טעינת רכב חשמלי: כל התשובות לכל השאלות

קיה נירו פלאג אין החדשה

רכבים חשמליים לא עושים שימוש בדלק כלל, וזה בהחלט אומר שאם אתם מתכוונים לרכוש רכב חשמלי – הביקורים שלכם בתחנות דלק בכבישי הארץ יופחתו לכאלה לטובת רכישת קפה או ממתקים לדרך בלבד. אבל, רגע לפני שאתם בוחרים לרכוש את הרכב הבא שלכם, שיהיה חשמלי – האם אתם מבינים לאשורו את מנגנון הטעינה של רכב חשמלי, ויודעים מה יידרש מכם על מנת לטעון את הרכב החדש? האם אתם יודעים מה המחיר של טעינת רכב בחשמל, ואיפה תוכלו לטעון את הרכב החשמלי החדש שלכם?


הצוות של קפיטל מוטורס כאן, עם כל התשובות בנוגע לטעינת רכב חשמלי בישראל, נכון לשנת 2024. וזה הזמן להזכיר: קפיטל מוטורס מציעים את קטלוג הרכבים הגדול בישראל, ומגוון נרחב וגמיש של אפשרויות מימון לרכישת רכב. בין אם אתם מחפשים רכב חשמלי או אחר – צרו איתנו קשר ונשמח ללוות אתכם בדרך לרכב הבא שלכם!

 

מה זה אומר, טעינת רכב חשמלי?

רכב חשמלי הוא רכב בעל מנוע שמופעל בחשמל. אם רכב בעל מנוע בעירה פנימית מקבל את האנרגיה לה הוא זקוק להפעלתו משריפה של דלק – רכב חשמלי מקבל את האנרגיה הדרושה להפעלתו באמצעות סוללה האוגרת חשמל. כמו כל סוללה או מצבר, גם הסוללה של הרכב החשמלי מתרוקנת עם השימוש בה – וניתן להטעין אותה. סוללות של רכבים חשמליים היום מגיעות בקיבולת שנעה בין KWH40 ל – KWH100 בדגמי הבוטיק, כאשר נפח הסוללה ומהירות ההטענה שלה משתנים על פי נתוני הייצור (ומאפיינים נוספים שגם הם משפיעים על קצב הטעינה, כמו ההספק של עמדת הטעינה שאתם מגיעים אליה, סוג הכבל המשמש לטעינה, רמת הטעינה הנוכחית בסוללה, ואפילו מזג האוויר). טעינה של רכב חשמלי מבוצעת בקלות רבה: הרכב החשמלי מגיע עם שקע טעינה, אליו מתחבר כבל חשמלי מתאים שבקצהו השני הוא מחובר לעמדת טעינה ולמקור חשמל. בדרך כלל, הפתרון הנוח ביותר עבור טעינת רכב חשמלי היא בהתקנת עמדת טעינה חשמלית בחניה הפרטית, אם כי יש גם פתרונות לטעינת רכב חשמלי במרחבים ציבוריים, בחניונים של מרכזי קניות, ובדרכים.

האם טעינת רכב חשמלי בבית היא אפשרית?

עקרונית, אפשר בהחלט לטעון את הרכב החשמלי בעזרת כבל חשמלי פשוט שמגיע עם הרכב, והמתחבר לכל שקע חשמל. ביחד עם זאת, חשוב לדעת כי טעינה כזו של הרכב היא טעינה מסוג AC, בזרם חילופין (ולא טעינה מהירה בזרם ישר, DC). על פי הנחיות חברת החשמל טעינה ביתית צריכה להיות מוגבלת ל – 10 אמפר לכל היותר, מה שמאפשר הספק מרבי של KWH2.3 לטעינה. בקצב כזה, טעינת הסוללה במלואה תארך 8 שעות ויותר. ההנחיות של חברת החשמל גם מגבילות טעינת רכב חשמלי לשעתיים לכל היותר.
לסיכום, טעינת רכב חשמלי ישירות משקע ביתי וללא עמדת טעינה מתאימה אינה מומלצת כפתרון קבע, כמו גם אינה עומדת בהנחיות חברת החשמל. הפתרון המומלץ הוא התקנת עמדת טעינה בהספקים גבוהים יותר בחניית הרכב.

 

מה ההבדל בין עמדות טעינה ביתיות וציבוריות?

עמדות טעינה מאפשרות טעינה בהספקים ומהירויות שונות, כאשר הרכב שלכם ייטען במהירות המרבית בין 20% ל – 80%, ולאחר מכן קצב הטעינה יפחת. עמדות טעינה העושות שימוש בזרם חילופין (AC) הן עמדות טעינה איטיות יותר, בהספקים של עד KWH30 בדרך כלל. עמדות טעינה ציבוריות הן עמדות טעינה מהירות, הן משתמשות בזרם ישיר (DC) ומאפשרות טעינה במהירות של KWH130 ויותר.

אורה פאנקי קאט החדשה
עמדות טעינה העושות שימוש בזרם חילופין (AC) הן עמדות טעינה איטיות יותר

כמה זמן ייקח לטעון את הרכב החשמלי שלי?

כאמור, זמן הטעינה של הרכב משתנה – על פי נפח הסוללה ומצבה, שיעור הטעינה שלה בתחילת הטעינה, סוג ומצב הכבל החשמלי המשמש לטעינה, מאפייני עמדת הטעינה וההספק שלה, ומשתנים חיצוניים נוספים שמשפיעים באופן מינורי. היום, מרבית הרכבים החשמליים מבטיחים טעינה של 20% – 80% בתוך פחות משעה, וזה נכון – בעמדות של הטענה מהירה (DC). בעמדות טעינה ביתיות, טעינה כזו עשויה לארוך 8 שעות ויותר. עמדות טעינה מהירה הן יקרות, ופחות מתאימות בדרך כלל עבור בתים פרטיים – אבל ניתן למצוא כאלה ולהשתמש בהן בתשלום במרכזים מסחריים ובאזורים ציבוריים. בישראל, אפליקציית משרד האנרגיה מספקת פריסה מלאה של עמדות טעינה ציבוריות לרכבים חשמליים – אין ספק, כי נושא זה ראוי שישתפר במדינת ישראל, עם התקנת מספר רב יותר של עמדות טעינה ברחבי הארץ.

ג'ילי גיאומטרי c החדשה
בישראל, אפליקציית משרד האנרגיה מספקת פריסה מלאה של עמדות טעינה ציבוריות לרכבים חשמליים

היכן ממוקמות בארץ עמדות טעינה חשמלית לרכב שלי?

ניתן להתקין עמדת טעינה פרטית (כאמור, בדרך כלל מסוג AC) בחניית הרכב שלכם. אם מדובר בבניין משותף, קיימות הנחיות שיאפשרו לכם להתקין עמדת טעינה משלכם, או שאפשר לקדם תהליך של התקנת עמדות טעינה מהירות ציבוריות, לשימוש הדיירים בעלי הרכבים החשמליים. עמדת טעינה פרטית בבית, המספקת טעינת AC טוענת את הרכב בדרך כלל בהספק מרבי של KWH30. עמדות טעינה מהירה (DC) יספקו KWH130 ויותר – אולם מהירות הטעינה תקבע גם על ידי איכות הכבל המשמש לטעינה ויכולת הטעינה של הסוללה. אפליקציות טעינת רכב חשמלי, למשל זו של משרד האנרגיה, תסייע למצוא עמדת טעינה בקרבת מקום.

 

מה המחיר של טעינת רכב חשמלי?

המחירים לטעינה מלאה של סוללת הרכב החשמלי שלכם משתנים, כמובן, לפי קיבולת הסוללה, איכות עמדת ההטענה ועוד משתנים. מקובל להניח כי הטענת סוללת רכב חשמלי בעמדת הטענה ביתית איכותית תעלה בין 20 ל – 50 ₪, וכי ברכב חשמלי קומפקטי העלות לקילומטר נסיעה היא כ – 10 אגורות, לעומת 40-50 אגורות ברכב בעל מנוע בעירה פנימית.

יונדאי קונה החדשה
הטענה ביתית איכותית תעלה בין 20 ל – 50 ₪

מחפשים את הרכב החשמלי הבא שלכם? קפיטל מוטורס ישמחו לעזור!

קפיטל מוטורס – סוכנות הרכב המובילה בישראל, מציעה ליווי בבחירה וברכישה של רכבים חדשים. שיתוף פעולה עם יבואני הרכב המובילים, אפשרות לרכב יד 1 עם 0 ק"מ, וצוות פיננסי שאמון על איתור הצעת מימון שתתאים לכם במיוחד – כל אלה ועוד הרבה, יעמדו לרשותכם בתהליך החיפוש של הרכב הבא שלכם. פנו אלינו כעת ונחזור אליכם בהקדם!

מאמרים נוספים לאותו יצרן

מתעניינים ברכב חדש?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

מעבר לקטלוג הרכבים החדשים שלנו

רכבים שיכולים לעניין אותך