שברולט קורבט החדשה: היברידית בהנעה 4X4

שברולט קורבט החדשה

שברולט חשפה את קורבט "E-Ray" עם הנעה לכל ארבעת הגלגלים, יחידת הנעה מחושמלת ונתון תאוצה

מדהים של 0-100 קמ"ש תוך 2.5 שניות בלבד. שברולט קורבט החדשה מעולם לא הייתה עוצמתית כל כך.

 

שברולט קורבט החדשה

שברולט כבר שברו את המוסכמות עם הדור הנוכחי אשר מכיל את המנוע במרכז השלדה ולא מלפנים כפי שהיה מאז 1953.

אך היא לא מסתפקת רק בזה, שברולט קורבט החדשה קיבלה מנוע היברידי, הנעה לכל ארבעת הגלגלים ושם מיוחד כמחווה

לדור השני (Stingray) שנקרא E-Ray.

מנוע וביצועים

החלק המעניין הוא כמובן המנוע ההיברידי החדש. מדובר במנוע הבנזין הוותיק והמוכר, V8 אטמוספרי, בנפח 6.2 ל' (סמול בלוק)

המונח במרכז הרכב. המנוע מחובר לגיר רובוטי כפול מצמדים עם 8 הילוכים וחיבור ישיר לגלגלים האחוריים בלבד.

המנוע החשמלי נמצא על הסרן הקדמי. איפה נשאר מקום לסוללה אתם שואלים?

היא ממוקמת בין מושב הנהג למושב הנוסע מתחת לרצפת הרכב. לסוללה נפח של 1.9 קוט"ש עבור המנוע החשמלי ומתקבל הספק

של 160 כוחות סוס ללא שימוש במנוע הבנזין. יחד שני המנועים מספקים מומנט אדיר והספק מרבי של 655 כ"ס.

דבר נוסף שחשוב לציין הוא שאין השהיית כוח מפני שמנוע הבנזין אינו משתמש בטורבו ולכן בהורדת הילוך הכוח מתפרץ באופן מיידי.

גם המנוע החשמלי של שברולט קורבט החדשה מספק את מלוא המומנט בכל רגע נתון. בזכות כך, מתקבל נתון תאוצה מטורף של 2.5 שניות עד ל-100 קמ"ש

וסגירת רבע מייל תוך 10.5 שניות בלבד. לשם השוואה, Porsche 911 GT2 RS  סוגרת רבע מייל (400 מטר) ב-10.3 שניות.

שברולט קורבט החדשה
שברולט קורבט (E-Ray) – תא נוסעים

מצבי נהיגה

בגלל שמערכת ההנעה היא AWD (הנעה לכל הגלגלים), יש מערכת המותקנת בחזית הרכב לזיהוי תוואי שטח אשר מסוגלת לזהות

את תנאי הכביש והיא יודעת ללמוד את סגנון הנהיגה של הנהג ובהתאם לכך לבצע חלוקת עוצמה בין הסרנים.

כך משתפרת גם אחיזת הכביש ובהחלט אפשר ליהנות עם שברולט קורבט החדשה במסלול סגור מבלי לאבד אחיזה או חלילה

לגלוש עם הישבן של המכונית לתוך העץ הקרוב. שברולט קורבט החדשה מצוידת ב-6 מצבי נהיגה לבחירת הנהג וזה כולל

כמובן מצב לנהיגת מסלול. כמו כן יש גם מצב 100% חשמלי שניתן להשתמש בו עד למהירות של 70 קמ"ש.

 

מחיר

עברו 70 שנה מאז הקורבט הראשונה ולא בוצע אף שינוי משמעותי במנוע בכל הדורות. כעת שברולט מתכוננת לעידן הרכבים

החשמליים ועם הדור הנוכחי לא רק שהיא החליפה את המיקום של המנוע והזיזה אותו לחלק האחורי, היא גם הוסיפה לו מנוע חשמלי,

כדי להרגיל את הלקוחות בצעדים קטנים לפני הדור הבא, שככל הנראה יהיה 100% חשמלי.

המכירה של דגם E-Ray תתחיל מאוחר יותר השנה, רק בארה"ב, החל מ-104,295$ לפני מיסים ותוספות אבזור.

עוד לא ידוע אם ומתי תגיע לארצנו. מכונית הספורט היחידה שהיצרנית מוכרת היום בישראל זאת שברולט קאמרו.

מאמרים נוספים לאותו יצרן

מתעניינים ברכב חדש?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

מעבר לקטלוג הרכבים החדשים שלנו