8 מכוניות היברידיות עד 200,000 שקלים: 2024

מכוניות היברידיות הביאו לשוק הרכב העולמי בשורה אמיתית, עם מנוע חשמלי לצד מנוע בנזין, מערכת הנעה שמאפשרת חיסכון משמעותי בצריכת הדלק, ללא הגבלת טווחי נסיעה. החיסרון המשמעותי של מכוניות היברידיות הוא מחיר הרכישה שלהן – ולכן בחרנו לסקור את 8 הדגמים הבולטים של מכוניות היברידיות במחיר של מתחת ל – 200,000 ₪ ולחזור עם מגוון הצעות עבור רכב היברידי מומלץ. התוצאות – לפניכם.

קיה נירו

kia niro 2022

מאז שנת 2021 נמכרת קיה נירו, רכב הפנאי הקומפקטי מקטגוריית C-SUV, בדור השני שלה. בעולם היא נמכרת בשלוש גרסאות: היברידית עם מנוע 1.6 ל' ומנוע חשמלי בהספק משותף של 141 כ"ס; היברידית פלאג אין עם הספק של 183 כ"ס; וחשמלית טהורה עם 204 כ"ס. בארץ נמכרות רק הגרסה ההיברידית פלאג אין והגרסה החשמלית. הגרסה ההיברידית מגיעה עם סוללת 11.1 קוט"ש – סוללה גדולה יחסית עם טווח נסיעה חשמלי בלבד של 61 ק"מ. מבחינת צריכת דלק, הגרסה ההיברידית של קיה נירו צורכת ליטר דלק לכל 16-18 ק"מ בנסיעה משולבת ורגועה. קיה נירו מגיעה עם חבילה מרשימה של מערכות בטיחות גם בגרסה הבסיסית של הדגם, וקיבלה דירוג של חמישה כוכבים במבחני NCAP.

טויוטה C-HR

טויוטה HR-C גם היא רכב פנאי שטח, והיא נמכרת בישראל מאז שנת 2024 בדור השני של הדגם. שלוש גרסאות מוצעות בארץ עבור טויוטה היברידית: שתי גרסאות שמגיעות עם מנוע אטמוספרי 1.8 ל' והספק משותף (עם המנוע החשמלי) של 140 כ"ס, וגרסה בכירה בעלת מנוע 2.0 ל' עם הספק משולב של 197 כ"ס. בכל הגרסאות ההנעה היא קדמית בלבד, ואל יחידות ההנעה משודכת תיבת הילוכים מסוג מפצל כוח הפועלת בדומה לתיבת הילוכים רציפה. צריכת הדלק של טויוטה C-HR היברידית עומדת על כ – 18 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת בדגם הבסיסי, ומבחינת בטיחות טרם בוצעו מבחני ריסוק עבור הדור החדש אולם חבילת האבזור היא עשירה ומספקת גם בגרסאות הבסיסיות של הדגם.

טויוטה קורולה קרוס

טויוטה קורולה קרוס החדשה

עוד רכב פנאי שטח היברידי קומפקטי מבית טויוטההוא טויוטה קורולה קרוס, דגם שהושק בשנת 2022 והוא גדול ומרווח יותר ביחס לטויוטה C-HR (אבל קומפקטי יותר מהראב 4). הטויוטה קורולה קרוס מוצעת בישראל בשלוש גרסאות, שלושתן היברידיות ומגיעות עם מנוע 1.8 ל' ו – 140 כ"ס. צריכת הדלק של הדגם עומדת על כ – 16 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת, ומבחינת בטיחות, היא קיבלה חמישה כוכבים במבחני הריסוק האירופאיים NCAP בשנת 2022, והיא מגיעה עם חבילת מערכות עזר בנהיגה כמו מערכת תיקון לסטייה מנתיב, מערכת בלימה אוטונומית, מערכת סיוע להיגוי בשעת חירום ומערכת בקרת שיוט אדפטיבית. בגרסאות הבכירות חבילת מערכות העזר והבטיחות היא נרחבת ועשירה יותר.

יונדאי קונה

הדור השני של רכב הפנאי יונדאי קונה הושק בשנת 2023, והוא נמכר בארץ ב – 11 גרסאות שונות, חמש מתוכן היברידיות. כל הגרסאות ההיברידיות מגיעות עם מנוע 1.6 ל' והספק משולב של 140 כ"ס. אל יחידות ההנעה משודכת תיבת הילוכים רובוטית בעלת שישה הילוכים.
במבחן דרכים, יונדאי קונה ההיברידית מציעה תגובות טובות ונסיעה נעימה ונוחה בעיר, אולם ביצועים בינוניים במהירויות גבוהות יותר ובכבישים פתוחים. בהיבטי הבטיחות יונדאי קונה דווקא אינה מתבלטת ברשימה המגוונת של מכוניות היברידיות, היא קיבלה רק ארבעה כוכבי ריסוק במבחני ה – NCAP. היצע מערכות הבטיחות בגרסת הבסיס הוא דל יחסית למתחרות וכולל מערכת בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת בלימה אוטונומית, מערכת תיקון לסטייה מנתיב ואפשרות לחבילה מורחבת בגרסאות בכירות יותר.

 

לקסוס LBX


לקסוס LBX היא רכב פנאי שטח קטן (B-SUV) שהגיע לישראל בסוף שנת 2023 ונמכר בחמש גרסאות שונות, כולן עם מנוע בנזין אטמוספרי 3 צילינדרים בנפח 1.5 ל' לצד מנוע חשמלי בהספק כולל ליחידות ההנעה של 136 כ"ס. ההנעה היא קדמית וליחידת ההנעה משודכת מערכת הילוכים מסוג מפצל כוח הפועלת בדומה לתיבת הילוכים רציפה. הסוללה המגיעה עם הדגם היא סוללת ניקל מטאל הידריד מסוג חדש הנחשב יעיל יותר אנרגטית. בגרסה הבסיסית, מגיעה לקסוס LBX עם חבילה עשירה של מערכות בטיחות ביניהן מערכת בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת התראה על סטיה מנתיב ומערכת שמירה על נתיב, מערכת ניטור שטח מת ומערכת ניטור תמרורים, ועוד. בגרסאות בכירות יותר חבילת המערכות לסיוע בנהיגה ובטיחות היא עשירה יותר.

רנו ארקנה


רנו ארקנה הוא רכב פנאי קופה קומפקטי שנמכר בישראל בשבע גרסאות שונות, חלקן היברידיות וחלקן היברידיות מתונות. הגרסאות ההיברידיות המתונות מגיעות עם מנוע טורבו בנזין 1.3 ל' והגרסאות ההיברידיות המלאות מגיעות עם מנוע 1.6 ל' ושני מנועים חשמליים. ההספקים המשותפים בכל הגרסאות 140, 143 או 158 כ"ס. לפי נתוני היצרן, רנו ארקנה צורכת ליטר אחד של דלק לכל 20 ק"מ – נתון מרשים, אם כי בדרך כלל במבחני הדרכים מתגלה שהנתונים בשטח הם מעט פחות מחמיאים. היא מגיעה עם חבילת אבזור עשירה גם בגרסאות הבסיס ודירוג של 5 כוכבי בטיחות במבחני הריסוק האירופאיים NCAP.

MG HS

רכב הפנאי שטח מבית MG נמכר בישראל בגרסת מכונית היברידית נטענת (פלאג אין) עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ל' ומנוע חשמלי בהספק משולב של 258 כ"ס ומומנט מרבי של 37.7 קג"מ. טווח הנסיעה החשמלי של MG HS הוא 52 ק"מ וההאצה של רכב כבד וגדל ממדים זה היא 6.9 שניות מ – 0 ל – 100 קמ"ש, נתון שמעיד ללא ספק על מנועים רבי עוצמה ועל זריזות מפתיעה. מבחינת בטיחות, גם MG HS קיבל חמישה כוכבי ריסוק במבחני NCAP והוא מגיעה עם חבילת מערכות בטיחות נדיבה גם בגרסאות הבסיס.

טויוטה יאריס קרוס


רכב פנאי שטח קטן (B-SUV) שנמכר בישראל בחמש גרסאות, שתיים מהן היברידיות, עם מנוע 1.5 ל' והספק משולב של 116 כ"ס. במהלך שנת 2024 צפויה לנחות בישראל גרסה משופרת לטויוטה יאריס קרוס ההיברידית שתציע מנוע חשמלי חזק יותר והספק משולב של 131 כ"ס. צריכת הדלק של טויוטה יאריס קרוס כ – 18 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת, מפרט הבטיחות של טויוטה יאריס קרוס כולל בגרסת הבסיס מערכות כמו מערכת בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת בלימה אוטונומית, מערכת תיקון סטייה מנתיב, ועוד.

קפיטל מוטורס – סוכנות הרכב המובילה בישראל, תשמח ללוות אתכם אל הרכב הבא שלכם, עם קטלוג רכבים עשיר הכולל שפע מכוניות היברידיות, הצעות מימון מכל הגופים הפיננסים הגדולים בישראל וטרייד אין לרכב הישן. פנו אלינו – ונשמח לעזור!

מאמרים נוספים לאותו יצרן

מתעניינים ברכב חדש?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

מעבר לקטלוג הרכבים החדשים שלנו

רכבים שיכולים לעניין אותך