מדריך מושגים מלא על מבחן ריסוק ומערכות בטיחות ברכב

מבחן ריסוק

כיום, לא ניתן לקנות רכב באף מדינה מערבית (כולל ישראל) שלא עברו את מבחני הריסוק של EURONCUP.

מהו מבחן ריסוק לרכב, כיצד המבחן מתבצע ומה חשוב שתדעו על מערכות בטיחות ברכב?

 

מבחני ריסוק

מבחן ריסוקהינו בדיקה טכנית המתבצעת על מנת לדרג את רמת הבטיחות של המכוניות החדשות מיד לאחר

תחילת השיווק שלהן. ברכב הנבחן, במקום נהג ונוסעים, מחליפות בובות ריסוק המדמות גוף אנושי.

הבובות מצוידות במספר עצום של חיישנים האחראים על קליטת ומדידת עוצמת הכוחות המופעלים

על חלקיהגוף בעת ריסוק הרכב.במהלך המבחן, הרכב מבצע מספר סוגי תאונות (קשות יש לומר)

כדי לעמוד את רמת הבטיחות של הרכב.

מבחני הריסוק ממומנים בידי גוף בלתי תלוי מכספי האיחוד האירופי (לרכבים המגיעים לישראל).

בארה"ב ובסין יש גופים דומים שמבצעים את המבחנים עבור הרכבים שנמכרים אצלם ואינם

משווקים באירופה. העובדה שאת המימון למבחני הריסוק לא ממנות יצרניות הרכב עצמן,

הופכת אותה ל-100% אובייקטיבית.

 

הבדיקות שנעשות במבחני ריסוק של EURO NCUP

  • תאונה חזיתית בעצם עמיד במהירות של 64 קמ"ש בפינה הימנית/השמאלית של החלק הקדמי של המכונית (על פני 40% מפני השטח של החזית). הפגיעה מדמה תאונה חזיתית עם רכב אחר.
  • תאונת צד במהירות של 50 קמ"ש כאשר הרכב עומד במקום ועטה לעברו עגלת צד ברוחב של מטר וחצי בדיוק בקורת הצד שבין דלת הנהג לדלת הנוסע.
  • תאונה עם הולך רגל במהירות של 40 קמ"ש על מנת לבדוק עד כמה המכונית בטיחותית עבור הולכי רגל במהירות נסיעה עירונית.
  • הסעת הרכב על עגלה במהירות של 29 קמ"ש לפגיעה צידית בעמוד.

מערכות בטיחות פאסיביות ואקטיביות

תפקיד מערכות הבטיחות לרכב הינו להגן על הנוסעים בתוך הרכב במקרה של תאונת דרכים.

יש שתי סוגים של מערכות בטיחות: מערכות בטיחות פאסיביות ומערכות בטיחות אקטיביות.

מערכות בטיחות פאסיביות לרכב הינן מערכות שנועדו לצמצם או למנוע נזקים בעת התרחשות תאונה.

מערכות בטיחות פאסיביות לרכב כוללות חגורות בטיחות לנוסעים, כריות אווירבמיקומים שונים בתוך

תא הנוסעים ומערכות בטיחות לילדים.

 

לעומת זאת, מערכות בטיחות אקטיביות הינן מערכות הפועלותבאופן ישיר על מנת למנוע תאונות.

מערכות בטיחות אקטיביות לרכב כוללות מערכת לבקרת אחיזה (ESP), מערכת למניעת נעילת גלגלים

בעת בלימת חירום (ABS),מערכת זיהוי תמרורים, מערכת אלקטרונית לבקרת מהירות (בקרת שיוט),

מערכות היגוי אוטונומיות (לשמירה על מרכז נתיב), ומערכת לבקרת אורות חכמה (ILS).

מערכות בטיחות אקטיביות ברכב מספקות גם התראות לנהג באשר לסכנות בדרך.

מבחן ריסוק

 

על שיטת דירוג 5 כוכבים

EURO NCUP הוא ארגון אירופי לבדיקת בטיחות הרכבים הפועל מטעם משרד התחבורה האירופי ושותפיו.

הארגון נוסד בשנת 1997 ומטרותיו העיקרית הן לבדוק את בטיחות הרכבים החדשים המיוצרים באירופה ולספק

מידע לצרכנים אודות ביצועי הבטיחות של הרכבים הללו.

במסגרת בדיקות הבטיחות,EURO NCAP משתמשת בסטנדרטים מחמירים ובודקת את ביצועי הבטיחות

של הרכבים במגוון תרחישים שונים. כל רכב מקבל ניקוד על סמך ביצועי הבדיקות והמבחנים השונים,

והוא משמש כדי לדרג את ביצועי הבטיחות של הרכבים השונים.

בשנים האחרונות ארגון EURO NCAP הפך למוביל בתחום בדיקת בטיחות הרכבים ומחמיר את תוהתקן

מעת לעת המעניק לצרכנים מידע מעמיק ומדויקיותר אודות ביצועי הבטיחות של רכבים חדשים.

רכבים המקבלים את הציון המרבי (5 כוכבים) עמדו בכל מבחני ריסוק ובבדיקת המערכות האקטיביות

למניעת תאונות בצורה הטובה ביותר. רכבים שקיבלו ציון נמוך יותר מ-3 כוכבים אינם מורשים

להימכר באירופה מכיוון שאינם בטיחותיים דיים.

 

רכבים בישראל שלא עברו מבחני ריסוק

בישראל יש שני מקרים בהם רכבים יכולים להימכר למרות שלא ביצעו את מבחן הריסוק האירופי:

  1. הרכב חדש לחלוטין וטרם בוצע לו מבחן ריסוק על ידיד יורו NCUP. ככל הנראה בתוך כמה חודשים ממועד ייצורו יפורסמו תוצאות מבחני הריסוק שלו.
  2. לישראל ניתן לייבא כמות קטנה של דגמים שאינם משווקים באירופה. דוגמה לכך היא חשמליות חדשות המגיעות אלינו מסין כמו סרס 3 (נכון לזמן כתיבת שורות אלה היא משווקת בישראל ללא מערכות בטיחות אקטיביות) וליפמוטורT03 (שאינה עומדת בתקני הבטיחות האירופיים).

כיסא בטיחות לתינוק

כסא בטיחות לתינוק מהווה חלק בלתי נפרד ממערכות הבטיחות ברכב.

כיסא הבטיחות נועד להגן על התינוק במקרה של תאונת דרכים.

כיסאות הבטיחות לתינוק משתנים בהתאם לגיל, למשקל ולגובה התינוק.

קיימים מספר סוגים של כיסאות בטיחות לתינוק:

  • מלידה עד גיל שנתיים: ניתן לבחור מבין כמה סוגים של כסאות כאשר ביניהם יש את הסלקל ומושב בטיחות משולב שניתן לסובב על הבסיס המעוגן שלו. כיסא בטיחות לתינוק צריך להיות ממוקם נגד כיוון הנסיעה. בגלל רכות תינוק בגיל הזה, בעת תאונה חזיתית הוא מוגן פי 5 כאשר הוא יושב עם הגב לכיוון הנסיעה.
  • מגיל שנתיים עד גיל 5: גם בגילאים אלו ניתן להושיב את הילד נגד כיוון הנסיעה. חשוב לשים לב שאם מושיבים את הילד במושב הקדמי (בכיסא בטיחות) חובה לנתק את כרית האוויר. גם במקרה הזה יש מגוון מושבים שניתן לבחור מהם כמו בוסטר רצועות, כיסא בטיחות ומושב בטיחות משולב.
  • גיל 5 עד 10: ילדים בגיל הזה כבר יכולים להיחגר בחגורות הבטיחות של הרכב. אבל בשביל שאלו יהיו אפקטיביים צריך להגביה את תנוחת הישיבה שלהם ולכן יש להשתמש בבוסטר.

קפיטל מוטורס – המקום לרכב הבא שלכם

בקניית רכב אי אפשר להתפשר על בטיחות. לכן, בטרם רכישת רכב והתאמת כסא בטיחות בתוכו,

רצוי שתתייעצו עם המומחים בתחום שעליהם תוכלו לסמוך.

חברת קפיטל מוטורס הינה סוכנות רכבים מובילה בישראל. בקפיטל מוטורס תוכלו למצוא רכבים

ממגוון סוגים המתאימים לצרכים שלכם. הסוכנות אינה מתפשרת על חווית קנייה,

על יחס אישי ללקוחותיה וכמובן על מקצועיות. את הסוכנות מובילים אנשים בעלי ידע נרחב בתחום הרכב.

אז למה אתם מחכים? צרו קשר עם המומחים שלנו עוד היום שיסייעו לכם בבחירת הרכב הבטוח והמותאם

ביותר עבורכם.

שאלות ותשובות

הדירוג של EURO NCAP חשוב במיוחד לצרכנים בשל העובדה שהוא מספק מידע הכרחי אודות הרכב, מעניק סקירה מלאה על ביצועי הבטיחות של הרכבים ואף יכול לסייע בבחירת הרכב המתאים עבורם.
איזופיקס-ISOFIX הינה מערכת האחראית על חיבור כיסאות הבטיחות לילדים למושב האחוריברכב. המערכת כוללת מספר טבעות מתכת המחוברות לשלדת הרכב ומעגנות את כיסאות הבטיחות. טבעות האיזופיקס נוצרו על מנת לחבר בקלות את כיסאות הבטיחות לילדים למושבים, להקל על תהליך ההתקנה ולצמצם את מקרי ההתקנה הלא נכונה של מושבי הבטיחות.
מאמרים נוספים לאותו יצרן

מתעניינים ברכב חדש?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

מעבר לקטלוג הרכבים החדשים שלנו

רכבים שיכולים לעניין אותך