מכונית על אקזוטית בעלת מנוע V8 מרכזי, 0 ל-100 תוך 2.9 שניות ודיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה – שברולט קורבט סטינגריי C8 החדשה. מכונת מסלול מפנקת ומאובזרת במחיר תחרותי.
ביצועי נהיגה
המנוע עבר למרכז המכונית ו
שברולט נדרשו לפתח פלטפורמה חדשה לחלוטין. מכונית שהייתה לאורך 7 דורות בעלת מנוע קדמי ונחשבה למכונית ספורט אמריקאית טהורה. כעת היא מזכירה יותר מכונית על איטלקית כמו פרארי או
למבורגיני. אך מלבד מיקום המנוע ושדרוגים טכנולוגיים קלים בתאם לשנת 2020 (שנת השקת הדור החדש) הכל נשאר נאמן למסורת. במרכז, בין הגלגלים האחוריים לבין תא הנוסעים מסתתר מנוע אטמוספרי בנפח 6.2 ליטר. המנוע מייצר הספק של 490 כוח סוס והוא מתחבר אל הגלגלים האחוריים דרך תיבת 8 הילוכים אוטומטית-רובוטית כפולת מצמדים. חוץ ממיקום המנוע, כדי לספק חווית נהיגה מרשימה אף יותר, הדיפרנציאל האחורי מוגבל החלקה. בנוסף לכך שברולט קורבט מאובזרת בבלמים של ברמבו ומערכת בקרת שיכוך מגנטית המסייעת למתלים האדפטיביים. כדי שאף אחד לא יוכל לפספס את הקורבט בכביש, מאחור, מציצים 4 פתחי פליטה בעלי סאונד מיוחד כחלק מחבילת Z51.
טכנולוגיה ופינוקים
שברולט קורבט C8 מותאמת גם עבור טיולים ארוכי בסופי השבוע ואף לנסיעה יומיומית למי שמעוניין בכך. כדי לעמוד בסטנדרטים של הלקוח, ל
שברולט קורבט יש שפע של אבזור כדי לשדרך את חוויית הנסיעה. הקורבט מאובזרת עם 14 רמקולים של מותג BOSE לסאונד באיכות פנומנאלית, התנעה מרחוק, זיכרונות להגה, למושב הנהג ולמראות, חימום להגה, מצלמות חנייה היקפיות, חיישני גשם, חיישני תאורה, בקרת אקלים דיגיטלית מפוצלת ל-2 אזורים, משטח טעינה אלחוטי לטלפון הנייד ומסך מולטימדיה בגודל 8 אינץ' תומך באנדרואיד אוטו ואפל קאר פליי.
חוות דעת
אין ספק שמדובר במכונית על מסובבת ראשים ומהנה מאוד לנהיגה. אך חוסר הניסיון של המותג בייצור רכבים בעלי מנוע מרכזי והיעדר טכנולוגיות נהיגה מתקדמות כמו למשל הנעת 4X4 הופכות את שברולט קורבט C8 למעט פחות מיוחדת ביחס למתחרות מאיטליה. בדורות הקודמים זאת הייתה מכונית GT אמריקאית יפיפייה ומבוקשת מאוד. גם עכשיו היא כזאת אבל כשהיא קפצה למים של הגדולים, היא נמצאת מעט מאחורי יריבות דומות בסגמנט. כדי לשכנע לרכוש את הקורבט החדשה היא מוצעת במחיר תחרותי מאוד ביחס לרכבים באותו סגמנט ומאובזרת מאוד כסטנדרט ללא תוספת תשלום. זה מה שגורם לנו לאהוב אותה כל כך וזה גם מה שהופך אותה לאחת ממכוניות העל הנמכרות בישראל.
המורשת של קורבט
הדור הראשון של שברולט קורבט הוצג בשנת 1953. זאת הייתה מכונית פורצת דרך עבור השוק האמריקאי מכיוון שהייתה למעשה מכונית ספורט רודסטר (2 מושבים וגג נפתח) הראשונה שיוצרה ביבשת. היה בא את כל הפינוקים שניתן לבקש במכונית יוקרה באותה תקופה כמו מושבי עור, צמיגים בצבע לבן, עיטורי כרום, רדיו ועוד. אך מנגד, היא הייתה קלה וזריזה כמו רכבי הספורט האירופאים. עבור כל דור שהגיע לאחר מכן, היא הציגה שדרוגים בעיצוב יוצא דופן. מאז ומעולם קורבט נמכרה עם מנועי V8 עתירי נפח והנעה אחורית. בשנת 2020 בשברולט החליטו לשנות את מיקום המנוע ולהפוך אותה ממכונית ספורט למכונית העל "העממית" הראשונה.