היא מציעה עיצוב חדשני, מרווח פנים מצוין, טווח נסיעה חשמלי של עד 460 ק"מ והיא מאובזרת מאוד. מהסיבות האלה, ג'ילי גיאומטרי C זה הרכב החשמלי הכי נמכר בישראל עם היקף מכירות של מעל 4,000 יחידות כבר בשנת 2021. תא הנוסעים שלה ייחודי ותנוחת הישיבה הגבוהה מאפשרת כניסה ויציאה נוחים (חשוב עבור מבוגרים). כעת היא עברה מתיחת פנים מקיפה לשיפור תא הנוסעים וטווח הנסיעה.
מפרט טכני ג'ילי גיאומטרי C חשמלית
השקת הדגם בסין הייתה ב-2019 ובמקור הגיאומטרי תוכננה כרכב בנזין והיבריד.
לישראל מיובאת רק הגרסה החשמלית שבנויה על אותה פלטפורמה. היא נחשבת לקרוסאובר קומפקטי אך בפועל היא לא גבוהה כל כך ומרווח הגחון שלה הוא רק בגובה 14 ס"מ, כמו בכל רכב האצ'בק משפחתי. היא מצוידת במנוע אחד הממוקם על הסרן הקדמי בעל צריכת חשמל של 165 וואט שעה/ק"מ. היא מספקת את כל מערכות הבטיחות המתקדמות כבר בגרסה הבסיסית. האבזור הטכנולוגי, בשתי רמות הגימור, עשיר מאוד. מידות הרכב דומות מאוד לאלו של
מאזדה 3 החדשה בתצורת 5 דלתות כאשר תא המטען הוא בנפח 417 ליטר. המתחרות המרכזיות שלה בישראל אלו הן
MG ZS של
SAIC MOTOR והשחקנית החדשה -
BYD ATTO 3
עיצוב חיצוני ותא נוסעים
לג'ילי גיאומטרי C עיצוב חיצוני נאה מאוד. מלפנים יחידות תאורה מלבניות עם פס גבות שממשיך לחיפוי מעל בתי הגלגלים הקדמיים. במרכז שוכן הלוגו של ג'ילי וסביבו אין רשת, גריל חלק ונקי בדומה לרכבי
טסלה ולמקסוס אי-יוניק 6. בצדדים כונסי אוויר גדולים ובתחתית פתח אוורור צר עם ליפ קדמי גדול. בצד הרכב הקווים אלגנטיים והשבירה היחידה של הסולידיות היא בחלון הקטן שבקורה שלישית כדי לדמות עיצוב קופה. מאחור הרכב נראה מאוד דומה להאצ'בק יפני בעיקר באזור השמשה ומתחתיה, כשלכל אורך פתח תא המטען פס לד המחבר בין שני גופי תאורת לד גדולים. תא הנוסעים של
ג'ילי מאוד הייטקי ומתקדם. הוא מלא באלמנטים עיצוביים שמייחדים את תא הנוסעים של המותג כמו למשל מדף צף שיוצא ממשענת היד ועליו בורר הילוכים בתצורת חוגה, פתחי המיזוג במרכז הקונסולה כוללים גם הם משטח שעליו כפתורים לשליטה במערכת המיזוג, מסך שמשמש כלוח מכוונים ללא מסגרת שיושב על ההגה עצמו ועוד.
רמות גימור ג'ילי גיאומטרי C
לגיאומטרי C 2 רמות גימור: PURE, PRO. בנוסף לכך לגיאומטרי C 2 סוגי הנעות שהשוני ביניהן הוא נפח הסוללה וטווח הנסיעה: 53 קוט"ש ו-70 קוט"ש. הסוללה בעלת הנפח הגדול יותר מספקת טווח נסיעה של 485 ק"מ והקטנה מספקת 359 ק"מ. ההבדל בין רמות הגימור הוא קטן מאחר והגרסה הבסיסית מאובזרת מאוד. בגרסה הבכירה תקבלו את התוספות הבאות: טעינה אלחוטית לטלפון הנייד, גג שמש פנוראמי במקום גג שמש רגיל, מושבים עם כוונון חשמלי, מצלמות חנייה היקפיות, תצוגה עלית בלוח המכוונים, תאורת אווירה ומערכת שמע של BOSE עם 8 רמקולים.
ביצועים – זהים לשתי הגרסאות:
המנוע החשמלי של ג'ילי גיאומטרי C מפיק 204 כ"ס ו-31.6 קג"מ. הנתון המכובד הזה מאיץ את המכונית ל-100 קמ"ש תוך 7.7 שניות בלבד. המהירות המרבית מוגבלת ל-150 קמ"ש. בגרסת 350 הבסיסית טווח הנסיעה עומד על 359 ק"מ מסוללה בקיבולת 53 קוט"ש. בגרסת 460, ניחשתם נכון, טווח הנסיעה הינו 485 ק"מ. לגרסה זו סוללה גדולה יותר בנפח 70 קוט"ש.
מה זה מותג ג'ילי?
חברת ג'ילי זאת יצרנית מכוניות סינית שנוסדה בשנת 1986. בשנת 2010 החברה רכשה את
מותג וולוו וחוץ ממנה היא מחזיקה בעוד מותג סיני בשם
Lync & Co שמפתחת יחד עם וולוו את הדגמים החדשים שלה. בינתיים לישראל מיובא רק דגם אחד של ג'ילי ורק בגרסה החשמלית שלו (הגיאומטרי C). מאז שהתחיל השיווק של גיאומטרי C היא הפכה למלכת מכירות בקטגורית החשמליות ועקפה את
טסלה מודל 3. הסיבה להצלחת הרכב בישראל נובעת בגלל תמורה מצוינת במחיר אטרקטיבי מאוד, מחיר גי'לי חשמלית אינו גבוה משל רכבי בנזין באותו סגמנט ובעל אותה רמת אבזור. בנוסף למותג וולוו שג'ילי רכשה מתאגיד
פורד תמורת 1.8 מיליארד דולר, ג'ילי רכשה גם את מותג מכוניות הספורט והסופר ספורט – לוטוס.