SUV חשמלי מרווח במיוחד עם הנעה כפולה עוצמתית כסטנדרט וטווח נסיעה מרבי של 529 ק"מ בין טעינות – Nio EL6. רכב פנאי-שטח בסגמנט הפרמיום-טק עם תא נוסעים מינימליסטי ויוקרתי ועיצוב חלק ונקי למראה ותחושה עתידנית.
בקצרה על ניו
ניו, המכונה לעיתים קרובות "טסלה הסינית", היא יצרנית רכבים חשמליים צעירה ומרשימה שהוקמה בשנת 2014. עוד באותה שנה, היא עשתה היסטוריה עם השקת הדגם הראשון שלה - ניאו EP9, מכונית ספורט חשמלית עוצרת נשימה המסוגלת להאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש בפחות מ-3 שניות ולגעת במהירות מרבית של 350 קמ"ש. ההצלחה של ניו לא אחרה לבוא. כבר עם הקמתה, היא זכתה לאמון רב וגייסה השקעות נדיבות מענקיות הייטק כמו טנסנט, ביידו ולנובו. בשנת 2019, ניו כבר מכרה מעל 5,500 רכבים חשמליים, כאשר הדגם הפופולרי ביותר שלה היה ה-8ES, מיניוואן חשמלי פרימיום מרווח עם עד 7 מקומות ישיבה. בשנת 2020, ניו רשמה הישג מרשים נוסף והכפילה את המכירות שלה פי 2.5.
חבילת בטיחות מורחבת
ניו EL6 מגיע עם חבילת בטיחות מורחבת בכל רמת גימור כסטנדרט. הוא זכה ל-5 כוכבים במבחן הריסוק של EURO NCUP. חבילת הבטיחות של EL7 כוללת 7 כריות אוויר, בלימה אוטונומית במצבי חירום, היגוי אקטיבי בסטייה מנתיב, התרעת רכב חולף בפתיחת דלת והתרעה למניעת שחכת ילדים במושב האחורי. בנוסף לאלו יש מערכות לסיוע עבור הנהג כמו
בקרת שיוט אדפטיבית, אורות גבוהים אוטומטיים, התרעת עייפות וזיהוי כלי רכב בשטח מת עם היגוי אקטיבי למניעת התנגשות במעבר נתיבים.
2 מנועים, 2 סוללות
NIO EL6 משתמש בצמד מנועים חשמליים להנעת כל ארבעת הגלגלים (הנעה כפולה). ההספק המרבי של המנועים יחד הוא 489 כוח סוס עם מומנט של 71 קג"מ. צריכת החשמל של המנועים היא בין 204 ל-212 וואט לשעה (תלוי בגרסה). תאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש מוארכת ב-4.5 שניות בלבד והמהירות המרבית מוגבלת ל-200 קמ"ש. להבדיל מהמנועים, ניו EL6 מאפשרת לבחור משתי סוללות בנפח שונה המשפיעות כמובן על מחיר הרכב. הסוללה הקטנה היא בקיבולת של 75 קוט"ש והיא מאפשרת טווח נסיעה מרבי של 406 ק"מ לפי נתוני יצרן. זמן טעינת הסוללה בעמדת טעינה ביתית הינו 7:45 שעות. בטעינה מהירה הזמן מתקצר לכדי 28 דקות בלבד.
סוללת 100 קוט"ש
הסוללה הגדולה של ניו EL6 היא בקיבולת של 100 קוט"ש. היא מאפשרת טווח נסיעה מרבי של 529 ק"מ בין טעינות. זמן הטעינה שלה בעמדה ביתית תיארך כ-9:45 שעות. בעמדה מהירה הזמן מתקצר ל-29 דקות. עם הסוללה הגדולה ניתן לשדרג את EL7 בחבילת אבזור COMFORT.
רמת גימור Comfort
חבילת קומפורט משדרגת בעיקר את חווית הנהיגה ואת נוחות הנהג. בחבילה זו נקבל מושבים עם חימום, אוורור ועיסוי (מלפנים ומאחורה), גלגל הגה מחומם, קאליפרים (ברקסים) ספורטיביים בצבע כתום ומערכת לבישום האוויר בתא הנוסעים.
אבזור ועיצוב תא נוסעים
תא הנוסעים של ניו EL6 הוא מהיוקרתיים שיצא לנו לפגוש. הוא עשוי מחומרים איכותיים מאוד כולל חומר דמוי קטיפה בתקרה, ריפודים מעור משובח, פלסטיק רך ואיכותי ועוד. העיצוב של תא הנוסעים מינימליסטי במיוחד וניכר שאת ההשראה עבורו לקחו מ
דגמי טסלה. מלבד 2 מסכים, מחזיקי כוסות ובורר הילוכים, לא רואים כלום. אפילו פתחי המיזוג מוסווים בתוך הקונסולה. דבר אחד שבולט בתא הנוסעים זאת העוזרת החכמה של ניו שיושבת על הדשבורד. מדובר במסך עגול וקטנטן שיודע להביע את עצמו באמצעות בינה מלכותית ולתקשר עם הנהג והנוסעים כדי לסייע ולבצע פעולות שונות ברכב. אך יחד עם כל תחושת הריקנות, תא הנוסעים מאובזר מאוד ומכיל מסך מולטימדיה איכותי בגודל 12.8 אינץ', בלם יד אוטומטי, משטח טעינה לטלפון, גג שמש פנורמי, זיכרונות למושבים, תצוגה וירטואלית לנהג ותאורת אווירה.
חוות דעת NIO EL6
ניו EL6 הוא SUV חשמלי בעל תכונות מדהימות שאין כמעט לאף רכב אחר בקטגוריה. המתחרות העיקריות שלו הן
וויה פרי, ו-BMW iX 3. ל-EL6 יש עיצוב יוקרתי ועתידני שלטעמנו מתאים יותר לקהל הישראלי. עם בסיס גלגלים של 2.8 מטר, מסך שליטה במיזוג ובמולטימדיה מהשורה השנייה ותא מטען ענק, אין ספק שמדובר בבחירה מעולה עבור משפחה עם ילדים גדולים שזקוקים לתנאים נוחים מאחור. טווח הנסיעה בסוללה הקטנה מרגיש קצר מעט ולכן אנו נמליץ לבחון את האפשרות לשדרג לגרסה בעלת סוללה בקיבולת של 100 קוט"ש שמספקת מעל 500 ק"מ בין טעינות. חווית הנהיגה בניו EL6 נוחה וספורטיבית, תלוי בבחירה שלכם. בזכות מתלים אדפטיביים ניתן לשנות את קשיחותם בהתאם למצב הנהיגה וכן יחד איתם גם ההגה ודוושות התאוצה והבלימה משנים את האופי שלהם. לדעתנו מדובר ברכב יוקרתי שאכן יכול לגרום ליצרניות מגרמניה לחשוש.