מיסוי רכב חדש בישראל

מיסוי רכב חדש בישראל

 

מס קנייה 83%
מע"מ 17%
מס יוקרה רכב חדש 20%
מס רכב חשמלי 10% + מע"מ
מס רכב היברידי 50% + מע"מ
מס רכב פלאג אין 25% + מע"מ

 

מס קניית רכב חדש

כבר כמה עשורים שהישראלים נלחמים על יוקר המחייה על כל מוצר שנמצא על המדף בסופר בזמן שכולם שותקים בנוגע למס

הקנייה לרכב חדש שמהווה כחצי ממחירו של הרכב. אם אתם מנסים לחשוב מה הסיבה למס המוגזם הזה, בטח עולות לכם

מחשבות כמו "כדי שיהיה פחות רכבים בכביש", "כדי לממן את מערכת הביטחון" ועוד שלל תירוצים שהממשלה עצמה נוהגת לנגן

כשעולה השאלה על מיסוי רכבים חדשים בישראל. לטעון שזה כדי שיהיו פחות רכבים בכבישים זה פשוט לא נכון ואתם יכולים

לראות את זה לא רק בבוקר, אלא בכל שעות היום בכל הכבישים הפקוקים בארץ. מה שקורה בפועל באמת הוא שרכבים

חדשים, גם הזולים ביותר הם ברי השגה רק עבור "עשירים". שאר האנשים העממיים מסתפקים ברכבי יד שנייה. זה אומר שיש

יותר רכבים משומשים שנעים בכבישים, אף אחד לא דואג להיפטר מהם ומרגישים את זה בגודש התנועה. בהנחה שרכבי יד

שנייה הם זולים יותר עוד היה אפשר להחשיב את זה כתוצאה סבירה, אבל במציאות, רכבי יד שנייה רק במעט יותר זולים

ובשביל לקנות רכב משומש ממש בזול, צריך ללכת לפחות 15 שנים אחורה בשנתון. זה מה שגורם לבעיות נוספות ואפילו

חמורות יותר בשוק הרכב הישראלי. יש המון רכבים ישנים, מזהמים ולא בטיחותיים שנעים בכבישים במקום שלמרבית

האוכלוסייה יהיו פשוט רכבים חדשים כמו בארה"ב. עוד דבר שמתרחש בישראל בעקבות השימוש הגבוה ברכבים ישנים הוא

הצורך בטיפולים גדולים יותר, המון ביקורים במוסך, חלפים ועוד. על כל אלה כמובן גם יש מיסוי גבוה, למרות שרק ה"עניים" עם

הרכבים הישנים הם אלה שמשלמים על תיקונים ושאר הירקות במוסכים. עם כל התסכול על מיסוי הרכב בישראל נוסיף עוד את

מס הבלו שמהווה כמעט מחצית ממחיר ליטר דלק כשגם אותו משלמים כולם בלי קשר לגובה ההכנסה שלהם או הצורך ברכב

שלהם (למשל אנשים שבוחרים לגור בפריפריה ועובדים במרכז הארץ).

 

אודי Q5 ספורטבק החדשה

 

מע"מ

מס ערך מוסף. המס הזה מוטל על כל עסקה בישראל, ייבוא או שירות. המע"מ מחושב בשיעור קבוע עבור כל עסקה בסך 17%

כמו גם על רכישת רכב חדש.

מס יוקרה רכב חדש

כל רכב בישראל שמחירו עולה על 300,000 ₪ (כולל מיסים) מחויב במס יוקרה על הרכב. המס הקבוע בחוק כעת הוא 20%

תוספת למחיר הכולל של הרכב. לכאורה המס מייצג "שיוויון" כלשהו אך בפועל, מרבית רכבי הפלאג אין עולים יותר מ-300,000 ₪

ובכך נלקחת ההטבה לאלה שרוצים לנהוג ברכב ירוק. על רכבים היברידיים נרחיב בהמשך.

לינק אנד קו 01 החדשה

מס רכב חשמלי

בגלל שהמדינה לא מחפשת אלטרנטיבה למיסוי הרכבים בישראל כתוספת של כמה מיליארדים לקופה, המיסוי לרכב חשמלי

שעומד היום על 10% בלבד צפוי לעלות פי 3.5 וחצי בשנתיים הקרובות. עד עכשיו למדינת ישראל נכנסו כ-11,000

רכבים חשמליים שגרמו למדינה להפסיד כ-7 מיליארד ₪ מעסקאות רכב חדש. דבר נוסף שעשוי לקרות בקרוב הוא הפסדי עתק למדינה

מחוסר שימוש בבנזין וסולר בעקבות המעבר לרכבים חשמליים. בעקבות כך, שרים בממשלה פועלים כעת להכנסת "מס שימוש"

או "מס נסיעה" לרכבים חשמליים. זה אומר שכל נסיעה בעתיד ברכב חשמלי פרטי שכבר שילמנו עליו סכומי עתק ומס, נצטרך

לשלם עבור כל שימוש שלנו בו. עד שהמדינה לא תתעורר ותמצא תחלופה למיסוי הרכבים הפרטיים, הנהגים הישראלים יהיו

הפרה החולבת גם כשנעבור לעידן החשמלי.

מס רכב היברידי

הטבת המס לרכב היברידי צפויה להיות שווה לרכבים רגילים, 83% מס במקום 50% מס. אבל על רכבים היברידיים יש הטבה

אחרת שלא מתוכננת להתבטל והיא הטבת מס ירוק – עד 17,000 ₪ זיכוי לרכישת רכב היברידי בהתאם לרמת הזיהום של

הרכב.

 

רכבים שיכולים לעניין אותך