וולוו
וולוו, יצרן הרכבים השבדי, יצא מיצרנית המסבים
SKF אי שם בשנות העשרים של המאה הקודמת. בין שנות השלושים לסוף שנות התשעים היה ליצרן אוטומטיבי כביר כאשר זה ייצר משאיות אוטובוסים, כלי צמ"ה, מנועי וכמו כן מכוניות נוסעים.
במהלך השנים החלה וולוו בדרך לכיוון עולם רכבי הפרימיום עם הוולוו 121 שהמשיך לסדרות 140 ו- 240 אך את הפרסום והתהילה הגדולה קיבלה וולוו עם קופה שכיכבה על המסכים בשנות השישים והשבעים.
וולוו נחשבת לחברה מהמובילות בתחום הבטיחות בכל העולם עם עשרות חידושים משלה בתחום. בשנות הארבעים היא פיתחה את כלוב הבטיחות, את חגורות הבטיחות בשנות החמישים וכמו כן במערכות מתקדמות שהיה ניתן למצוא על רכביה בתקופות מוקדמות יותר מאצל המתחרים.
בשנות התשעים, עברה
וולוו מהנעה אחורית לקדמית ושינתה בסוף שנות התשעים את הסימול של הדגמים שלה. בשנת 1999, נרכש אגף מכוניות הנוסעים של חברת וולוו על ידי
פורד כאשר זו פעלה על מנת לחזק יותר את תדמית הפרימיום של המותג והחלה ביצירת דגמי פנאי.
בימים אלו והחל משנת 2009, שייכת
וולוו לקונצרן ג'ילי אוטו הסיני (החשמלית הנמכרת בישראל -
ג'ילי גיאומטרי C)כאשר מאז שנת 2015 נמצאת וולוו בחידוש היצע הדגמים שלה כאשר זו מציגה דגמי רכבים חדשים לגמרי בין אם בתחום הסלון, הפנאי וכמו כן גרסאות סטיישן לשטח.
וולוו מציגה גם חטיבת ביצועים הנקראת פולסטאר ובזו היא עושה שימוש במרוצים. בישראל, וולוו הייתה המכונית לשרי ממשלה ובין היתר גם מסיבה זו זכתה למעמד ייחודי.
את דגמי וולוו ניתן למצוא בישראל החל משנות השישים כאשר זו מיובאת לארץ על ידי מאיר חברה למכוניות.
וולוו S60
את הדור השני ל
וולוו S60 היה ניתן להשיג עוד בשנת 2010 וזה היה באותה השנה שנחשף כאשר ניתן היה להשיגו בישראל כמו כן גם את גרסת הסטיישן של הרכב V60.
כראוי לוולוו שהינה חלוצה בתחום הבטיחות, אחד מיתרונותיו הבולטים של הדגים היה בתחום זה כאשר היה מוצע עם מערכת בלימה אוטומטית מבלי אפשרות לרכושו ללא מערכת זו (כאשר מערכת זו כמעט לא הייתה קיימת בזמן ההוא) וכמו כן המכונית מתאפיינת במערכות בטיחות אפשריות נוספות כמו בקרת סטייה מנתיב, ניטור שטחים מתים ועוד.
יש לציין שבניגוד למקובל, ה- S60 לא נבדקה במבחני ריסוק אירופאים כך שביחד עם העובדה שרכב זה הינו בעל אמצעי בטיחות רבים, הוא לא מקבל גיבוי ממשי.
ניתן להשיג את הרכב עם כמה יחידות כוח ביניהן מנועים בעלי נפח של 2.0 ליטר טורבו עם הספק של 203 כ"ס עם תיבת 6 הילוכים רובוטית דו מצמדית.
גרסת מנוע בנפח 3.0 ליטר טורבו עם הספק של 304 כ"ס עם תיבת 6 הילוכים אוטומטית פלנטרית והנעה כפולה ומאז שנת 2014 בה הוצגה ה- S60 המחודשת ניתן להשיגה עם מנועים אחרים לחלוטין.
הגרסה הבסיסית של הרכב הינה בעלת מנוע בנפח 1.6 ליטר טורבו עם 180 כ"ס ושישה הילוכים בתיבה דו מצמדית, גרסת 2.0 ליטר טורבו 245 כ"ס וכמו כן בשנת 2016 קיבל הדגם עדכון נוסף להיצע המנועים כאשר גרסת הבסיס עלתה למנוע בנפח 2.00 ליטר טורבו עם 190 כ"ס.
XC40
הקרוסאובר הקומפקטי של וולוו נקרא XC40. האמת היא שלא מדובר ברכב קטן אך ביחס לדגמים אחרים של המותג הוא הקטן ביותר. הוא משמש כפלטפורמה למגוון דגמים אחרים שמיוצרים או פותחו על ידי חברת וולוו. ביניהם ניתן למצוא את C40, 01 של לינק אנד קו ו-2 של
פולסטאר. XC40 מגיע במגוון גרסאות כאשר כבר בבסיסית הוא מאובזר ויוקרתי. הדרגה הבכירה ביותר מגיעה עם מנוע פלאג אין היבריד חסכוני ובמיוחד או בגרסה חשמלית לחלוטין.
XC60
מדובר בדגם הביניים של רכבי SUV מבית וולוו. זה למעשה גם הדגם הנמכר ביותר של המותג בישראל. הוא מציע ממדים נדיבים מאוד, תא נוסעים יוקרתי ועיצוב חיצוני מודרני אך אלגנטי. בגרסה הבכירה המנוע מייצר מעל ל-450 כ"ס ולמרות משקל של 2.1 טון היא מאיצה ל-100 קמ"ש תוך פחות מ-5 שניות (לפי נתוני יצרן).
במבחן שערכנו בקפיטל מוטורס השגנו תוצאה מעט פחות טובה בתאוצה ל-100 קמ"ש.