קניית רכב חדש: מי אחראי לפגם אחרי שכבר יצאתי מהסוכנות?

קניית רכב חדש: מי אחראי לפגם אחרי שכבר יצאתי מהסוכנות?

כאשר אנו רוכשים מוצר כלשהו ואז מגלים שהוא אינו תקין, בדרך כלל אין קושי להחזיר אותו ולקבל

אחר תחתיו או אפילו פשוט את כספנו חזרה. אבל מה קורה כאשר המוצר המדובר הוא קניית רכב חדש

(רכב מאפס קילומטרים או רכב "יד שניה" משומש שרוכשים מסוכנות רכב)? האם אחרי שנסענו מסוכנות

הרכב אנו אחראים לתקן כל פגם על חשבוננו? מתי ניתן להפעיל אחריות יצרן? מהי אחריות יבואן?

על שאלות כאלה ואחרות תמצאו תשובות בפסקאות הבאות.

 

אחריות יצרן ואחריות יבואן

אחד היתרונות של קניית רכב חדש (רכב עם אפס קילומטרים) הוא שרובם המוחלט של יצרני הרכב מעניקים

אחריות על מגוון רחב של חלקים, מכלולים ומערכות ברכב. אחריות כזו יכולה להיות מוגבלת בזמן

(למשל שמונה שנות אחריות על סוללת רכב חשמלי), או בקילומטראז' (עד 120,000 קילומטרים למשל).

יבואן הרכב לישראל אחראי לספק פתרונות בהתאם למתחייב מאחריות היצרן, ישנם יבואנים המעניקים אחריות

מקיפה עוד יותר מזו של היצרן (היצרן עשוי להתחייב לאחריות שונה במדינות שונות). החוק מחייב יבואני

רכב לישראל להעניק אחריות מינימאלית של שנתיים (ללא הגבלת קילומטראז').

בעת קניית רכב חדש חשוב מאוד לברר מה מצב האחריות (למשל, אם מדובר ברכב בן שנתיים שכבר נסע

50,000 קילומטרים, ייתכן והאחריות שנותרה היא לשנה נוספת בלבד, או לשלוש נוספות ובתנאי שהקילומטראז'

לא יעלה על 120,000 ק"מ וכד'). כמובן שישנם תנאים לאחריות, בראשם ביצוע טיפולים לפי הוראות היצרן

ובמוסכים מורשים מטעם היבואן.

קניית רכב חדש

קניית רכב As-Is

פעמים רבות כאשר רוכשים פריט יקר ערך, אחד הסעיפים בהסכם המכר קובע שהקונה בדק ומצא את הפריט

מתאים לצרכיו והוא קונה אותו "כפי שהוא" (באנגלית "As-Is"). סעיף כזה נועד למנוע מחלוקות אודות פגמים

ותקלות שהקונה מגלה לאחר שהעסקה הושלמה. כאשר רוכשים רכב מאדם פרטי הסיכוי שנוכל לבוא אל המוכר

בטענות לאחר שהרכב כבר עבר לרשותנו נמוך מאוד (למעשה ניתן יהיה לקבל פיצוי רק אם נוכל להוכיח שהמוכר

ידע על הפגם ופעל בכוונה להסתיר אותו מאתנו).

כאשר רוכשים רכב מסוכנות המצב שונה היות ועל סוחרי רכב מקצועיים מוטלת חובה משפטית רחבה בכל הקשור

לגילוי נאות ולביצוע הוגן של עסקאות מכירת רכב, רגילות או מסוג טרייד אין

(כל זאת מכוח חוק מכירת רכב משומש, שנכנס לתוקפו בסוף 2008).

טויוטה bZ4X החדשה

 

מי שלא חווה את תהליך קניית רכב חדש כנראה לא התרגש בקבלת משהו חדש אף פעם.

מי לא אוהב את הרגע בו נכנסים לאסוף את המכונית החדשה מסוכנות הרכב, ברגע הזה בו הדילמה

המרכזית היא האם לקרוע את הניילונים כבר עכשיו, או להתאפק עד הבית ולתת לילדים ליהנות מהחוויה.

אבל חכו שניה, הקדמנו את המאוחר, כי עד שקורעים את הניילון צריך לעבור תהליך די ארוך ואפשר

לקבל הרבה החלטות שגויות בדרך. מעוניינים לקנות רכב חדש? כך תעשו את זה נכון.

 

לקנות את הרכב שאתם באמת צריכים

זה אולי נשמע טריוויאלי, אבל הרבה מאוד אנשים עושים את הטעות הזו ורוכשים רכב שאינו

בהכרח מתאים ונכון עבורם. כשאנחנו אומרים 'מתאים' אנחנו מתכוונים לשורה ארוכה של נקודות.

יש מי שקופץ מעל הפופיק וקונה רכב חדש שאינו יכול להרשות לעצמו, יש מי שמתאמי חסכנות קונה

רכב לא איכותי מספיק ובהמשך משלם על זה ביוקר. יש כאלה שלא לוקחים בחשבון את צרכי המשפחה

המתרחבת וכאלה שלא לוקחים בחשבון את מצוקת החניה באזורם וקונים רכב 'ארוך מידי'.

בשורה התחתונה לפני שאתם נכנסים לסוכנות הרכב. תעשו רשימה של צרכים, חשבו על הרגלי הנסיעה שלכם

לפני קניית רכב חדש – האם אתם מרבים לערוך נסיעות בינעירוניות או שהשימוש העיקרי לרכב יהיה בתוך

צפופה וכו'.

 

ב.מ.וו M4 החדשה

 

לקנות את הרכב בסוכנות שמציגה מבחר

מרבית סוכנויות הרכב מחזיקות מבחר מצומצם של דגמים של שנים שלושה יצרנים המיוצגים על ידי היבואן.

המצב הזה לא מאפשר ללקוח בחירה אמיתית בנקודת המכירה ודורש ממנו הרבה כיתות רגליים. לרוב האנשים

יש תמונה כללית של סוג הרכב שהם רוצים, אבל ברוב הסוכנויות הם ימצאו רק דגמים ספורים בכל קטגוריה.

כאשר הפיתוי להתקדם לעסקה יש נטייה להתפשר. לכן מומלץ לפנות לסוכנות שעוסקת ביבוא מקביל,

כמו למשל 'קפיטל מוטורס' שפועלת מול כל היבואנים ומחזיקה קטלוג עשיר הכולל דגמים שונים

של יצרנים מגוונים בכל קטגוריה.

 

 להבין מה בדיוק קונים

רכבים רבים מופיעים בהרבה דגמים ותצורות בקטלוג רכב, ההבדלים בין מה שעל הנייר נראה כמו 'אותה מזדה'

יכולים להיות מאוד משמעותיים ברמת האבזור ומרכיבים נוספים ולכן חשוב ולהבין בדיוק מה אתם קונים

כי לכל תצורה יש השלכה על המחיר ולפעמים הפערים יכולים להגיע לעשרות אלפי שקלים.

העניין הזה חשוב מאוד גם כאשר עורכים השוואת מחירים בין שתי סוכנויות שמציעות את 'אותו רכב',

האם זה באמת אותו רכב? רק כשיורדים לפרטים הקטנים אפשר באמת להבין האם העסקה משתלמת.

 

לנצל את יתרונות המימון

בגלל מדיניות המיסוי רכב חדש זה מצרך יקר בישראל, מעט מאוד אנשים יכולים להרשות לעצמם להוציא

מחשבון העובר ושב סכום שמאפשר לקנו במכה ובמזומן רכב חדש.

לכן קיימים בשוק פתרונות מימון ואשראי, עליהם תוכלו לקרוא בהרחבה כאן, והפתרונות

האלה עשויים לתת לכם הרבה יותר מרחב נשימה ממה שאתם חושבים.

 

קניית רכב חדש מסוכנות רכב מספקת מספר יתרונות חשובים, כגון אפשרות לעסקת טרייד אין,

קבלת 100 אחוז מימון לרכב ועוד. יתרון נוסף הוא סיכוי נמוך מאוד לכך שמוסתר מאתנו פגם ברכב.

אם בכל זאת גילינו פגם כזה בהחלט יכול להיות שהסוכנות תיקח עליו אחריות, תסייע לנו להפעיל אחריות

יצרן או אחריות יבואן (אם אלה עדיין בתוקף), ואולי אף תממן עבורנו את התיקון כולו.

שאלות ותשובות

בהחלט לא. סוכנויות רכב המבצעות הליך מכירה של כל רכב, בכל מחיר, מחוייבות על פי חוק גם לגילוי נאות במהלך המכירה וגם לספק אחריות בהתאם לעסקה על הרכב. גם במקרים של גילוי פגם לאחר המכירה, ובהנחה שהפגם אכן היה קיים ברכב טרם החלפת הידיים, הסיכוי שסוכנות רכב תיקח אחריות על תיקון הפגם הוא גבוה ביחס לסיכוי דומה בעסקת רכב מאדם פרטי.
סוכנויות רכב מספקות מסגרת מקצועית שיכולה לעזור מאוד בבחירת הרכב הבא שלכם. אפשרויות המימון הנרחבות בסוכנויות רכב מקצועיות, כמו קפיטל מוטורס, חוסכות לא אחת סכומים בלתי מבוטלים ואת הטרחה שבמכירת הרכב הישן במקום טרייד אין רכב במחיר הוגן. לצד כל אלה, חשוב לזכור שסוכנויות רכב מחוייבות על פי חוק בגילוי נאות ובתהליך מכירה אחראי, מה שמגדיל את הסיכוי לבחירת רכב איכותי, בתקציב אפשרי ועם אפשרויות מימון יעילות.
מאמרים נוספים לאותו יצרן

מתעניינים ברכב חדש?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

מעבר לקטלוג הרכבים החדשים שלנו

רכבים שיכולים לעניין אותך