סקודה אוקטביה החדשה: מחדשת בגרסת פלאג-אין היברידית

סקודה אוקטביה החדשה: מחדשת בגרסת פלאג-אין היברידית

1996 הייתה השנה שבה הגיחה לעולם הסקודה אוקטביה. המכונית המשפחתית הקומפקטית שכיום שייכת לקונצרן הרכבים הגרמני פולקסווגן עברה ארבעה דורות וכיום מציגה מכונית מלוטשת, מתקדמת יותר מאי פעם שכוללת גם גרסת פלאג-אין היברידית.

אין ספק שהאוקטביה היא ספינת הדגל של יצרנית הרכבים הצ'כית סקודה. מאז תחילת שיווקה ועד להיום נמכרו למעלה מ- 6.5 מיליון יחידות כאשר בכל דור גדלו מכירות הרכב בצורה משמעותית.

הסיבה לגדילה זו בישראל לא נובעת אך ורק מגידול כללי במכירות הרכב בארץ אלא משילוב של כמה מאפיינים ייחודים שהאוקטביה הצליחה לשמר בצורה מעוררת התפעלות אל מול מתחרותיה בשוק רכבי המשפחתיות.

אם אדם ממוצע מהישוב מתלבט בבחירת רכב ומעוניין לקבל אינדיקציה מעולה לגבי מהו הרכב המשתלם ביותר לרכישה מבין כל דגמי המכוניות הקיימים, אין ספק שעליו לבחון איזה רכב בוחרים נהגי המוניות בארץ לנהוג.

כאשר מדובר באוכלוסיית נהגים זו הבחירה באוקטביה כמותג רכב המוניות הנמכר ביותר בישראל (2018) מעידה על ממוצע מעולה של מאפיינים שהוטמעו ברכב וביחס למחירה בשוק מביא את האוקטביה להיות המכונית המשתלמת ביותר לרכישה. 

כל כך הרבה נאמר על האוקטביה אהובת מבקרי הרכב, מרווח פנימי ענק, תא נוסעים בעל איכות חומרים גבוהה, בקרת אקלים ומערכות בטיחות מתקדמות ועוד ועוד. כעת עם יציאתו של הדור הרביעי המתקדם ביותר של האוקטביה מצאנו את הרגע הנכון לעשות לה מעט כבוד ולפרט עבורכם את החידושים השונים שנוספו לה מעבר למה שהיא כבר מצליחה לספק עבור קהל קוניה הנאמן. 

 

שדרוג בעיצוב תא הנוסעים

אם תא הנוסעים של האוקטביה מוכר בעיקר במרווח הפנים המעולה שהוא מציע, כיום יותר מתמיד תא הנוסעים של האוקטביה עומד בקנה אחד עם מכוניות יוקרה. הוא מודרני ומרווח יותר מתמיד ומציע משטחי מגע רבים יותר מבעבר, מה שמעיד על התקדמות טכנולוגית שהוטמעה בדגם זה.

לדברי נציגי החברה הדגם הרביעי זוכה לתכנון חכם יותר שמאפשר הגדלה רבה יותר של תא הנוסעים. גם גודל תא המטען ברכב גדל וכעת מכיל קיבולת בנפח 600 ליטר ובגרסת הסטיישן 640 ליטר.  

הקו העיצובי רענן יותר וכולל בתוכו את אותם מאפיינים מוכרים של החברה (בדומה לשמירת מאפייני המותג כפי שעושות זאת מכוניות היוקרה). ניתן להבחין בכיתוב שם המותג על גבי תא המטען החיצוני, בגריל השחור המעוטר במסגרת כרום ובמכסה המנוע המוכרים, כמו גם ביחידות התאורה הקדמיות הצרות והמפוצלות בתאורת LED. 

אך אם בצורה החיצונית שלה היא מצליחה לשמור על אותם מאפיינים, כאשר נכנסים לתא הנוסעים מקבלים שינוי מרענן ומלוטש יותר שמתחיל כבר מסידור הכפתורים ברכב ששונו גם באזור ההגה עם לחצני שליטה על איזור המולטימדיה ומחשב הדרך. 

חומרי הדיפון נהפכו לרכים יותר ונראה שמעצבי הרכב העלו את הדגם ברמה אחת לעבר רכבי הפרמיום היוקרתיות. כיצד אנו יודעים זאת? המילה 'פרימיום' מופיעה שם. 

גם מסך המולטימדיה מדגם BOLERO מתחדש ומציע מסך מגע בגודל 8 עד 10 אינצ' שמשתנה בהתאם לרמת הגימור ברכב. גרסה זו כוללת גם שמונה רמקולים (ארבעה קדמיים וארבעה אחוריים). פיצ'ר נוסף ומוכר של סקודה יאפשר מעבר בין מצבי תפעול שונים מתוך לוח המחוונים ברכב שיכלול גם מפה אינטראקטיבית. 

 

חידוש באבזור הפנים

מה עוד התחדש כאן? מושבים ארגונומיים עם פונקציות עיסוי כאשר ברמת הגימור הבכירה ניתן ליהנות גם מאוורור המושבים. מערכת תצוגה עילית, בקרת אקלים לשלושה אזורים, חמישה שקעי USB כשבחירה חכמה של מעצבי ומהנדסי הרכב הייתה למקם אחד מהם בסמוך למראה המרכזית ברכב וזאת על מנת לאפשר חיבור קל למצלמת דרך. 

עוד נוספו כאופציה משטח טעינה אלחוטי לסמארטפון ותאורת אווירה במספר גוונים לבחירה, אפשרות לפתיחת דלת תא מטען חשמלית, אופציה לוילונות אחוריים מקוריים בדלתות הצד האחוריות ועוד. 

 

גרסת פלאג-אין היברידית

האוקטביה היא הרכב השני מבית היוצר של סקודה שמוצע בגרסת פלאג-אין הייבריד. גרסת ה- PHEV משולבת עם מנוע בנזין בנפח 1.4 ליטרים הנעזר במנוע חשמלי כאשר ההספק המשולב ביניהם מספק יחדיו 204 כ"ס ועם טווח נסיעה של עד 55-60 ק"מ בנסיעה חשמלית בלבד. 

גרסה זו היא הגרסה החזקה ביותר של האוקטביה הקרויה אוקטביה IV וכוללת סוללת ליתיום-יון בקיבולת 13 קילוואט. המנוע מסוגל להספק תאוצה ממצב עמידה למהירות 100 קמ"ש ב- 7.9 שניות ועם מהירות מרבית של 220 קמ"ש.

אולם יתרון ההיברידית בא גם על חשבון תא המטען שקטן ל- 450 ליטר בגרסת הסדאן ו- 490 ליטר בגרסת הסטיישן. 

 

יחידות הנעה

בנוסף לגרסה ההיברידית האוקטביה מספקת שלושה מנועי טורבו בנזין לבחירה יחד עם מנוע דיזל. קיים גם מנוע הנעה בגז אולם הוא אינו משווק בישראל. מנועי הבנזין הסטנדרטיים מוצעים עם מנוע 10TSI EVO בטכנולוגיות ההנעה של חברת האם של סקודה, פולקסווגן, עם 1.0 ליטר בהספק של 110כ"ס, 150 כ"ס או 2.0 ליטר עם 190 כ"ס. 

 

בטיחות עירונית מקסימאלית

בחברה הצ'כית מודיעים כי בכל רמות הגימור שימכרו בדגם האוקטביה יוטמעו אמצעי הבטיחות האקטיביים המקובלים. רמת גימור Ambition תכלול: בקרת סטייה מנתיב, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית, ניטור מרחק מלפנים, מערכת לזיהוי הולכי רגל, בקרת שיוט אדפטיבית, חיישני חגורות בטיחות ובלימה אוטונומית בעת חירום. 

בנוסף, קיימת מערכת start & stop אוטומטית שכל תפקידה הוא כיבוי המנוע כאשר הרכב אינו נמצא בתנועה על מנת להביא לחיסכון מקסימאלי בדלק ובפליטת מזהמים. 

מאמרים נוספים לאותו יצרן

מתעניינים ברכב חדש?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

מעבר לקטלוג הרכבים החדשים שלנו