רכב חשמלי סיני חדש במיוחד לאימהות: ארקפוקס קאולה

רכב חשמלי סיני חדש במיוחד לאימהות

תעשיית הרכב הממשלתית של בייג'ינג (או בקיצור – BAIC) חשפה רכב חדש בסגמנט מקורי וראשון מסוגו שנקרא SPV – ראשי תיבות של רכב הורות חכם (Smart Parenting Vehicle). זהו לא עוד סתם רכב חשמלי סיני, היצרנית טוענת שהרכב מעוצב ומתוכנן במדויק לאימהות וילדיהן. המחיר של הרכב בסין מתחיל ב-70,000 שקלים וכבר בהשקה הוזמנו כ-5,000 יחידות.

עיצוב הקאולה

הקאולה של BAIC למעשה נמצאת תחת תת מותג של רכבים חשמליים שנקרא ארקפוקס (ArcFox). העיצוב החיצוני של קאולה מסגיר את זה שלא מדובר ברכב סיני יוקרתי אלה רכב עממי שאמור להימכר במספרים גבוהים. אין אף קו חד או אגרסיבי במכונית וזה כולל גם את יחידות התאורה המעוגלות מלפנים ומאחור. חזית המכונית מעוצבת בצורת חיוך אנושי. לנו זה מזכיר מעט את פולקסווגן ID.Buzz. גם בתוך הרכב כל הקווים מעוגלים ומשויפים. התחושה היא מאוד מרווחת ומזמינה ואכן נראה שחשבו על ילדים בעיצוב תא הנוסעים של הקאולה.

רכב חשמלי סיני
. התחושה היא מאוד מרווחת ומזמינה ואכן נראה שחשבו על ילדים בעיצוב תא הנוסעים

SPV או MPV?

את סגמנט הרכבים MPV אנחנו מכירים עוד משנות ה-90 עם דגמים כמו מאזדה MPV, סיטרואן C4 פיקאסו ומיצובישי גראנדיס. אלה רכבים משפחתיים גדולים בתצורת מיני וואן עם 5 מקומות ישיבה למבוגרים ו-2 נוספים קטנים יותר עבור ילדים (סה"כ 7 מושבים). בקאולה אין 7 מושבים למרות שגם היא נראית בדיוק כמו כל מיני וואן משפחתי. למעשה, מדובר ברכב עם 4 מושבים בלבד. 2 מושבים מלפנים ו-2 מאחור כאשר כל מושב הוא נפרד עם כוונון, קונסולה שמפרידה ביניהם ושולחן נשלף.

רכב חשמלי סיני
מדובר ברכב עם 4 מושבים בלבד. 2 מושבים מלפנים ו-2 מאחור

מצלמות, טיהור אוויר ונוחות

BAIC מספרת שיש המון דברים מיוחדים שהופכים את הקאולה לרכב סיני חשמלי נוח במיוחד עבור אימהות. הנה כמה מהם:
מושב תינוק – ארקפוקס וחברת Goodbaby פיתחו יחד מושב תינוק בטיחותי מאוד אשר מתכוונן אלקטרונית וניתן להעביר אותו למצב שכיבה בלחיצת כפתור כדי להרדים את התינוק.
קרני UV – כאשר חיישני המכונית מזהים שאין אף אחד ברכב נדלקות נורות UV לסינון בקטריות וחיידקים בחלל הרכב.
דלתות הזזה – הדלתות מאחור אלה דלתות הזזה גדולות ורחבות לגישה נוחה יותר בהושבת הילדים.
מצלמה – במסך המרכזי ניתן לצפות במה שמתרחש במושבים האחוריים. כך אין צורך להסתכן ולסובב את הראש בכל פעם במהלך הנהיגה.
מיזוג אוויר אנטי בקטריאלי – מערכת בקרת האקלים מכילה מסננים משופרים לסינון אבק וחלקיקים.

רכב סיני יוקרתי
במסך המרכזי ניתן לצפות במה שמתרחש במושבים האחוריים

הספק של 120 קילוואט

למרות שמדובר ברכב המיועד לאימהות, רכב חשמלי סיני צפוי להיות זריז. לקאולה יש מנוע חשמלי שמפיק 163 כוח סוס והמהירות המקסימלית מוגבלת ל-160 קמ"ש. לא פורסמו זמני תאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש. ברצפת המכונית יש סוללת LFP בטכנולוגיה מתקדמת של חברת CATL בקיבולת של 58 קוט"ש. לפי התקן הסיני, טווח הנסיעה המרבי בין טעינות הוא 500 ק"מ.

רכב סיני חשמלי
לקאולה יש מנוע חשמלי שמפיק 163 כוח סוס והמהירות המקסימלית מוגבלת ל-160 קמ"ש

מולטימדיה

חברת הטלפונים וואווי עובדת בשיתוף פעולה עם BAIC והיא גם האחראית על מערכות המולטימדיה במכונית. רכב חשמלי סיני תמיד מקבל את מלוא האבזור וכך גם בקאולה. היא מצוידת בלוח מחוונים דיגיטלי לנהג (או במקרה הזה – לנהגת), מסך מולטימדיה מרכזי גדול עם GPS, שליטה קולית ו-TOUCHPAD לנוסע מאחור לשליטה על בקרת האקלים והסאונד. כמו כן, גג שמש פנוראמי כלול כסטנדרט יחד עם חיישני גשם וחיישני תאורה.

רכב סיני חשמלי
גג שמש פנוראמי כלול כסטנדרט יחד עם חיישני גשם וחיישני תאורה

מתי בישראל?

רכב חשמלי סיני מגיע בדרך כלל כשנתיים לאחר ההשקה שלו לישראל, כשמדובר בדגם ויצרן חדש שעוד לא מכר רכבים בארץ. השוק הישראלי תואם את האירופי ולכן כל דגם שמגיע לאירופה כמעט בטוח שיגיע תוך זמן קצר גם לישראל. כעת המכירות של הקאולה מתקיימות אך ורק בסין ולהערכתנו ייקח כשנה וחצי עד שנתיים עד שהרכב ישווק באירופה וכן גם בישראל.

מאמרים נוספים לאותו יצרן

מתעניינים ברכב חדש?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

מעבר לקטלוג הרכבים החדשים שלנו

רכבים שיכולים לעניין אותך