פוטון

מציג 2 דגמים

המחיר המוצג הינו על פי מחירון היבואן בלבד ואינו כולל: אגרת רישוי, מערכת מיגון (בהתאם לדרישת הביטוח) ועמלה המשולמת לקפיטל מוטורס.

סקירה קצרה לפוטון

פוטון היא יצרנית רכב סינית של כלי רכב מסחריים הממוקמת בבייג'ינג. היא מתכננת ומייצרת את כלי הרכב שלה באופן עצמאי תחת תאגיד באייק – BAIC. התאגיד מוכר רכבים נוספים בישראל תחת שמות כמו ארקפוקס, בייג'ינג ובאייק מוטורס. פוטון נוסדה בשנת 1996 כדי לתת מענה של משאיות קלות לשוק המתפתח של סין באותן שנים. מיד עם תחילת הפעילות של החברה נוספו גם כלי צמ"ה, טרקטורים חקלאיים ומגוון מכונות ניידות. בנוסף למשאיות הקלות החברה החלה לייצר משאיות כבדות החל משנת 2002. כמו כן, אחרי הצלחתה בתחום המשאיות הכבדות היא הוסיפה ללין-אפ שלה גם אוטובוסים. כדי לתת מענה אמיתי עם כלי עבודה מסחריים שיוכלו לעבוד בצורה אמינה ללא הפסקה, פוטון פנתה אל חברת קאמינס (CUMMINS) האמריקאית. למי שלא מכיר, קאמינס מייצרת את המנועים שלה למגוון חברות אמריקאיות ביניהן גם מותג ראם של דודג'. FOTON ו-CUMMINS מייצרות יחד מנועי דיזל קלים יחסית בנפח של 2.8 ו-3.8 ליטר. משנת 2011 פוטון החל בפיתוח שיתופי פעולה רבים כדי להתפשט על כמה שיותר שווקים בעולם כולל אירופה, הודו, תאילנד, רוסיה וברזיל.  

הקשר בין פוטון ל-Piaggio

שיתוף הפעולה בין Foton Motor הסינית ל־Piaggio האיטלקית הוא דוגמה מעניינת לשיתוף פעולה בין יצרנית סינית המתמחה ברכב מסחרי לבין קונצרן אירופי וותיק שמוכר בעיקר בזכות אופנועי וספות ה־Vespa שלו – אך מחזיק גם חטיבה של רכבים מסחריים קלים. חברת פיאג'ו האיטלקית שמתעסקת בעיקר בייצור קטנועים השתמשה בפלטפורמה של פוטון לייצור מסחריות קלות כדי לשווק אותן באירופה. למרות שהדגמים לא נמכרו בסין, תחת המותג האיטלקי - שיתוף הפעולה הצליח. הדגם, שאת חלקיו מייצרים בסין ומרכיבים במפעל האיטלקי של פיאג'ו - ה־Porter NP6 , התקבל בצורה חיובית בשוקי היעד. הוא מוצע בגרסאות מנוע שונות – כולל בנזין, גז טבעי וגרסאות חשמליות – ונחשב כתחליף מודרני ויעיל לפורטר הישן, עם יותר יכולת העמסה, בטיחות ועדכניות.  

הטנדר החשמלי הראשון בישראל

פוטון טונלנד הוא טנדר בקטגוריית המסחריות הבינוניות ומתחרה מול טויוטה היילקס, איסוזו די-מקס ומיצובישי טרייטון. הוא הושק לראשונה בשנת 2011 ותוכנן מלכתחילה להיכנס לשוק העולמי. המנוע הראשון שקיבל היה של חברת CUMMINS האמריקאית. זה מנוע טורבו דיזל בנפח 2.8 ליטר. לאחר מכון הצטרפה גרסה בעלת הנעה חשמלית מלאה ובשנת 2024 הדגם החשמלי הגיע לישראל. זה הביא לו את הטייטל הרשמי של 'טנדר חשמלי ראשון בישראל'. הדגם מבוסס על אותה פלטפורמה של זו בגרסת הדיזל רק עם שינויים לטובת הטמעת סוללה ומנוע חשמלי במקום דיזל. הדגם עומד בתקינות המערביות (אירופה וארצות הברית) ונחשב למודרני ובטיחותי מאוד.  

רכישת פוטון בקפיטל מוטורס

בקפיטל מוטורס ניתן לרכוש את דגמי פוטון בכמה דרכי מימון ורכישה גמישות, שמתאימות גם ללקוחות פרטיים וגם לבעלי עסקים. הרכישה יכולה להתבצע בקנייה מלאה (מזומן או העברה בנקאית), בליסינג מימוני שמאפשר פריסת תשלומים נוחה עד 100%, או בעסקאות טרייד-אין – בהן ניתן להחליף רכב ישן בכל מצב ולהשתמש בשוויו כמקדמה. בנוסף, קפיטל מציעה מסלולי מימון חוץ-בנקאיים בפריסה של עד 100 תשלומים, עם אישור מיידי וללא צורך בביטחונות – פתרון שמתאים גם לעצמאים ועסקים קטנים שזקוקים לרכב עבודה אמין כמו פוטון טונלנד.  

התאמה אישית של רכב מסחרי

האפשרות להזמין רכב מסחרי בהתאמה אישית בקפיטל מוטורס מאפשרת ללקוח לבחור מפרט שמתאים בדיוק לצרכים שלו – במיוחד כשמדובר ברכבי עבודה או רכבים מסחריים. מדובר בין היתר בבחירה בין גרסאות הנעה (4X2 או 4X4), סוג מנוע (דיזל או בנזין), תיבת הילוכים (ידנית או אוטומטית), אורך ארגז או קבינה, תוספות אבזור כמו מערכת מולטימדיה, מצלמות רוורס, התקנת ווי גרירה, קשתות העמסה, מדפים פנימיים לרכב שירות ועוד. גם צבע הרכב, ריפוד המושבים, או מערכות בטיחות נוספות – ניתנים לבחירה או תוספת לפי דרישה. ההזמנה נעשית מול יועץ רכב של קפיטל מוטורס שמלווה את התהליך, והרכב מגיע ישירות מהספק בהתאמה מלאה, עם כל האישורים והבדיקות הנדרשות לפני מסירה. זה פתרון אידיאלי למי שמחפש רכב שלא רק ייראה טוב – אלא גם יתאים בול לשטח, לעסק או למשימות היום-יומיות.

מאמרים על דגמי פוטון