היא מגיעה עם מערכת מתלים אדפטיביים לנהיגה ספורטיבית כסטנדרט, יש לה שפע של אבזור יוקרתי והעיצוב שלה מדגיש את האופי האגרסיבי שלה – קופרה פורמנטור החדשה. רכב SUV שבנוי לביצועים ובעל חווית נהיגה מרגשת שקשה למצוא היום בדגמים אחרים בקטגוריה.
על מותג קופרה
קופרה (Cupra) זה ראשי תיבות של Cup Racing (מרוץ אליפות). השם מגיע מעולמות מרוצי המכוניות ובעיקר ממרוצי ראלי. קופרה הייתה חטיבת הספורט של
חברת סיאט וזאת הפכה את דגמי סיאט, כמו סיאט איביזה וסיאט לאון, למכוניות מרוץ שהביאו שלל ניצחונות לקבוצת הראלי של היצרנית. לאחר שחברת סיאט נרכשה על ידי קבוצת פולקסוואגן בשנות ה-90, קופרה הייתה שם המותג של מכוניות הקיצון של היצרנית. היא הייתה מקבילה ל-AMG של מרצדס, OPC של אופל, M של BMW, אבארט' של פיאט ועוד. בשנת 2019 חטיבת קופרה נפרדה מסיאט והפכה למותג עצמאי. הדגמים הראשונים של המותג היו
קופרה לאון (המבוססת על סיאט לאון) וקופרה אטקה (המבוססת על סיאט אטקה). כדי ליצור "שם" כחברה עצמאית היא פיתחה גם רכב משלה – קופרה פורמנטור.
פורמנטור בגרסה חדשה
קופרה פורמנטור זה הרכב הראשון שפותח על ידי המותג באופן עצמאי, ללא התבססות על דגם של סיאט. במהירות יוצאת דופן, הוא נהיה לדגם הפופולארי ביותר של המותג כאשר ב-2023 לבדה נמכרו 120,000 יחידות ברחבי העולם. גם בישראל קופרה פורמנטור זה הדגם הפופולארי ביותר ולמעשה נמכרו יותר יחידות של קופרה מכל סיאט מאז השקת הדגם (חוץ
מסיאט איביזה ששימשה כרכב קצינים של צה"ל בשנים האחרונות). לכן, במהלך חריג, קונצרן פולקסווגן, שאחראי על מותג קופרה, הודיע על הפסקת פיתוח דגמי סיאט כפי שעשתה בעבר. לא ברור כל כך מה זה אומר, אבל, לטענתם הם פחות רווחיים, ולפי בחירת הלקוחות, הם גם פחות פופולאריים מהדגמים של קופרה. זה הדור ה-1.5 של הפורמנטור אך הוא נראה הרבה יותר מסתם מתיחת פנים לדור היוצא. יש המון שינויים הן מבחינת העיצוב והן מהבחינה הטכנולוגית.
עיצוב חיצוני
קופרה פורמנטור החדשה ממשיכה את קווי המתאר ועיצוב הפרטים שהפכו את רכב הקרוסאובר- SUV להצלחה עצומה. קופרה פורמנטור החדשה מציגה את שפת העיצוב החדשה של המותג, עם חזית "אף הכריש", פנסי מטריקס LED בצורת משולש, וגריל קדמי בולט ונועז. הלוגו של קופרה משולב ישירות על מכסה המנוע מעל הגריל הקדמי, ולצידו פנסי LED עם עיצוב ייחודי של שלושה משולשים מוארים בתוך משולש. עיצוב החזית מעניק תחושת עוצמה ורוחב, בעוד פתחי האוויר הדקים מתחת ל"אף הכריש" מוסיפים תחכום ואלגנטיות. רשת הגריל נפתחת כדי לספק גם עיצוב וגם פונקציונליות – חובה ברכב ביצועים. מעבר לצדי הרכב, הפרופורציות האתלטיות של קופרה פורמנטור החדשה הופכות בולטות עוד יותר. נפחה הדינמי והמוצק יושב על גלגלים במידות פרופורציונליות – עם מגוון של שמונה חישוקי סגסוגת בגודל 18 עד 19 אינץ'.
עיצוב פנים
התחושה שמתקבלת מהסתכלות על העיצוב החיצוני של קופרה פורמנטור החדשה ממשיך גם בתוך הרכב, בעיצוב המשלב ספורטיביות וקיימות יחד עם טכנולוגיה דיגיטלית וחומרי גלם מגוונים. ברגע שהנהג או הנוסע נכנסים לרכב, פורמנטור מקדמת אותם בטקס קבלת פנים – לוגו המותג מואר על הרצפה וסף הדלת מואר. תא הנוסעים עוצב מחדש ולחיפויים יש שימוש נרחב בחומרים יוקרתיים. ההגה המוכר של קופרה, עם כפתורי לווין (סטנדרט בגירסאות DSG) למקסום השליטה, מושבי ספורט או מושבי באקט, הארכיטקטורה הדיגיטלית וחומרי העיצוב המחודשים – כולם משדרים תחושת עוצמה ומחברים בין המותג לביצועים. מערכת המולטימדיה, עם מסך בגודל 12.9 אינץ', מגיעה עם ממשק מעודכן ונוח לשימוש. כל פונקציות הרכב נגישות בלחיצה אחת, ומחברות בין אינטראקציות דיגיטליות ופיזיות בצורה פשוטה ומתקדמת.
חווית נהיגה ספורטיבית
בגרסת הכניסה (1.5) היא מציעה ביצועים טובים המאפשרים נהיגה דינאמית בכבישים בין עירוניים ושליטה מצוינת בהיגוי באמצעות מערכת ההיגוי החשמלית המתקדמת החדשה של פולקסווגן. בגרסת VZ, קופרה פורמנטור החדשה זו חיה אחרת לגמרי. זאת מכונה המיועדת לנהיגת מסלול עבור חובבי נהיגה אמיתיים. יש לה צמיגים רחבים בחתך נמוך, הנעה כפולה לאחיזת כביש גבוהה ומושבי 'באקט' ספורטיביים. כמו כן, אחד המאפיינים הייחודיים של הקופרה זה מבנה השלדה. היא תוכננה בדומה לתצורת קופה כך שמושב הנהג יהיה קרוב יותר לגלגלים האחוריים מאשר לקדמיים ובכך מתקבלת חווית נהיגה יוצאת דופן.
מנוע 1.5 TSI
הגרסה הבסיסית של קופרה פורמנטור מגיעה עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר המשודך לתיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים בעלת 7 מהירויות. ב-5,000 סל"ד מתקבל הספק כוח מרבי של 150 כוח סוס. בזכות תיבת ההילוכים, הביצועים בהחלט מספקים כאשר תאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש אורכת 9 שניות והמהירות המרבית הינה 205 קמ"ש. צריכת הדלק הממוצעת של קופרה פורמנוטר עם המנוע הזה עומדת על 16.9 ק"מ לליטר. המנוע הזה הפך למנוע הפופולארי והמצליח ביותר של הקונצרן כאשר אפשר לקבל אותו גם בתוך
סקודה אוקטביה,
פולקסווגן גולף ואאודי A3.
רמת גימור
יש רק רמת גימור אחת לקופרה פורמנטור בגרסה הזאת אבל היא מאובזרת מאוד ואמורה לספק את כל הצרכים שלכם. מבחינת נתונים טכניים, חובה לציין לפני הכל שקופרה פורמנטור החדשה מצוידת במתלי אוויר אדפטיביים כסטנדרט. מבחינת עיצוב חיצוני היא כוללת תאורת LED, חישוקי גלגלים בקוטר 18 אינץ', דלת תא מטען בפתיחה חשמלית ופסי הטענה על הגגון. בתוך תא הנוסעים תפגשו מושבי ספורט, תאורת אווירה, מסך מולטימדיה בגודל 12.9 אינץ', משטח טעינה אלחוטית לטלפון הנייד ועוד. בתוספת תשלום ניתן לקבל גם מערכת שמע יוקרתית, גג שמש פנוראמי ומושבי באקט.
מנוע 2.0 VZ
גרסת VZ היא הגרסה שלשמה התכנסו המהנדסים של קופרה. לפורמנטור VZ יש מנוע 2.0 ליטר של פולקסווגן גולף R בהספק של 333 כוח סוס המועברים לכל ארבעת הגלגלים להנעה כפולה. זה הספק דומה לזה שתקבלו ב
הונדה סיוויק טייפ R, אבל בקופרה פורמנטור, בשילוב עם תיבת הילוכים DSG רטובה, עבודת המנוע מרגישה נמרצת וחלקה יותר. פורמנטור VZ החדשה מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 4.8 שניות והמהירות המרבית מוגבלת ל-250 קמ"ש.
רמת גימור
גם במקרה של פורמנטור VZ החדשה, ניתן לקבל אותה רק ברמת אבזור אחת שכוללת בתוכה כבר הכל. יש לה את כל מה שתקבלו בגרסה הבסיסית ואבזור נוסף כמו פנסים מסוג מטריקס LED, חימום וכיוונון חשמלי למושבים הקדמיים, גג שמש פנוראמי, גימור חיצוני משודרג וספורטיבי יותר ומערכת שמע יוקרתית מבית Sennheiser.
רכישת קופרה פורמנטור
. קפיטל מוטורס מאפשרת לקנות את הפורמנטור החדשה בתנאי מימון נוחים לפי העדפתו של הלקוח:
טרייד-אין,
מימון מלא ללא מקדמה, מימון חלקי וליסינג במסלולים שונים. כל שעליכם לעשות הוא להחליט יחד עם נציג מה תנאי הרכישה המתאימים לכם ביותר ובכך תוכלו להתחדש ולהגשים חלום. כמו כן, אצלנו תוכלו להתחדש ב
קופרה פורמנטור יד 2 מעסקאות טרייד אין קודמות של לקוחותינו.