טויוטה קורולה
בישראל, טויוטה קורולה כבר שנים הינה בין המכוניות המשפחתיות הנמכרות ביותר. בשנה האחרונה נחשף הדור ה- 12 של הטויוטה קורולה. מעבר לכלל הסיבות בגללן הפכה הטויוטה קורולה למכונית כה אהובה בישראל, כעת היא מציגה מערכת הנעה היברידית ולמעשה הפכה לחסכונית עוד יותר. כמו כן ישנה אפשרות לרכוש את הדור השנים עשר של הטויוטה קורולה גם ללא מערכת
הנעה היברידית בגרסת בנזין עם מנוע 1600 סמ"ק.
הטויוטה קורולה סדאן החדשה נחשבת לרכב בטיחותי ביותר וכמו כן גם כאשר בוחרים ברכב בעל מערכת ההנעה ההיברידית הרכב מהיר ובעל ביצועים מרשימים, קצת פחות מין הרכב המונע בבנזין אך כנראה שהחיסכון בדלק שווה את זה. בכל אופן הגרסה ההיברידית של הטויוטה קורולה החדשה מאפשרת הטענה עצמית דבר שמקל מאוד את השימוש בה אך יש לקחת זאת בחשבון ולמצוא בבית או במשרד מקום מתאים. מהירות ההאצה של רכב זה מ-0 למאה קמ"ש הינו 11 שניות.
העיצוב החיצוני
מעבר לכך שרכבי
טויוטה נחשבים לרכבי מותג, חובבי הרכבים המעוצבים ימצאו את הטויוטה קורולה סדאן החדשה מושכת ביותר בפני עצמה. החזית הינה בעלת קימורים חדשים, משיכות חזקות וזוויות המשלבות מתכת ופלסטיק. אחרי שהופרדו ההאצ'בק והסטיישן, החזית עוטה קימורים וחיתוכים חדים, זוויות ואחריי שהופרדו בדור ה- 11, הם חוזרים . לקורולה החדשה אורך של מעט מעל ל- 3.5 מטרים ורוחב של 1.78. הגובה הינו 1.45 מטרים ובסיס הגלגלים הנו 2.7 מטרים. בהשוואה לדגם היוצא מדובר בהפחתה של כסנטימטר לגובה והוספה של מילימטרים בודדים לאורך ולרוחב, בסיס הגלגלים נותר זהה. על כל פנים, לטויוטה קורולה סדאן החדשה יש עיצוב הייחודי רק לה לעומת ה
סטיישן וההאצ'בק. כמו כן עיצוב הקורולה החדשה משתנה בהתאם לשווקים שונים כאשר ישנו עיצוב מיוחד לשוק הסיני, עיצוב מיוחד לשוק האמריקאי ועיצוב גלובאלי.
פנים הרכב
הרכב נחשב כנוח לנהג ומאפשר נסיעה נעימה הן לנהג והן לנוסעים. הגימור ברכב נעשה בעזרת פלסטיק קשיח ואילו ריפוד המושבים תפור טוב, עשוי בסגנון ספורט ונוח לישיבה. בתא הנוסעים מוצג לראווה מסך מולטימדיה מרהים ואילו את כפתרוי השליטה במזגן וכלים נוספים השאירו היצרנים ידני, דבר שמקל מעוד על השימוש בהם ומשמח אנשים רבים. הרכב מתאפיין בנוסף בבידוד רעשים טוב מפני רעשי הכביש והרוח וזאת משום שהשלדה נעשתה דקה יותר, דבר שאפשר שימוש בחומרי בידוד בצורה יעילה יותר. כמו כן במהלך הנסיעה בכביש יש הגנה מפני הרגשה של רעידות מין הדרך והרכב מצליח להתמודד עם מכשלים בצורה טובה.
בטיחות הרכב
הדור השנים עשר של הטויוטה קורולה הינו בעל מערכת הבטיחות של טויוטה מדור שני. כזה שיודע לזהות הולכי רגל ורוכבי אופניים ואופנועים כאשר ישנה מערכת בלימת חירום אוטומטית, מערכת תיקון סטיות מהנתיב, שליטה אוטומטית על התאורה ועוד. כמו כן שלדת הרכב נעשתה חזקה יותר דבר שיכול להועיל במקרים רבים.
מנוע
ניתן להשיג את הטויוטה קורולה החדשה בעסקת רכב
חדש במימון מלא במגוון של ארבעה מנועי בנזין, כאשר שניים מתוכם הינם יחידות היברידיות. את מנועי הבנזין ניתן להשיג ב- 1.2 טורבו 114 כ"ס, 1.6 אטמוספרי 132 כ"ס וההיברידיות מוצעות החל מ- 1.7 122 כ"ס ו2.0 180 כ"ס.