זאת החשמלית הבאה שלכם: BYD דולפין בדרך לישראל

BYD דולפין

BYD Auto Co. (ראשי תיבות של Build Your Dreams) היא יצרנית רכב סינית צעירה יחסית

שנוסדה בשנת 2003 כחברת בת של הענקית הסינית BYD Company

(שהחלה דרכה, ב-1995,כיצרנית סוללות לטלפונים ניידים).

עד מרץ 2022 BYD ייצרה גם רכבים עם מנועי בעירה פנימית אולם כיום היא מתמקדת

אך ורק בדגמים בעלי הנעה היברידית פלאג אין או חשמלית מלאה.

יבואנית BYD לישראל היא חברת "שלמה מוטורס", הנמצאת בבעלות משותפת של קבוצת שלמה

(שמחזיקה, בין היתר, גם בחברתההשכרה והליסינג הגדולה בישראל, שלמה סיקסט),

וקבוצת אלייד (בעלת צ'מפיון מוטורס, יבואנית פולקסווגן, אאודי, סיאטוסקודה).

שלמה מוטורס הוקמה במיוחד כדי להאיץ את ייבוא דגמי BYD לישראל.

המכירות החלו בסוף שנת 2022 עם שני דגמים ראשונים, ה- ATTO 3

(רכבי פנאי חשמלי קומפקטי), וטאנג (רכב פנאי חשמלי גדול). בתחילת 2023 הצטרף דגם האן

(רכב מנהלים חשמלי גדול בתצורת סדאן) ולאחרונה התבשרנו שעוד לפני סוף 2023 יגיעו לישראל

שני דגמים נוספים, ה- BYD דולפין, וה- BYDסיל (Seal, או "כלב ים" בעברית).

הדולפין היא סופר מיני מוצלחת מאוד, אותה ניתן לשייך גם לסגמנט המשפחתיות הקומפקטיות.

הגעתה לארץ היא בשורה של ממש עבור מי שמתכוונים לרכוש רכב חשמלי קטן ופרקטי לקראת סוף

2023 או במהלך 2024.

BYD דולפין
BYD דולפין (תא נוסעים)

אחות קטנה ל- Atto 3 שכבר עושה היסטוריה בישראל

BYD דולפין תהייה רק הדגם הרביעי של היצרנית הסינית המגיע לישראל אולם למעשה BYD פעילה

בארץ כבר למעלה מעשור. עד שנת 2017 חברת כלל מוטורס (בבעלות כלל תעשיות) החזיקה בזיכיון לייבא

רכבי BYD לישראל ולרומניה, לארץ הגיעו רק מספר אוטובוסים חשמליים של BYD.

בקבוצת שלמה זיהו את הפוטנציאל הבלתי מנוצל, רכשו (בשנת 2017) את כלל מוטורס

(כדי לקבל לידם את זיכיון הייבוא) ובהמשך הקימו, יחד עם קבוצת אלייד, את חברת שלמה מוטורס,

יבואנית BYD לישראל. לקראת סוף 2022 החלה שלמה מוטורס למכור בישראל שלושה דגמי רכב פרטי

חשמלי של BYD. בתוך חודשים ספורים התברר שמדובר בהצלחה כפולה, הבחירה ב- BYD

(מבין מגוון יצרני רכב חשמלי סיניים) הייתה נכונה, וכך גם הבחירה בשלושת הדגמים המסוימים הראשונים

שהגיעו לישראל (מבין כמה עשרות דגמים ש- BYD מייצרת).

בתוך כמה חודשי פעילות ספורים BYD הפכה לאחת מחמשת יצרניות הרכב הפופולאריות ביותר בישראל

(עקפה מותגים וותיקים ואהובים דוגמת סקודה, סוזוקי ומיצובישי). אבל ההישג המרשים ביותר הוא שה- ATTO 3,

רכב הפנאי הקומפקטי של BYD (מתחרה בדגמים כגון ג'ילי גיאומטרי C וה- MG ZS EV), היה לרכב הנמכר ביותר

בישראל ברבעון הראשון של 2023 (עם 5,602 מסירות), הרכב החשמלי הראשון לקטוף תואר זה.

רבים סבורים שה- BYD דולפין תשחזר הצלחה זו, בין היתר, מכיוון שבסגמנט הסופר מיני, שהיה רדום למדי בשנים

האחרונות, נרשמת לאחרונה עליה בביקוש.

 

סופר מיני שיכולה גם להיחשב משפחתית קומפקטית

את הדולפין השיקה BYD כבר ב-2021 כדגם סופר מיני שנמכר תחילה רק בסין ובעוד מספר ארצות במזרח הרחוק

(בעיקר יפן והפיליפינים).

עבור השוק האירופי פיתחה BYD גרסה שונה של הדולפין, מעט גדולה וחזקה יותר, זוהי הגרסה שתימכר בישראל

והיא בהחלט מתאימה לשמש גם כרכב משפחתי קומפקטי.

המתחרה הישירה העיקרית של הדולפין היא ה-MG4. מתחרות נוספות הן פי'גוe-208, רנו זואי, וגם אורה פאנקי קט.

תג המחיר של כל המתחרות הוא גבוה משמעותית מזה של הדולפין, פיג'ו e-208  למשל נמכרת בישראל עבור

כ-165,000 שקלים, הדולפין תעלה בין 120,000 ל-130,000 שקלים בלבד.

BYD דולפין

הדולפין בנויה על פלטפורמה זהה לזו של ה-ATTO 3 (E-Platform 3.0 של BYD).

גם הסוללה הייחודית היא מתוצרת BYD, זהה לזו ב-ATTO 3, בעלת קיבולת 60 KWh כך שטווח הנסיעה

הוא 427 קילומטרים (לעומת 420 ב-ATTO 3).

בטעינה מהירה ניתן יהיה למלא את הסוללה מ-30% ל-80% ב-29 דקות בלבד.

טעינה מלאה מרשת החשמל הביתית אורכת כ-11 שעות.

BYD דולפין מאיצה מאפס למאה ב-7 שניות, המהירות המרבית שלה מוגבלת ל-160 קמ"ש.

 

ליסינג פרטי אפשרי עבור כל דגמי BYD, כך גם עסקאות טרייד אין רכב (לאו דווקא רכב חשמלי כמובן).

בסוכנויות רכב מובילות, דוגמת קפיטל מוטורס,מוצעים מסלולי ליסינג פרטי משתלמים במיוחד עבור

מי שמעוניינים לרכוש רכב חשמלי.

עסקאות טרייד אין רכב תהיינה אפשריות גם עבור ה- BYD דולפין מרגע שתתחיל מכירת דגם מוצלח זה.

מאמרים נוספים לאותו יצרן

מתעניינים ברכב חדש?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

מעבר לקטלוג הרכבים החדשים שלנו

רכבים שיכולים לעניין אותך