בשם ובעיצוב הפנים. המידות, יחידת ההנעה והעיצוב שונים לגמרי. נראה שהעיצוב שלה משלב בין
טויוטה יאריס קרוס הקטנה לבין
טויוטה היילנדר הגדולה. העיצוב החדש שלה כולל גריל ענק מלפנים שמכוסה במגן חזירים מפלסטיק בחלקו התחתון, בתי גלגלים מנופחים כדי להדגיש את העיצוב הקרבי שלה כרכב שטח ומאחור היא זכתה לעיצוב ייחודי ושונה מ
דגמי טויוטה אחרים עם יחידות תאורה מיוחדות.
אבזור פנים ונוחות נסיעה
קורולה קרוס החדשה נמכרת ב-3 רמות גימור: אקטיב, דינאמיק ואדוונצ'ר. רמת הגימור הבסיסית (Active) ורמת גימור הביניים (Dynamic) מקבלות מפרט דומה מאוד שכולל: מסך מרכזי בגודל 10.5 אינץ' תומך בקישור מכשירי אנדרואיד ואפל, מערכת בקרת אקלים עם פתחי יציאה למושבים האחוריים, חישוקי גלגלים מעוצבים, כוונון חשמלי למושבים קדמיים, בקרת שיוט עם שמירת מרחק מהרכב מלפנים, חיישני תאורה וחיישני גשם, מצלמת חנייה, לוח מכוונים דיגיטלי, כפתור להנעה, מראות נגד סנוור, בורר מצבי נהיגה, בלם יד חשמלי עם מערכת למניעת הידרדרות, מראות צד מחוממות ושקעי USB. ברמת הגימור הבכירה (Adventure) נקבל שדרוג משמעותי במפרט הרכב: חלונות מושחרים מאחור, מסילות גג, חימום למושבים מלפנים וריפוד בד משולב עור, גג שמש פנוראמי ומשטח טעינה אלחוטית לטלפון הנייד.
בטיחות
לכל רמות הגימור של הקורולה קרוס מערכות בטיחות מתקדמות כאשר את חלקן גם לא ניתן למצוא בטויוטה קורולה הרגילה: עצירת הרכב באופן עצמאי כאשר אין תגובה מצד הנהג, התרעת תנועה חוצה בצומת מלפנים, סיוע אוטונומי בתמרוני חירום ובקרת האצה למניעת האצה פתאומית. מעבר לכך יש כמובן את מערכות הבטיחות המתקדמות ובגרסה הבכירה נקבל תוספת של מערכות כמו התרעה על פתיחת דלת בזיהוי תנועה חוצה מאחור ובלימה אוטונומית בנסיעה לאחור. כמו כן הקורולה קרוס מצוידת ב-8 כריות אוויר, בקרת יציבות אלקטרונית, התרעת עייפות והתרעה למניעת שכחת ילדים במושב מאחור.
ביצועים ומנוע
למרות שהיא נחשבת ל
רכב קרוסאובר היא מגיעה לישראל רק בהנעה קדמית ויחידת כוח אחת: מנוע היברידי המשלב בין מנוע בנזין בנפח 1.8 ליטרים ומנוע חשמלי שיחד מפיקים הספק של 140 כוחות סוס ו-18.9 קג"מ. המנוע משודך לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה. צריכת דלק טויוטה קורולה קרוס הממוצעת עומדת על 20 ק"מ לליטר והתאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש אורכת 10 שניות.
מפרט טכני
טויוטה קורולה קרוס משתמשת במתלי מקפרסון סטנדרטיים אך הם מכוילים היטב ומרככים באופן אידיאלי כל מהמורה בכביש. לא משנה אם זאת נסיעה בכביש עירוני או בין עירוני, הקורולה קרוס רכה ונוחה במיוחד. נפח תא המטען שלה הוא 403 ליטרים. מעט פחות ממתחרות אחרות בסגמנט כמו
מאזדה CX30 (לה יש 430 ליטרים). האורך הכללי שלה הינו 4.4 מ', רוחב 1.8 מ' וגובה 1.6 מ'. כמו כן יש לה יכולת גרירה של 740 ק"ג (ללא בלמים בנגרר).
טויוטה קורולה קרוס – מחיר ותנאי רכישה
קורולה קרוס מעט יקרה יותר מאחיותיה
קורולה האצ'בק וקורולה סדאן. אך יחד עם זאת היא בטיחותית יותר, גדולה יותר ובעלת מנוע מתקדם יותר. לכן, בשאלת התקציב יש לשקול האם יש לכם את היכולת לרכוש אותה בהחזר חודשי ועל כך תוכלו גם להתייעץ עם המומחים של קפיטל מוטורס. תנאי רכישה מגוונים מאפשרים לכם להתקדם לכל
רכב חדש במסלול שמתאים ליכולת ולהעדפות שלכם: טויוטה קורולה ליסינג פרטי, ליסינג מימוני, ליסינג לעסקים,
מימון מלא וטרייד-אין. לכם רק נשאר לבחור.