קרוסאובר בעל שיק צרפתי, הנעה חשמלית ותא נוסעים יוקרתי – DS 3 E-tense. SUV חשמלי קומפקטי עם מנוע בהספק של 136 כוח סוס, טווח נסיעה של 317 ק"מ ואבזור בטיחותי עשיר.
עיצוב אומנותי
חברת DS היא מותג היוקרה של סיטרואן מבית תאגיד סטלנטיס. המותג מתמחה בעיצוב מרשים ויוצא דופן בכל הדגמים שלו. DS 3 הוא הקרסאובר הקומפקטי של המותג והעיצוב שלו נחשב למיוחד מאוד בקטגוריה של רכבי יוקרה. אין קו אחד משעמם בעיצוב החיצוני ומכל זווית ניתן למצוא אלמנטים עיצוביים מעניינים. בחזית יש גריל ענק דומה לזה של
אאודי אבל עם רשת מצופה כרום נוצצת. יחידות התאורה מחודדות ובתוך פנסי הלד אפשר לראות צורות שונות שיוצרות חתימת אור ייחודית שממשיכה גם לצידי הגריל עם קימורים בצורת בומרנג. מהצד של הרכב ניתן לראות קו חלונות המזוהה עם המותג כאשר החלון האחורי מופרד מהקדמי ומתחבר בצורה חלקה ונקייה לשמשה האחורית. מאחור יחידות התאורה צרות וכונסי אוויר אטומים מצידי הרכב מדגישים את המראה הספורטיבי. אהבנו במיוחד גם את הצורה הייחודית של חישוקי הגלגלים הגדולים שמתאימים בצורה מושלמת לעיצוב הכללי של DS 3 חשמלית.
תא נוסעים בהשראת לואי ויטון
את תא הנוסעים של DS 3 E-Tense אי אפשר להשוות לאף תא נוסעים אחר. צורות המעוינים שחוזרות על עצמן על ריפוד מושבי העור ועל הדשבורד מסגירות את ההשראה שנלקחה מסגנון התפירה של מותג בגדי היוקרה "לואי ויטון". כמו כן פתחי המיזוג מוטמעים בדלתות עצמן כדי ליצור זרימה בקווי המתאר של הדשבורד אל הדלתות. המסך המרכזי של DS 3 בגודל 10.3 אינץ' הוא תומך בקישוריות אדרואיד אוטו ואפל קארפליי. מתחתיו כפתורי שליטה וגם הם מסודרים בצורות מעוינים ובקונסולה המרכזית יש משטח טעינה אלחוטית לטלפון, כפתור בלם היד, בורר הילוכים אלקטרוני שכבר פגשנו ברכבים חשמליים אחרים של סיטרואן כמו ה-
C4X ועבור הנהג יש לוח מחוונים דיגיטלי ותצוגה עילית וירטואלית כדי שלא יהיה צורך להוריד את העיניים מהכביש.
מנוע וסוללה
DS 3 CrossBack חשמלי משתמש בפלטפורמה המוכרת של מותג סטלנטיס עליו בנויות גם פיג'ו 2008 חשמלית,
ג'יפ אוונג'ר חשמלי ואופל מוקה חשמלית. מתחת לרצפת המכונית יש סוללה בקיבולת של 50 קוט"ש שמאפשרת טווח נסיעה מרבי של 317 קילומטרים. הסוללה מזינה מנוע חשמלי הנמצא מלפנים בהספק של 136 כוח סוס ו-26 קג"מ. נתונים אלו מזנקים את DS 3 למהירות של 100 קמ"ש תוך 9 שניות. לשליטה על החיסכון בסוללה אל מול ביצועים יש מצבי נהגים משתנים לבחירת הנהג: נורמל, ספורט ואקו. למעשה נתונים אלה דומים מאוד לביצועים של DS 3 בגרסת הבנזין עם מנוע 1.2 ליטר טורבו. אבל הגרסה החשמלית מאיצה מהר יותר בחצי שניה בזכות הספק גבוה יותר ב-6 כוח סוס.
שימושיות
חווית הנהיגה ב- DS 3 E-tenseמצוינת בזכות היגוי מדויק (למרות שקצת חסר פידבק מהגלגלים) ומתלים שיודעים לעמוד בכל משימה ללא דופי כפי שמקובל בחברת סיטרואן. המידות הקומפקטיות של DS3 חשמלי מותאמות במיוחד לעיר כאשר נפח תא המטען עומד על 350 ליטרים ויש לא מעט מקום ומרווח לנוסעים מאחור. כמו כן, DS3 מאובזרת במערכות בטיחות מתקדמות וזה כולל בלימה אוטונומית במצבי חירום, התרעה על סטייה מנתיב, אורות גבוהים אוטומטיים והתרעה על עייפות נהג.
חוות דעת
DS 3 CrossBack הוא רכב חשמלי איכותי, יוקרתי ומעוצב כפי שאף יצרנית אחרת יודעת לעצב. אך אם לשים בצד את הסטייל המדהים ורמת האבזור, אין לו תכונות של רכב יוקרה. המנוע החשמלי מרגיש מיושן וחלש ביחס למה שרכבים חשמליים זולים יותר יודעים להציע וכן גם הסוללה הקטנה אינה מספקת את טווח הנסיעה שהיינו מצפים לו ברכב חשמלי מודרני. אם להשוות את DS3 ל
רכבי יוקרה אירופאים אחרים (אאודי, ב.מ.וו, מרצדס,
אלפא רומיאו, קופרה), אין לו כל כך מתחרים מכיוון שמותגי היוקרה האחרים מייצרים רק רכבים חשמליים יקרים וגדולים בהרבה. מצד שני, אם לבחון מולו דגמי רכבים חדשים המגיעים אלינו מסין, הוא נופל מהם בכל נתון טכני. אבל, כפי שכבר ציינו, מדובר ברכב בעל מראה ותחושה שאף רכב אחר יכול לתת.