יונדאי i10 נחשפת ועולה בהילוך טורבו בגרסה הספורטיבית

Hyundai i10 turbu

אין ספק שיצרנית הרכב יונדאי מוטור מצליחה בשנים האחרונות להיות בין מובילות שוק הרכב הישראלי וכבר מזמן נחשבת למלכה הבלתי מעורערת בזינוק במכירות ענף הרכב בארץ. ומה על היונדאיi10  החדשה? ובכן צפו להפתעות.

עד לפני שנים לא כל כך רבות יצרנית הרכב הקוריאנית יונדאי לא נחשבה לשם דבר בשוק הרכב העולמי. לא רבים יודעים זאת אך הקמת החברה מלווה בהיסטוריה מעניינת כאשר יונדאי החלה את דרכה לראשונה כחברת בניה הקרויה בשם "חברת יונדאי להנדסה ובנייה" בשנת 1947, כאשר החלה לפעול גם מחוץ לגבולות קוריאה בשנות ה – 60.

למעשה קיימות כיום חברות רבות בקוריאה שנושאות את השם "יונדאי" שאינן שייכות לחברת הרכבים שאנו מכירים. חברת הרכבים שאנו מכירים כיום, החלה בייצור מכוניות 20 שנה לאחר הקמתה כאשר יצרה קשר לראשונה עם יצרנית הרכב פורד.

מאז ועד היום יונדאי היא לא אותה חברת רכבים כפי שהייתה בראשונה, מדובר על חברה שפועלת ללא הרף לחיזוק תדמיתה. דוגמאות לכך ניתן לראות בקבוצת הראלי שהיא מריצה ובהוצאת דגם רכב הפריום שלה, הג'נסיס המתחרה אל מול שלישיית רכבי הפרימיום הגרמניות (אאודי, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ).

למרות שחסרה לה אותה מסורת ארוכת שנים של רכבי הפרימיום הגרמניות היא מחפה על כך בדגמי רכב חדשים כמו נבחרת רכבי הפנאי שטח שלה ושל קיה (החברה השותפה החל משנת 1997) ושל אחד מדגמי הרכב הפופולאריים ביותר בסגמנט רכבי המיני בישראל היום – היונדאי i10.

 

יונדאי i10 2020 החדשה

יונדאי i10 החדשה כבר מציגה את הדור השלישי עם גרסה עדכנית ומלוטשת יותר לרכב המיני העירוני שלה. דגם זה שזוכה להצלחה רבה, אמור על פי כל הציפיות להגדיל את מכירותיו השנה ביחס לשנה החולפת.

מה שהביא את דגם ה- i10 של יונדאי לפופולאריות הרבה שלה הוא זוכה הוא שילוב של מבחר אלמנטים אך בראש ובראשונה מהנדסי החברה הצליחו ליצור את הרושם של רכב גדול יותר גם במידותיו הפיזיות וגם באיכותו (וכל זאת במחיר של רכב מיני).

ה- i10 החדשה הצליחה לגדול במעט לעומת הדגם הקודם שלה (5 מ"מ בסה"כ), אך כנראה שגם גדילה של 5 מ"מ מסוגלת להוציא ממהנדסי החברה את המקסימום שניתן לסחוט מרכב עירוני קטן. ואם לעומת האורך הלא משמעותי, הרוחב כבר מנוצל היטב עם תוספת נדיבה יותר של 20 מ"מ.

בנוסף לשינויים הפיזיים שחלו בדגם הנוכחי, קיימים גם שינויים בעיצוב. ביונדאי שמו יותר דגש על הפן הצעיר שרכב זה אמור לשדר עבור קהל הקונים שלו. ואכן מדובר בשינויים עיצובים כלליים שמציגים אופנתיות, צעירות וספורטיביות (בעיקר בגרסת ה- N ליין שמציעה עיצוב אגרסיבי יותר מהדגם הרגיל).

עיצוב זה כולל גם רשימת אבזור מתקדמת הכוללת בין היתר: משטח טעינה אלחוטי, מערכת מולטימדיה 8 אינצ' הכוללת הרחבה לחיבור אנדרואיד ואפל קאר פליי, חימום הגה ומושבים קדמיים, שליטה מלאה מההגה, שתי כניסות USB (בנוסף להטענה אלחוטית) ועוד.

 

אותם מנועים מוכרים

עיקר השינוי נוגע לרמות האבזור והנראות החיצונית והפנימית בחלל הרכב, יחידות ההנעה נותרו כשהיו אולם בגרסאות מעודכנות. מדובר כמובן בגרסת ה- 1.0 ליטר שלושה צילינדרים הכוללת הספק מרבי של 67 כ"ס ו- 9.9 קג"מ.

הגרסה הבכירה יותר, כוללת מנוע 1.25 עם 84 כ"ס ו- 12.0 קג"מ. שתי הגרסאות מגיעות עם תיבות חמישה הילוכים ידנית או רובוטית המחליפה את תיבת ארבעת ההילוכים האוטומטית.

זו האחרונה מצליחה לספק צריכת דלק חסכונית אך השאלה היא האם קבוצת כלמוביל, יבואנית יונדאי בארץ תייבא את הגרסה הזו לישראל. יתכן וגרסה זו דווקא תוחלף בתיבת הארבע הילוכים אוטומטית פלנטרית הרגילה משום שהיא המועדפת יותר על ידי הצרכן הישראלי.

מה עוד התחדש בדגם החדש? מאפייני הבטיחות ברכב קיבלו את מערכת הבטיחות של יונדאי הקרויה Smart Sense. מערכת זו כוללת מערכות ובקרות בטיחות אוטומטיות בחלקן. בין שלל מערכות הרכב נמצא בקרת סטייה מנתיב, בקרת ערנות הנהג, מערכת בלימה אוטונומית הכוללת זיהוי הולכי רגל, בקרת מהירות חכמה בשימוש במידע מהמצלמה הקדמית ברכב כגון זיהוי תמרורים ועוד.

 

הגרסה הספורטיבית עולה בהילוך טורבו

הגרסה הספורטיבית של היונדאי i10 מציעה עיצוב מוחצן ואגרסיבי יותר. גרסה זו המשווקת בגרסת i10 N Line מחופה במספר אלמנטים עיצוביים לצד יחידת הנעה מתקדמת יותר. מבחינת העיצוב ניתן לקבל קישוטים שונים בחלקו בחיצוני של הרכב כמו הפגוש הקדמי הכולל פס אדום בחלקו התחתון.

צבע זה חוזר מספר פעמים בעטיפה החיצונית של הרכב ומעטר גם את הגריל הקדמי ונכלל גם כחלק משינוי עיצוב חישוקי סגסוגת הרכב (16 אינצ'). עוד נוספו כאן שינויים ביחידות התאורה הקדמיות ובחלק מעיצוב חלל הפנים הכולל תפירה באדום על גבי גלגל ההגה ומוט ההילוכים עם מסגרת אדומה לפתחי מיזוג האוויר החיצוניים וגם לוח מחוונים בעיצוב ספורטיבי המותאם לגרסה זו.

יחידת ההנעה כוללת את דגם מנוע הטורבו T-GTi של יונדאי והיא מזכירה בצורה מעוררת חשד את נתוני ההינע של בת הדודה שלה, הקיה פיקנטו GT-LINE S.

הגרסה הספורטיבית של היונדאי i10  מציגה מנוע 1.0 ליטר עם 100 כ"ס ומומנט מרבי 17.5 קג"מ. גרסה זו מגיעה עם תיבת חמישה הילוכים ידנית בלבד. לא ניתנו נתוני הביצועים של הרכב אולם אם היא אכן מקבילה ברמתה לגרסה הספורטיבית של הפיקנטו, מדובר ככל הנראה בביצועי מנוע עם מהירות מרבית של 180 קמ"ש ונתוני תאוצה ממצב עמידה למהירות 100 קמ"ש של 9.8 שניות.

קימת גם האפשרות לרכישה של עיצוב ה- N Line בגרסה זולה יותר הכוללת תיבת הילוכים אוטומטית למנוע 1.25 ליטר, עם 84 כ"ס, 12 קג"מ ונתוני תאוצה ממצב עמידה למהירות 100 קמ"ש של 15.8 או 12.6 שניות. מה שנקרא ללכת עם ולהרגיש בלי.

מאמרים נוספים לאותו יצרן

מתעניינים ברכב חדש?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

מעבר לקטלוג הרכבים החדשים שלנו