פלאג אין הייבריד מאת למבורגיני: Revuelto HPEV

למבורגיני Revuelto HPEV

ב- 29/3/2023, כחודש וחצי לפני יום ההולדת ה-60 הרשמי של החברה, חשפה למבורגיני את ספינת הדגל

החדשה שלה, ה- Revuelto HPEV, אשר עד אז הייתה מוכרת רק בשם הקוד שלה, LB744.

כמיטב המסורת של יצרנית רכבי העל האיטלקית, הדגם החדש קיבל את שמו משור שלחם בזירות מלחמות השוורים

בספרד, והפך לאגדה (עובדה, עדיין מספרים עליו כיום למרות שהוא חי בשנות השמונים של המאה ה-19).

ואחרי הכל, בלוגו המוכר של יצרנית מכוניות הבוטיק, מופיע שור.

 

ה- Revuelto("מוטרף", בתרגום מספרדית) היא היורשת של ה- Avendator שיוצרה בין 2011 ל- 2022,

כאשר היא עצמה הייתה היורשת של ה–Murcielago, שיוצרה בין השנים 2001 עד 2010.

ה- Revuelto היא לא רק ספינת דגל חדשה אלא גם הדגם הראשון של החברה המצויד במערכת הנעה פלאג אין היברידית.

ראשי התיבות HPEV מקורן בכינוי High Performance Electrified Vehicle ואין לבלבל אותן עם ראשי התיבות

PHEV (Plug In Hybrid Electric Vehicle) המוכרים לנו מדגמי פלאג אין רגילים, שאינם "רכבי על".

 למבורגיני Revuelto HPEV

עוצמה משולבת של 1001 כוחות סוס

כפי שניתן לצפות מרכב על של למבורגיני, מתחת למכסה המנוע (הממוקם מאחור), תמצאו מנוע בנזין עצמתי.

מדובר במנוע V-12 בנפח 6.5 ליטר ובעל הספק של 814 כוחות סוס, דור חדש של המנוע בו הייתה

מצוידת ה- Avendator, גם הוא V-12 בנפח 6.5 ליטר אך מפיק "רק" 740 כוחות סוס.

שלא כמו בספינת הדגל הקודמת, הפעם אל מנוע הבנזין העוצמתי חוברים שלושה מנועים חשמליים המפיקים,

יחדיו, 187 כוחות סוס. התוצאה היא עוצמה משולבת אגדית של 1001 כוחות סוס שפירושם האצה מאפס למאה

ב-2.5 שניות, מאפס למאתיים ב-7 שניות, ומהירות מקסימלית של 350 קמ"ש.

 

ב- Revuelto נעשה שימוש נרחב בסיבי פחמן. רוב המרכב ומעטפת הרכב עשויים מחומר מתקדם זה, כמו גם חלק מהמבנה הפנימי.

דלתות ה"מספריים" (scissor doors) האייקוניות (נפתחות החוצה ולמעלה בו זמנית, על ציר קדמי בודד) עשויות אלומיניום.

השימוש בחומרים קלים מאפשר משקל עצמי כולל של 1,772 ק"ג בלבד.

 

חיסכון בדלק אינו הסיבה לבחירה במערכת הנעה היברידית פלאג אין

ברכבים היברידיים פלאג אין קונבנציונאליים שילוב של הנעה בדלק והנעה בחשמל נעשה במטרה להשיג חיסכון בדלק והפחתת זיהום אוויר.

רכבים כאלה מסוגלים, בין היתר, לנסיעה בת כמה עשרות קילומטרים (לעיתים קרובות למעלה מ-100 קילומטרים) בכוח חשמל בלבד.

ברכבי על היברידיים פלאג אין, דוגמת ה- Revuelto HPEV של למבורגיני, הסיפור שונה.

תוספת ההנעה החשמלית נועדה להגברת עוצמה, אין עניין רב בחיסכון בדלק, ואיש אינו מצפה לטווח נסיעה חשמלי שימושי.

עדיין לא התפרסמו נתונים אודות צריכת הדלק של ה- Revuelto, היא כנראה דומה לצריכת הדלק של קודמתה, ה- Avendator,

שטורפת בנזין בקצב של ליטר לכל 5.6 קילומטרים.

הסוללה של ה- Revueltoהיא זעירה, 3.8 קילוואט שעה, ומאפשרת טווח נסיעה מצומצם מאוד על חשמל בלבד, רק 10 קילומטרים.

מבחינת פליטת פחמן, ה- Revuelto תהיה ירוקה יותר מה- Avendator, עם הפחתה של 30%.

 למבורגיני Revuelto HPEV
למבורגיני Revuelto HPEV (תא נהג)

והמחיר?

כמו עבור תכשיטים יקרים מאוד וחפצי אמנות שנמכרים במיליונים, אם אתם צריך לשאול כמה עולה Revuelto חדשה סימן שהמחיר

שלה גבוה מדי עבורכם. השמועות אומרות שתג המחיר שלRevuelto חדשה יהיה, באירופה, כחצי מיליון אירו (כשני מיליון שקלים).

אולם התאמה אישית, עניין מהותי בעת רכישת רכב יוקרתי במיוחד, עשויה לגרום למחיר בפועל להאמיר עד כדי פי שתיים.

 

אפשר לתהות מדוע למבורגיני מאמצת רק עתה, לראשונה, מערכת הנעה היברידיות פלאג אין.

חשוב לזכור שהיא מייצרת עבור קהל לקוחות שונה לחלוטין ממי שרוכשים קיה נירו פלאג אין, סקודה אוקטביה פלאג אין,

או אפילו פורשה קאייןE-Hybrid.

ישנן חברות המייצרות רכבי ספורט היברידיים פלאג אין או אפילו חשמליים מלאים

(ה-TaycanTurbu S של פורשה למשל, או האאודי RS e-Tron GT), אבל, לעת עתה, רכבי העל הספורטיביים עדיין מונעים

בבנזין, כך, למשל, פרארי 296 GTB, מזרטי MC20, אאודי R8, פורשה 911, מקלארןארטורה, שברולט Corvette C8 ועוד.

הבחירה במערכת הנעה היברידית עבור ספינת הדגל החדשה של למבורגיניאינה מובנת מאליה ובחברה אומרים שרכב העל החשמלי

המלא הראשון שלה יושק, כפי הנראה, רק ב-2028.

מאמרים נוספים לאותו יצרן

מתעניינים ברכב חדש?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

מעבר לקטלוג הרכבים החדשים שלנו

רכבים שיכולים לעניין אותך