לפני שאתם מתחדשים: מה כוללת אחריות יצרן רכב?

אחריות יצרן רכב

אחריות יצרן רכב לא תמיד זהה לאחריות יבואן רכב, היא מוצעת בישראל בדרך כלל לשנתיים או שלוש, וכוללת אחריות לתיקונים תקלות של ייצור לקוי או בלאי והבטחה לחלפים מקוריים בלבד.

בישראל, ממוצע הבעלות על רכב עומד על שלוש שנים. במילים אחרות, אנחנו קונים רכבים ומוכרים אותם שלוש שנים לאחר מכן. כשאתם רוכשים רכב חדש, אתם מרוויחים בדרך כלל שלוש שנות אחריות מטעם היבואן – אבל חשוב לדעת שהאחריות הזו נושאת גם מחויבות מצידכם. אז אחת ולתמיד – מה כוללת אחריות יצרן רכב? האם אחריות זו היא רלוונטית גם במקרים של רכב מיובא, כמו בישראל? ומה אתם, בעלי הרכב החדש, מחוייבים לבצע על מנת לשמור את האחריות שלכם בתוקף?

תנאי אחריות יבואן רכב בישראל כפופה באופן ישיר לאחריות היצרן והיא זהה בכל העולם.
תקופת אחריות מינימום שנתיים (חובה) או 100,000 ק"מ
הגבלות לאחר השנה הראשונה במקרים רבים ש אחריות מלאה על כל מכלולי הרכב רק לשנה הראשונה. בשנים שלאחר מכן האחריות עשויה להיות מוגבלת.
שמירה על האחריות בדרך כלל האחריות תינתן רק עם בוצעו כל הטיפולים בזמן על ידי מוסך היבואן ונעשה שימוש רק בחלפים מקוריים.
מימוש אחריות יצרן רק במוסך מורשה של היבואן.
פגיעה מתאונה או מזג אוויר במקרים כאלו אחריות היבואן אינה תקפה. יש לפנות לחברת הביטוח לכיסוי עלות הנזקים

 

מה כוללת אחריות יצרן רכב והאם היא זהה לאחריות היבואן?

הרכבים בישראל מגיעים ממדינות שונות, ביניהן מדינות מזרח ומערב אירופה, ארה"ב, וכמובן סין ומדינות המזרח הרחוק. בכל מדינה החוקים והתנאים המקובלים עבור אחריות יצרן רכב משתנים – אבל בארץ, כל רכב שנמכר זכאי על פי חוק לאחריות יבואן רכב. אחריות יבואן רכב חייבת על פי חוק להינתן לתקופה דומה לזו המוצעת על ידי היצרן ובכל מקרה לא פחות משנתיים, ללא הגבלת קילומטראז' (בארץ האחריות המקובלת היא לשלוש שנים או 100,000 ק"מ, אם ניקח בחשבון שטווח נסיעה שנתי ממוצע נדיב עומד על 20,000 ק"מ, אנחנו רואים ש – 100,000 ק"מ לשלוש שנים אינו רף נמוך כלל).
אחריות היבואן כוללת מימון תיקונים של כל תקלה הנובעת מייצור לקוי או בלאי. האחריות בדרך כלל אינה כוללת תיקון פגמים ותקלות הנובעות מגורמים חיצוניים, שימוש לקוי או תאונה. במהלך תקופת האחריות כל החלפים שישמשו תיקונים כאלה חייבים להיות חלפים מקוריים מטעם יצרן הרכב – נושא שחשוב להכיר ולשים לה אליו במהלך כל תיקון.

MG 5 החדשה

החובות של בעלי הרכב לשמירה על תוקף האחריות

חשוב לדעת שבישראל, יבואני רכב שונים מספקים תנאי אחריות שונים במסגרת החוק. אם תשאלו את עצמכם מה כוללת אחריות יצרן רכב יונדאי, התשובה בוודאי תהיה שונה, לפחות במעט, ביחס לאותה השאלה עבור פיג'ו, סובארו, או ב.מ.וו.
ההבדלים יבואו לידי ביטוי גם באורך תקופת האחריות ו/או הגבלת הנסועה (הקילומטראז') לתוקף האחריות – אולם גם בהיקף האחריות שהיבואן מוכן לקחת על עצמו.
זו הסיבה שחשוב לקרוא אודות כל תנאי האחריות, לאורך כל התקופה, ולהבין מה היא כוללת, מה אתם זכאים לקבל ותחת אילו תנאי טיפול ותחזוקה של הרכב.
נושא אחד משותף ליבואני הרכב בישראל והוא חובת בעל הרכב לבצע טיפולי תחזוקה שוטפים על פי הנדרש ברכב במהלך תקופת האחריות. המשמעות היא, כי על מנת לשמר את תוקף האחריות בעל הרכב מחוייב לטפל ברכב רק במוסך מורשה מטעם היבואן, להקפיד על ביצוע כל הטיפולים השוטפים בזמן ולדווח ולטפל ברכב במהירות בכל מצב של תקלה. היסטוריית הטיפולים של הרכב חייבת להיות שלמה ומתועדת, ולכלול את כל הטיפולים השוטפים הנדרשים על פי הוראות התחזוקה של היצרן.

טסלה מודל Y

תנאי האחריות, סייגים והגבלים

יבואני הרכבים מחוייבים בתנאי סף לאחריות במעמד רכישת הרכב, אולם לעיתים תנאי האחריות שאתם מקבלים עבור הרכב החדש שלכם מצטמצמים במהלך חיי האחריות, ובשנה השנייה או השלישית לבעלות על הרכב – תגלו כי נושאים שהיו באחריות היבואן בשנה הראשונה הם כעת באחריותכם הבלעדית. לכן, מומלץ בחום לקרוא את כל התנאים וההגבלות על אחריות היבואן לרכב החדש שלכם, כמו גם לברר אודות מחירי הטיפולים התחזוקתיים הנדרשים במוסכים המורשים, שהם לא פעם יקרים יחסית למחירי טיפולים לרכבים שאינם תחת אחריות.

ג'ילי גיאומטרי c החדשה
איפה כדאי שתרכשו את הרכב החדש שלכם?

תהליך של רכישת רכב, בוודאי כשמדובר על רכב חדש, כרוך בקבלת החלטות על סכומי כסף נכבדים, אבל אתם לא חייבים להבין מה כוללת אחריות יצרן רכב יונדאי, מהם התנאים של יבואנית רכבי פיג'ו לארץ לשמירה על האחריות ומה מגבלת הנסועה שלכם לטובת השמירה על אחריות הרכב החדש שלכם למשך המרבי שלה. פנו לצוות המומחים של קפיטל מוטורס, שמציע ללקוחותיו מגוון עצום של רכבים חדשים מטעם כל היבואנים הגדולים בארץ – אנחנו נעזור לכם להבין מהם תנאי אחריות היבואן בכל אחת מהאפשרויות העומדות בפניכם, כמו גם נשמח לסייע טכנית ומקצועית לקראת בחירת הרכב החדש שלכם, ולהציע מגוון מסלולי מימון לרכב שיהפכו את רכישת הרכב החדש שלכם נבונה יותר כלכלית. קפיטל מוטורס – סוכנות רכב המובילה בישראל, מתמחים בליווי לקוחות אל הרכב החדש הבא שלהם, ונשמח לעזור גם לכם!

מאמרים נוספים לאותו יצרן

מתעניינים ברכב חדש?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

מעבר לקטלוג הרכבים החדשים שלנו

רכבים שיכולים לעניין אותך